Sv: Mitt hjärta är krossat
KL
jag håller med Schelinskan, om dom brydde sig det minsta om att hästen ska få det bra borde dom ge den till dig, eller låta dig köpa den billigt (dvs max 5000)
Var för ett tag sen med och peppade en kompis som ville köpa loss sin foderhäst, den var visserligen yngre än "din" men situationen hade ändå vissa likheter - hon hade jobbat med hästen under tiden hon haft den så den blivit jättefin, lagt ut massor på equiterapeut, skoningar, massage etc.
Ägarna ville först ha betydligt mer för honom, och kompisen var naturligtvis rädd att mista honom så hon började fundera på att betala det dom begärde, men vågade sen sätta upp pokerfejset och ge dom ett fast, lägre bud med orden "mer än så betalar jag inte, då får ni sälja till någon annan"
Behöver jag säga att hon fick honom för sitt, lägre bud?
(vilket INTE var nåt skambud utan ungefär vad han faktiskt var värd)
Man får ju, även om det är trist, också ta med i beräkningen när man köper häst att den ska dö en dag, och numera när nästan inga svenska slakterier tar emot hästar längre medför även detta en kostnad på 5-6000.
Det tycker jag är ännu ett skäl att inte betala för mycket för en äldre häst
(även om man naturligtvis hoppas att den dagen dröjer lääänge till) eftersom man som köpare faktiskt lyfter bort denna kommande utgift från säljaren.
All heder åt dig TS som gjort så mycket för denna häst! Hoppas ägarna tar sitt förnuft till fånga.