Mitt hjärta är krossat

Sv: Mitt hjärta är krossat

Angående hästköp utan pass så väntar vi på "den kloke" som kan upplysa oss andra... ;)

Men förhandlar ni om 5000 så är det ju inga fruktansvärda summor, 5000 kan du enkelt redovisa att du redan lagt ned på hästen - särskilt om du under en längre period även stått för stallhyran etc.

Vi håller tummarna för att allt ska bli bra :).

Men du....inte kan du ge 15-20000 tusen för en 20 år gammal promenadhäst???:eek: För det första är den ju inte värd mer än 5000 o för det andra minskar den i värde för vartenda år som går nu ju....du har ju inte framtiden framför er utan den är ju redan bakom denna häst???

Den där pappan får nog gå ut på någon säljes sajt o kolla priser för det var det värsta skojeri jag hört om på länge! Snacka om att spela på dina känslor för hästen.

Även om det känns tufft så tycker jag att du ska leta efter annan häst. En häst som har en lång framtid ihop med dig och som kan vara din bästis oavsett om du vill promenadrida eller så småningom börja träna.

Du kanske kan leta upp annonser på liknande hästar (ålder, ras, utbildningsnivå) och visa ägarna vad de kostar? Och som någon annan skrev: redovisa hur mycket pengar du redan har lagt ned på hästen och i hur mycket bättre skick den är nu. Eller ha is i magen och vänta tills de vill skänka dig hästen.

De borde GE dig hästen - eller i vart fall praktiskt taget.

Och om du inte varit så fäst vid den så skulle du ALDRIG ha köpt den eller hur? En tjugoårig promenadhäst? För 20 000? Never ever, oavsett ras och stam och gud vet allt.

Du har förtjänat den, de borde på allvar ge dig den eller i vart fall inte kräva mer än slaktvärdet av dig.

Skäms på dem!

Kram till dig som gett den här hästen så mycket :love:

KL

jag håller med Schelinskan, om dom brydde sig det minsta om att hästen ska få det bra borde dom ge den till dig, eller låta dig köpa den billigt (dvs max 5000)

Var för ett tag sen med och peppade en kompis som ville köpa loss sin foderhäst, den var visserligen yngre än "din" men situationen hade ändå vissa likheter - hon hade jobbat med hästen under tiden hon haft den så den blivit jättefin, lagt ut massor på equiterapeut, skoningar, massage etc.
Ägarna ville först ha betydligt mer för honom, och kompisen var naturligtvis rädd att mista honom så hon började fundera på att betala det dom begärde, men vågade sen sätta upp pokerfejset och ge dom ett fast, lägre bud med orden "mer än så betalar jag inte, då får ni sälja till någon annan"
Behöver jag säga att hon fick honom för sitt, lägre bud? :banana:
(vilket INTE var nåt skambud utan ungefär vad han faktiskt var värd)

Man får ju, även om det är trist, också ta med i beräkningen när man köper häst att den ska dö en dag, och numera när nästan inga svenska slakterier tar emot hästar längre medför även detta en kostnad på 5-6000.
Det tycker jag är ännu ett skäl att inte betala för mycket för en äldre häst
(även om man naturligtvis hoppas att den dagen dröjer lääänge till) eftersom man som köpare faktiskt lyfter bort denna kommande utgift från säljaren.

All heder åt dig TS som gjort så mycket för denna häst! Hoppas ägarna tar sitt förnuft till fånga.

Liknande trådar

Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 098
Senast: Tualma
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 037
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 402
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 318

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka