Har du några bilder på saker som personen gillar? Eller namn på stil eller butik. Det är lite lättare att veta vad man ska tipsa om då.
Inredning har inte funnits i denna persons sfär alls. Hen valde tapet till sitt rum för fem år sedan. Thats it. Prydnadssaker nix. Saker på väggarna - jepp.
Om ni tittar på Ikeas hemsida kan personen då säga vad den gillar eller inte gillar, eller har hen egentligen ingen egen smak än?
Ikea får ingen reaktion alls - tråkigt typ. Ranchstil på Pinterest faller i smaken men det är en aning överdådigt i ett litet betonghus från 50-talet.
Du skriver ingen tv-bänk - innebär det ingen tv alls eller en vägghängd tv? Eller vill personen ha projektor och en väggyta som fungerar för det eller ser hen aldrig på film/tv?
Vägghängd.
Jag håller med en del av de som tipsat tidigare. Börja med att renovera det som behövs och sätt upp enfärgade enkla tapeter eller t.o.m. måla eftersom det är billigare.
Jag tycker om den här tapeten. Den är enkel, diskret och rätt billig men strukturen gör att den känns lite varmare än en helt slät tapet.
https://www.borastapeter.com/tapeter/textile-33559
Hen gillar inte "färglöst". Ganska modig i sitt färgval. Inte skrikiga färger men gärna starka. Hen funderar på fondvägg.
Och vill man ha det lättstädat skulle jag rekomendera möbler på ben så att man kommer under med dammsugaren.
Bra tips, så mycket som möjligt vägghängt och höga ben.