Jag blri helt kall när jag läser era inlägg. Tycker ni på fullaste allvar att ett korrekt sätt att hantera ett aggressivt barn är trycka ned det i golvet och hålla det stilla?
Ni anser inte att man som vuxen borde ha mer förstånd och koll än att hantera det så?
Jag blir mörkrädd och livrädd. Vad är nästa steg? att lärarna anamnar samma sätt? Att vi tillåter barnaga?
I vilken ålder är detta ok? 9 uppenbarligen men sen då, 5? 3?
Fasthållning kanske ska läras ut till dagsifröknar?
Fattar ni hur ni låter?
Svar till ts, nej jag hade tänkt mig för jävligt mycket innan jag gick emot en ordningsvakt eftersom de får bete sig hur som helst och det troligen hade resulterat i att jag blev misshandlad och åkte dit för det.
Okej och okej, ibland har man inget val, hade du tyckt det varit okej om du blivit trakasserad och att vakterna bara sett på för att den som sparkade, bet och spottade dig var minderårig? Sedan spelar åldern mindre roll utan det är vad som händer som spelar roll. Klart att risken att man blir trakasserad av 2 3-4-åringar på tåget är mindre.
Eller föredrar du att man bara helt sonika kastar av de minderåriga så de får klara sig själv eller trakassera andra.