missfall igen...?

Status
Stängd för vidare inlägg.
D

dressyrfreak

Suck... är i v 10 och idag hade jag en liten blödning.:( Vill bara gråta. Hade ett missfall i vecka 10 för 1.5 år sen och orkar bara inte med ett till. Var så glad att äntligen ha blivit gravid igen, längtar verkligen efter barn sen länge. Jag har mått illa av och till i ca 3 veckor nu så det kändes verkligen som att jag var gravid. Inte är jag ung längre heller, 33. Har alltid drömt om en stor familj med minst 3 barn och nu verkar det inte ens som att jag kommer att få ett.:cry: Och ikväll ska vi ha semmelkalas med våra kompisar som såklart har barn allihop (nästan) blä.
Ville bara skriva av mig lite...:cry:
 
Sv: missfall igen...?

men kära nån!
men en liten blödning behöver väl inte betyda missfall, eller hur?!
sitt bara ner och ta det lungt, du ska se att det ordnar sig nog!

hoppas verkligen att det inte visar sig vara något farligt, kram!
 
Sv: missfall igen...?

En liten blödning måste inte betyda missfall! Många får ju blödningar den första tiden ungefär när de skulle haft mens. Och man kan ha blödningar av en massa olika orsaker! Jag hade problem med återkommande småblödningar runt jul, pga lågt sittande moderkaka som tydligen skavde. Sen växte den med uppåt i livmodern och allt blev frid och fröjd igen! Men visst var man orolig.

Och visst är du fortfarande ung! Och OM det skulle vara så illa att det trots allt är ett missfall, så försök tänka på att det ändå är kroppens och naturens sätt att sortera bort det som inte är livskraftigt. Klen tröst just nu, jag vet. Men jag har varit där själv. Håller tummarna för dig!
 
Sv: missfall igen...?

Kramar till dig! Nu hoppas jag att du redan slutat blöda eller att det åtminstone avtagit. Blödning är inte lika med missfall. Jag har blödit ganska mycket under två av mina graviditeter och dessa har slutat med 2 välskapta barn. MIn svägerska hade som vanlig mens lika riklig och allt ända tills hon var i 5 månaden. Detta har resulterat i en välskapt kille på 9 år.
 
Sv: missfall igen...?

jag håller tummarna för att det inte är mf på gång. Jag blödde mellan v. 7-10 men det visade sig vara tvillingar. Något blockärl hade spruckit då livmodern växte så snabbt.
Verkar det vara ljust eller mörkt blod?
 
Sv: missfall igen...?

När jag väntade mitt första barn så hade jag en blödning i vecka 12 och en blödning i vecka 20. Efter 39 veckor och 6 dagar så kom det ut en tösaklump på 5160 gram genom kejsarsnitt! Några år tidigare så hade jag ett missfall så jag var jätteorolig när jag började blöda, men som sagt det gick bra!

Jag håller alla tummar!

//millus- har fått tre brontosaurusbebisar
 
Sv: missfall igen...?

Om det bara var en liten blödning som inte gjorde ont behöver du förmodligen inte oroa dig. Jag har haft flera småblödningar under min grav, oftast när bebisen är i en tillväxtfas och livmodern växer.

Men åk in till gynakuten och be att de undersöker dig så slipper du oroa dig.
 
Sv: missfall igen...?

Tack för era uppmuntrande ord!! Tyvärr har det fortsatt att blöda under dagen. Har inte ont men mitt förra missfall började exakt så här, blödningar i vecka 10, efter några dagar började det sedan blöda mer och då kom också smärtan. Så jag känner mig rätt säker på att det inte finns någon bebis i magen :cry: Det ser ut som mensblod men mindre mängd (än så länge iallafall). Grattis till er som trots blödningar fått sin bebis...
 
Sv: missfall igen...?

Tänk positivt, det behöver inte vara missfall. Åk gärna och kolla för säkerhets skull, så slipper du oroa dig utan får ett svar nu.
Håller alla tummar som finns i huset.
Lycka till!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 778
Senast: Milosari
·
Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 840
Senast: gulakatten
·
Småbarn Jag är desperat efter sätt att få i vår treåring penicillin. Lång historia kort; vår dotter har haft sår i näsan senaste 8 veckorna. Vi...
Svar
19
· Visningar
2 318
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
723
Senast: ryujaneiro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Bildtråden
  • Ridskoleryttare
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp