På någon som flyr funkar inte riktigt detta, det hänger ju på att den som man vill omhändertar stannar på platsen och argumenterar. D v s en helt annan situation.
Du kan skärma av flyktvägen utan att brottas.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
På någon som flyr funkar inte riktigt detta, det hänger ju på att den som man vill omhändertar stannar på platsen och argumenterar. D v s en helt annan situation.
Det är situationen med 12åringen? Den var hett omdebatterad och även om åklagare inte kunde styrka att brott begicks så ansågs den inte ok. Efter blev utbildningen för hur vakter bemöter barn obligatorisk läste jag igår.
De pratar om vuxna. Vi måste skilja på barn och vuxna. Barn är inte vuxna. De ska inte åläggas samma straff och ansvar.
Och de utsatta på tåget, blev vad? Hade det varit bättre om han fått fortsätta?
Jag börjar tro att det här inte alls har med situationen att göra för dig, utan snarare ett förakt mot ordningsvakter?
Hur för du bort ett barn till en lugnare miljö utan att hålla fast det?
AHA, så NU ska man jämställa en 9-åring med en äldre man och DÅ är det OK att behandla lika? Personligen tycker jag det hade varit grovt ansvarslöst att avvisa en förrymd och aggressiv nioåring från tåget, men där tycker vi (återigen) olika...
Nej men du frågade om man skulle fortsätta. Om mna klarar av att inte bruka våld mot vuxna bör man kunna göra detsamma mot ett barn.
De pratar om vuxna. Vi måste skilja på barn och vuxna. Barn är inte vuxna. De ska inte åläggas samma straff och ansvar.
Man kan hålla fast i armar tex. Eller mota. Men itne brotta ned och sätta sig på och trycka ned en hand i ansiktet.
Om de trakasserande blir ombedda att gå från platsen och gör så finns det ju ingen anledning till s.k. aggressiva metoder eller nedläggning. På samma sätt som att om den här killen hade stannat kvar, och väntat på polisen, när han blivit ombedd att göra det (jag utgår helt kallt från att det var första insatsen) så hade det inte hänt något mer än så.
Förakt för hur denna vakt bemötte denna situationen, absolut. I allmänhet, nä.
Återigen, att han skulle få fortsätta säger ingen men "att ta till hårdare metoder, sluta fjompa" funkar inte. All forksning visar att våld mot barn är skadligt, de lär sig endas att svara med våld.
Man kan hålla fast i armar tex. Eller mota. Men itne brotta ned och sätta sig på och trycka ned en hand i ansiktet.
Nej men du frågade om man skulle fortsätta. Om mna klarar av att inte bruka våld mot vuxna bör man kunna göra detsamma mot ett barn.
Eh, nej? Det har INGET med straff eller ansvar att göra?
Barnet skadar andra och är på flykt från vårdhemmet (= behöver uppenbarligen hjälp som barnet flyr ifrån = skadar sig själv indirekt) och behöver omhändertas.
Som vanligt när sådana här situationer händer är jag mycket kluven.jag anser att en person anställd för att omhänderta personer ska ha sån utbidlning att de inte behöver anvälda våld för att värja sig från våld från ett barn.
Och jag tror inte det var första insatsen. Men vi vet inte vad som skett. oavsett anser jag att nedtryckningen var felaktig.
Min feed hinner inte uppdatera sig tillräckligt fort, jag skiter inte i inlägg utan de frösvinner i massan. På svar om din tidigare fråga som jag nu inte hittar.
Varför trodde du då att jag var väktare? Och uttryckte det på sånt sätt du gjorde tidigare? Det var i alla fall inget jag tolkade som "åh, du verkar vara en vettig människa, du måste vara väktare".
Är det mindre våldsamt att hålla fast i armarna på en som rycker och sliter och försöker komma loss med all kraft den har? Allvarligt?
Ansågs "inte ok" av vilka? Citerar från samma nyhetsartikel: "Enligt polisen agerade nämligen ordningsvakterna precis som de skulle.". Vi kan åtminstone avfärda det här med att det skulle vara otillåtet.