Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Manuell mockning är ett f**styg för kroppen !
Det andra arbetet som är riktigt elakt för kroppen i stallmiljön är sopningen - som tyvärr i mångt och mycket sliter på samma muskler och leder som mockningen, så dessa två tillsammans blir defintivt för mycket även för en frisk och stark människa.
Jag rekommenderar därför att du även ska se över sopningen, kanske skaffa en radialsopmaskin (sopar iväg åt sidorna) eller en roterande borstvals som sopar skiten framför sig. Sopmaskiner med uppsamlare brukar funka dåligt i stall då dom blir fulla på en gång.
Har du sen möjlighet att skaffa dammsugare eller liknande för själva mockningen så är det också kanon, problemet med mockningen är inte första hand tyngden utan de monotona och upprepade rörelserna i all oändlighet - "skakandet" på grepen är nästan den enskilt värsta rörelsen... så det kan vara värt att göra av med mera strö och istället ge tusan i att sila dyngan.
Trots allt så är ju hälsan mera värdefull än lite strö...
När jag blir El Presidente över hela Sverige ska jag avskaffa den manuella mockningen, den är helt enkelt för slitsam för människor att hålla på med.
varför svarar du då till mig om du inte menar att rikta svaret till mig och mina problem?
då behöver du antingen inte svara alls eller så kan du skriva det som ett knapplån och allmänt tillägg i debatten, men du kom inte med nåt som ingen redan hade skrivit.
läste du varför de gick sönder? jag trampade på den...och då gick alla pinnar av.... inte världens mest hållbara skit kanske, därav är min i metall nu, men så tung är den inte, tvivlar på att den väger mer än 1 kg.
jag har mockat hela stall i spån och enligt mig är det ett jävla gissel och så jävla jobbigt och tar typ minst 3 ggr så långt tid, och så är spånet bara fint första tiden sen blir det bara brunare och brunare, och skulle jag ha spån så skulle jag vilja ha sådär helt vitt helatiden, men det går ju inte, avskyr spån (inte minst för att det fastnar överallt på hästen!!!!)
jag har provat alla mediciner som finns tydligen... utom några jätte starka, men de kan tydligen skada äggstockar och livmoder så de vill att jag ska skaffa barn först, pronaxen blir jag bara aggresiv av... liksom de flesta andra mediciner... tradolan sover jag och blir hög av... så det går ju iaf... även om sambon är lagom glad när man har legat i sängen i 24 timmar i sträck
när jag har varit hos smärtkliniken så ska jag kanske få ta låga doser av kortison... men det är det hoppet som finns... men tydligen är det bevisat att patienter får samma förändringar på skelettet oavsett om de äter bromsmediciner eller bara smärtstillande... så vi är mer inne på bara smärtstillande just nu... men jag kan ju inte köra bil på dem...