Möbleringstips - etta

Youmeoh

Trådstartare
Ska tapetsera om min lägenhet närmare vintern och funderade på att i samband med det försöka möblera om lite i lägenheten.
Känner mig ganska nöjd med möbleringen som jag har det nu, men ändå är det "något" som ska till för att det ska bli helt bra. Det är bara det att jag inte kommer på vad det där "något" är :p
Ända sedan jag flyttade in har jag kollat av med pojkvän/vänner/familj om de kan komma på några möbleringsförbättringar, men utan vidare resultat, så jag kom på att en del här inne brukar kunna komma med många bra idéer! :idea:
Jag brukar gilla öppna planlösningar, men den här känns smått hopplös..!

1387942_10151952493532145_932750671_n.jpg

Garderoberna (5 st) är flyttbara, men jag vill helst undvika fler ute i hallen. Bordet är ett barbord, så det funkar inte vid fönstren då det är för högt. Det svarta vid sängen är en expedithylla. Ett draperi ska också ev. upp vid sängen för att skärma av lite mer.
Så, det var lite "bra att veta"..

Finns det några bra idéer om möblering eller är jag dömd att ha det så här så länge jag bor här? :p

Sv: Möbleringstips - etta

Tror det är svårt att få så mycket bättre möblering om du vill ha alla grejerna kvar. Det jag kan tycka spontant är att det kanske vore skönt att flytta undan de två garderoberna som står vid sidobordet till eventuellt något förråd om det går att göra så. Då blir det lite "öppnare". Sängen tycker jag står så bra den kan. Går väl alltid att flytta köksbordet med soffhörnan eventuellt om det bara är förnyelse du vill ha? Men är samtidigt smartare med köksbordet nära köket. Svårt med en etta överlag vad gäller ommöblering. Det är inget pynt, färgskala eller nåt du saknar istället för möbleringen?

Sv: Möbleringstips - etta

Garderoberna är proppfulla av kläder, så de kan inte flyttas till förråd.
Vet inte, det kan nog mycket väl vara så att pynt och ny färgskala skulle vara det där "något". Stör mig som fasen på nuvarande tapetsering eftersom förra hyresgästen som gjorde det själv verkar vara fullständigt efterbliven när det gäller "normal standard" (tog aldrig ner gamla tapeterna innan eller spacklade över skarvar, skarvarna sitter mitt på nya våderna, tapeterna verkar inte vara ordentligt fastklistrade, igenspacklade hål lite varstans på nya tapeten osv...)
Dock tänkte jag det kunde vara skoj om man lyckades flytta om möblerna lite också för att det inte "bara" ska bli nya tapeter..

Tack för tankar! :)

Liknande trådar

Hemmet Efter att ha haft min älskade etta på Södermalm i över 23 år har jag nu bestämt mig för att sälja den då jag inte bott i den på snart...
Svar
17
· Visningar
812
Senast: MiniLi
·
Hemmet Tar tacksamt emot alla tips om att ha inneboende. Möblering, hur man hittar rätt person, vad som är bra att tänka på, innehåll i ett...
Svar
14
· Visningar
1 720
Senast: Araminta
·
  • Artikel Artikel
Dagbok TW: Vikt, självhjälp, klyschor, detaljrikedom Det har hänt flera gånger på kort tid att jag har skrivit ett inlägg på Bukefalos och...
2
Svar
27
· Visningar
3 458
Senast: Yeah but
·
Övr. Hund Min hund (7 månader) väljer att somna någonstans ute i lägenheten men vi har dörren öppen till sovrummet så han kan komma in till oss om...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 584
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?