Mitt hjärta blöder

koppargaller

Trådstartare
Vänligen accepterar ni att inte röja mitt vanliga nick.
Min hund behöver ett nytt hem o jag väntar samtal i helgen, förmedlat av en bukefalist som jag litar helt o fullt på.
Det är inte rätt mot honom att ha honom kvar när jag inte kan ge honom det han behöver av motion o mental stimulans, han känner något o är så tajt, så tajt, nära, gossig o tröstande när jag nu börjat gråta.
Hur skall jag överleva?

Min hund behöver ett nytt hem o jag väntar samtal i helgen, förmedlat av en bukefalist som jag litar helt o fullt på.
Det är inte rätt mot honom att ha honom kvar när jag inte kan ge honom det han behöver av motion o mental stimulans, han känner något o är så tajt, så tajt, nära, gossig o tröstande när jag nu börjat gråta.
Hur skall jag överleva?
Lider med dig.
Hör av dig om du vill lätta ditt hjärta.
Styrkekram :heart

Det bevisar att du har uppfostrat din hund väl och jag tycker det är riktigt starkt av dig att ha insett att han behöver mer motion och stimulans än vad du kan ge just nu. Jättefint att du tänker på hunden och allting kommer gå bra. Skickar massor av styrkekramar! :heart

Hur skall jag överleva?

Tyvärr kan våra kära djur ge oss den största smärtan samtidigt som de ger den största glädjen. Det viktigaste är att komma ihåg att vi tar på oss ansvaret att göra det som är svårt så det blir så bra som möjligt för våra djur, oavsett om det gäller omplacering eller avlivning. All heder åt dig som gör det bästa för hunden även om det är svårt.

Hoppas att det går bra med omplaceringen! :)

Hoppas det blir toppen för din hund man blir mycket ledsen själv men får försöka att tänka att hundens bästa kommer först.
Sen kanske du även kan få träffa honom ibland då trot jag det känns bra i hjärtat.

Jag lovar att det känns bättre att gråta för att du saknar hunden än för att du inte vet vad du ska göra/vart den kommer hamna.
Min vovve flyttar ikväll och även om de sista veckorna varit jobbiga så var det värre innan jag hittade ett hem till henne. Nu vet jag var hon hamnar och hon får det bra.

Jag tycker det hedrar dig att du gör det här för din hund! Det förstår jag inte är lätt!
Jag hoppas det går väl med omplaceringen.

Och att du har någon som kan stötta dig.

Kramar

Tack alla!
Såg en ettårig kastrerad dvärgkanin på iFokus igår, då skulle hundgården ff fylla en funktion, men kaniner gräver väl? Visserligen behövs bara två meter säkras, resten står på berggrund. Iller tror jag skulle ta sig genom maskorna i nätet + att jag förmodligen måste taka in den för illrar är väl duktiga på att klättra?
Katt vete tusan, möjligtvis en problemfri pensionär. Min icke allergiska astma klarar inte av katt som sover i sängen.

Tack alla!
Såg en ettårig kastrerad dvärgkanin på iFokus igår, då skulle hundgården ff fylla en funktion, men kaniner gräver väl? Visserligen behövs bara två meter säkras, resten står på berggrund. Iller tror jag skulle ta sig genom maskorna i nätet + att jag förmodligen måste taka in den för illrar är väl duktiga på att klättra?
Katt vete tusan, möjligtvis en problemfri pensionär. Min icke allergiska astma klarar inte av katt som sover i sängen.

Våra grannar har två kaniner. De har galler på undersidan av burarna med. Gräset sticker upp genom det, när de kan avar ute sommartid.
Kanske kan man ha en balja med jord/sand om de måste ha grävbehovet tillfredställt? Eller räcker det med halm att bygga bo i?

Jag kan inget om kaniner. :/
Men de är himla gulliga iaf och jag fastnar ibland hos dem.

Tack alla!
kan vara bra med nättak på hundgården även om det ska vara kaniner i, så att inte eventuella rovdjur (räv, katt, rovfågel) inte kan ta sig in i hundgården. Det är annars lätt att få tag på kaniner, ser tyvärr ofta kaniner på blocket som bortskänkes för att ägarna tröttnat på dem :/ Om du läser lite i forumet för "andra djur" här på buke så finns det säkert en del att läsa om kaniner.

Hur skall jag överleva?

En dag i taget. Det är modigt av dig att inse att du inte kan ge din hund det han behöver, och du tar ansvar genom att placera om honom till någon som kan det.

Du överlever. Bestäm om du vill ha kontakt med det nya hemmet eller inte efter omplaceringen. Vissa vill ha kontakt och få uppdateringar, men andra tycker bara att det river upp såren i hjärtat.

Tack alla!
Nja, gräver man ner lite nät i kanterna så att de inte att krypa under så brukar det gå bra att ha "öppen" mark. De gillar att gräva maggropar att sova i (därför är jag emot galler i botten). Generellt så gillar de att gräva emot/under något så placerar man hus och gömställen en bit bort ifrån kanterna brukar det gå bra. :)
Vi brukar även täcka igen hålen så fort de blir så djupa att vi inte ser någon botten, men kollar man dagligen att de inte har börjat gräva någonstans så hinner man nästan alltid på att fylla hålet innan det blir stort nog att rymma igenom. Kaniner är inte som hundar som vill gräva ut och rymma fort som attan, de gräver för att sysselhålla sig själv och är miljön i inhägnaden tillräckligt stimulerande brukar de inte heller ha en anledning att ta sig ut.
Mvh hon som har tre stora inhägnader utan varken golv eller tak där kaninerna bor dygnet runt (vi har dock inga rovfåglar och enda rovdjuret vi sett är grannkatterna som är bra vän med kaninerna och lösa hundar med oansvariga ägare).

Skickar styrkekramar för det där med hunden förresten. :heart

Jag vet precis hur det känns, då jag själv mycket nyligen omplacerade/lånade ut på prov min förstfödda och egenuppfödda heeler. Hon är visserligen fortfarande min och är hemma hos en vän till mig, men förhoppningen är att hon ska fortsätta vara där om allt känns rätt efter några månader. Hon är en mycket krävande hund i vissa avseenden då hon är ängslig med mycket vakt och i grunden mycket skärpa, så detta är en chans för henne och för mig som verkligen älskar denna hund.

Om jag hade tillgång till en hundgård skulle det nog hamna några höns där!

Hoppas det fungerar med omplaceringen så du inte går och våndas i onödan och dessutom har kvar problemet att det inte fungerar att ha kvar hunden.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 658
Senast: Anonymisten
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 085
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Varning för långt inlägg! När jag skaffade min dvärgschnauzer Sigge såg förutsättningarna helt annorlunda ut. En god vän och jag var...
Svar
12
· Visningar
4 158
Senast: Hyacinth
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 792
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar