Måste kolla med Telia för hos Telenor får man max 40 GB per månad.Japp, en moj som man sätter i usbn
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Måste kolla med Telia för hos Telenor får man max 40 GB per månad.Japp, en moj som man sätter i usbn
Måste kolla med Telia för hos Telenor får man max 40 GB per månad.
Vi är mycket nöjda. Haft det i snart fem år, aldrig strulat.
Ja kollar man så finns bara 40Det verkar som ni har kvar ett gammalt abonnemang, de nysäljer inte fri surf Annars hade jag köpt det direkt!
Hos tele2 kan man få 100gb/månJa kollar man så finns bara 40
Vi har net1, obegränsad datamängd. Helt ok täckning, mitt ute i skogen där den vanliga mobiltäckningen är ganska kass .
Nu har dom bildat fiberförening här och är smått vansinniga på mig som blåvägrar gå med för varför laga nåt som inte är trasigt? Innan dom fått ner sin älskade fiber har 5G kommit.
100/100 via fiber är finfintSitter själv i vår fiberförening och kan inte vänta till det är tid för 100/100. Underbart att slippa Telia.
Vad gör ni med datorn som kräver så hög överföringshastighet? Jag har 1 Mbit/s ned och 0,1 Mbit/s upp och tycker det funkar bra att surfa med.
Vad gör ni med datorn som kräver så hög överföringshastighet? Jag har 1 Mbit/s ned och 0,1 Mbit/s upp och tycker det funkar bra att surfa med.
Är det ett företag som ska fixa fibern eller har ni en ekonomisk förening?Både överföringshastigheten och datamängdsbegränsningen gör att det inte funkar på det mobila bredband jag sitter på nu utan jag måste åka iväg och låna fiber så ofta jag bara kan... Börjar bli något less på fibergrävare som aldrig kommer.
Är det ett företag som ska fixa fibern eller har ni en ekonomisk förening?
Har kommunen någon bredbandssamordnare? En del sådana brukar kunna ha bra pli och översikt över företagen...Ett företag. Vi är tillräckligt många för att kvalificera för "stadsnät" istället för "byanät", tydligen.
Har kommunen någon bredbandssamordnare? En del sådana brukar kunna ha bra pli och översikt över företagen...
Äe innerligen glad över den pensionerade säljare som tog som sitt eget projekt att nasa in fiber hos i stört sett varje hushåll i vår bygd. Vi fick ihop 300 anslutningar och jag fick in fiber i huset för 10200 kr. De som ansluter sig senare får betala över 30'
I bygden finns både företag och föreningar och det bvverkar gå i samma fart för bägge varianterna. Bara antalet hushåll som ansluter dig är tillräckligt så börjar de.
Bra om det rullar på nu då. Du får försöka andasVår grupp hushåll (inte riktigt en by, så jag vet inte vad jag ska kalla oss ) ligger i en korsning mellan tre kommuner, samordnandet däremellan har varit något av en mardröm tydligen. Saker som i andra delar av landet (det här är ett större företag som haft projekt lite här och var tidigare) gått på under en vecka har här tagit flera månader...
De vi har nu är inte så illa egentligen - försöker jag intala mig själv i alla fall. Det är bara det att det första företaget som skulle gräva in fiber här ljög, ljög, ljög, ljög och ljög (i över två års tid). Så jag (vi alla) är lite bränd när det kommer till tilliten, förra företaget ringde vi till flera gånger och de var alltid "två veckor bort" från vårt hus... I själva verket var projektet lagt på is för de fick in mer pengar på ett annat ställe, men det ville de inte berätta. På ett möte jag var med på (det är byalagen som skött kontakten och avtalen så det mesta har jag inte haft så stor insikt i) så hånskrattade VDn åt oss när en föreslog att vi skulle leta efter någon annan som ville ta sig an oss. Så otroligt dåligt skött, i varenda liten jävla detalj! Det här är inte bra för mitt blodtryck så här på juldagen känner jag.
Jag får sammanfatta med att nuvarande grävare får betala för andras synder lite när det gäller min misstro. Nej, det har inte gått blixtrande snabbt men sen de väl började gräva i höstas har de jobbat på stadigt och gjort precis vad de sagt de ska göra... Jag har bara en ständig känsla av "De jävlarna lurar mig!" så fort jag tänker på dem.