Missfall? Eller vad?

Sv: Missfall? Eller vad?

Naturligtvis blöder man mer än en vanlig mens, men det får ju inte blöda så mycket att man får blodbrist..
Slutar det inte blöda och man blir dålig av blodförlusten är det väl bra att man får åka in och att de har koll på det.

Skillnad på att blöda och blöda för mycket liksom :cool:

Min åsikt..


Ja klart det är skillnad precis som du säger. Jag har aldrig fått missfall tidigare och hade ingen aning om hur mycket som är mycket/för mycket.

Vi ringde naturligtvis till kvinnokliniken och berättade hur mycket jag blödde och hur jag mådde (att jag svimmat osv), men om det inte forsade blod konstant så fick jag gott vänta till klockan 16 med att komma in så jag antog att jag blödde mycket inte för mycket... :cool:

Jag var kritvit (såg ut som ett lik!), yr och trött. Dom gjorde vul och konstaterade missfall och att allt var borta sen fick jag recept på järntabletter som jag skulle äta i tre veckor. Hade ett blodvärde på 118. Senare konstaterade min doktor ett blodvärde på 93 och att järntabletterna ska ätas i tre månader.

Mitt missfall kändes 100 gånger värre än att föda ett friskt barn på 3950 g. Vill INTE uppleva det igen.. uss... :(
 
Sv: Missfall? Eller vad?

Det är nog väldigt olika om man blöder mycket eller inte. Jag har haft 2 tidiga missfall och ett sent missfall . Dem tidiga missfallen var i vecka 9 och i vecka 12 och det var inte mer än några droppar blod i trosorna...Vid det senare i vecka 25 blödde jag så jag svimmade .
Tror att allas kroppar reagerar olika .


Det är alltid jobbigt med missfall, men ett sent missfall som du hade... det måste vara det allra värsta man kan vara med om! :(

Klart olika kroppar reagerar olika.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 312
Hästvård Min häst har fått konstiga bulor/sår. Det började för någon månad sedan då hon fick en ärtstor bula med sår i mitten på sidan av magen...
Svar
6
· Visningar
848
Senast: Corax
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 222
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Hej, ny här på forumet hoppas att dessa frågor är ok att ställa. Tänker att det kanske finns någon här att prata lite med om detta...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 878
Senast: Tora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Jämställt förhållande
  • Sommarföräldrar 2024
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp