Vet inte hur gammal hen som ska flytta in är, men är hen väldigt ung, så kanske det allra enklaste är att helt enkelt inte ens "möblera" ett rum alls? Alltså inte tänka på att använda det. Det tredje rummet kan användas som extra förvaring så länge, och så kommer det att få sin inredning när rummet behövs.
Det verkar på beskrivningen som om vederbörande inflyttare helt enkelt inte riktigt har behov av tre rum (än).
Om Köksö istället för "bord och stolar" innebär något slags pallar utan ordentligt ryggstöd, så kanske det känns häftigt och kul, ett tag. So be it. I längden är det rätt obekvämt, men då får man väl skaffa sig en annan typ av sittplatser. Bl.a. är det svårt att få plats med gäster, eftersom det är så given storlek.
Jag som har barn i 25-38 års-åldern, har inte hört talas om att sådant som "vanliga" stolar eller bord som man sitter och äter vid skulle vara "omodernt".
Köksöar eller bardiskar (eller liknande) ses mest som extra sittplatser, för ett snabbt mellanmål eller så. Min äldste son har nyss gjort om köket, och tagit bort köksön, för att få plats med ett större matbord...
Oroa dig inte.
Jag tor att den unga personen gott kan få börja med att flytta in med nästan inga möbler. Livet kommer att utvecklas för personen.
Efter ett tag kommer behovet att ställa ifrån sig saker på andra ställen än golvet (som ett eller flera bord nära soffan), behovet av byråer eller inredda garderober för att förvara kläder och prylar, behovet av lösningar för att hänga upp och hålla undan kläder och skor i hallen, med mera.
Och små pluttiga datorbord, blir rätt tråkigt efter ett tag, utan man vill ha stora bord (även om datorn kanske är liten). Är det inte en eller flera stora skärmar som ska få plats, så är det kanske en rejäl skrivare.
Håller man alls på med något intresse, oavsett om det är broderi, akvariefiskar, katter, hästar, motorcyklar, så samlar intresset på sig endera någon form av påtagliga föremål.
Behovet av skåp, hyllor, eller vad det nu är, kommer med tiden.
Åtminstone ett rudiment av papper är svårt att komma ifrån att ha: vissa foton/album från släkten, pappersversionen av betyg, intyg, diplom. Papper som berör huset man bor i. Olika sorters kvitton och underlag. Så en "bokhyllevägg" kanske den som lever utan litteratur inte behöver, men väl ett sätt att förvara papper och de pärmar eller tidskriftssamlare som pappren finns i.
Nu har jag väl sett en del unga som flyttar hemifrån, och som "förvarar" räkningar och liknande i en hög på golvet, men det blir ju lite riskabelt...