Missfall? Eller vad?

MsSleepalot

Trådstartare
Vet inte riktigt var denna tråd ska vara, men jag testar här.
Jag äter p-piller sen ca ett par år tillbaka. Har provat ett par nya nu i sommar men har nu haft dom här iaf 4 månader.

Nu jag hade mens som vanligt när jag åt sockerpillerna 23-26 oktober. Men sen förra fredagen alltså 3 november började jag blöda litegrann:confused: Jag har nu blödit i en vecka och i förrgår började jag blöda mer... Igår började jag få ont i nederdelen av magen och det kom svarta/mörkröda klumpar i blodet:crazy: Idag har jag haft ont nere i magen och det stuckit till ibland + massor av blod! Och en massa stora svarta/mörkröda klumpar:confused:

Det här är ju inte normalt? Kan det vara ett missfall? Eller vad är fel?:confused:
 
Sv: Missfall? Eller vad?

Misstänker du att du är gravid då?
Jag skulle ringa sjukhuset/bm ja whatever direkt. Det skall man alltid göra om man får kraftiga blödningar och ont i magen.
 
Sv: Missfall? Eller vad?

Det vet jag inte men det är mycket möjligt eftersom jag missat något piller...
Dom har inte öppet på en lördag eller? I så fall får jag ringa på måndag.

Det har iaf fortsatt blöda en massa med svarta/mörkröda klumpar, och haft ont i magen med stickningar:(
 
Sv: Missfall? Eller vad?

Jag skulle åka till akuten. Särskilt om du har ont. Bara för att vara på det säkra. Ring åtminstone och fråga om de tycker att du skall komma in.
 
Sv: Missfall? Eller vad?

Det har lugnat ner sig nu, blöder ytterst lite och har inte ont längre. Men skulle gärna vilja vet vad som gick fel?:( Kanske ska ringa BM imorn...
 
Sv: Missfall? Eller vad?

Har inte ringt än, trodde det skulle lugna ner sig efter helgen. Men nu blöder jag massor igen och värker i nederdelen av magen igen:crazy:

Var ska man ringa? Tänkte ringa barnmorskan imorn på rasten på jobbet så får jag prata ifred....men om det händer nått innan det då?

Hur farligt kan det vara? Och VAD kan det vara? Missfall? Hur fungerar det när man fått en cysta?
 
Sv: Missfall? Eller vad?

Jag tycker du ska åka in akut, det låter verkligen inte bra!
 
Sv: Missfall? Eller vad?

Nu är jag nyfiken.....Har du kollat med BM???

Pigga upp KRAM/ sara
 
Sv: Missfall? Eller vad?

Ringde sjukvårdsupplysningen igårkväll. Dom tyckte jag skulle ringa barnmorskan idag och rådfråga henne istället. Har försökt ringa idag mellan 13-14 när dom hade telefontid men dom vägrar svara:(

Så jag väntar och ringer imorn när dom har teletid mellan 9-10.

Idag blöder jag lite mindre men det sticker fortfarande nere i magen:(
 
Sv: Missfall? Eller vad?

När jag hade mitt första missfall, så blödde det rätt mycket och jag fick åka in direkt till akuten, då det inte ansågs som helt normalt att blöda mycket vid misstänkt missfall.

Mitt andra missfall blödde mycket mindre, men jag fick i alla fall komma in direkt.

Jag tycker nog att du ska ringa din akutmottagning och förklara läget. Det är ingen höjdare att förlora blod som du gör..
 
Sv: Missfall? Eller vad?

Fick du göra något när du kom in på akuten? Behövdes det skrapas eller nått sånt efter dina misssfall?

Akuten gick inte att ringa till här, man måste gå dit bara. Men jag ringer BM imorn igen...
 
Sv: Missfall? Eller vad?

:eek:
Blöder du fortfarande?
Tycker det verkar lite konstigt att hon inte tyckte du skulle komma in. Eller så är det bara jag som är hönsmamma.

Hoppas du kryar på dig iaf!
 
Sv: Missfall? Eller vad?

Inga skrapningar har jag behövt göra, men de ville ha koll på hur mycket det blödde. Är ju inte hälsosamt att blöda allt för mycket :crazy:
 
Sv: Missfall? Eller vad?

Nej nu blöder jag nästan inget äntligen:)
Men jag började ju blöda den 2nov och slutade idag så 2 veckor och iaf en vecka var det floder:crazy:
 
Sv: Missfall? Eller vad?

När jag hade mitt första missfall, så blödde det rätt mycket och jag fick åka in direkt till akuten, då det inte ansågs som helt normalt att blöda mycket vid misstänkt missfall.

Mitt andra missfall blödde mycket mindre, men jag fick i alla fall komma in direkt.

Jag tycker nog att du ska ringa din akutmottagning och förklara läget. Det är ingen höjdare att förlora blod som du gör..

Är det inte normalt att blöda mycket vid missfall? Jag fick missfall för tre veckor sedan, jag var i vecka 11.

Jag blödde så mycket att jag vacklade fram o tillbaka tills jag svimmade av min plötsliga blodbrist! Det forsade blod från mig i flera omgångar och sedan fortsatte det i en vecka ungefär.

Blev sjukskriven helt i två veckor och halvtid en vecka. Hade ett blodvärde på 93 och det finns säkerligen dom som haft ännu lägre än mig.

Skumt att dom inte ansåg det normalt att blöda mycket för det var då ingen som sa nåt sånt till mig... :crazy:
 
Sv: Missfall? Eller vad?

Naturligtvis blöder man mer än en vanlig mens, men det får ju inte blöda så mycket att man får blodbrist..
Slutar det inte blöda och man blir dålig av blodförlusten är det väl bra att man får åka in och att de har koll på det.

Skillnad på att blöda och blöda för mycket liksom :cool:

Min åsikt..
 
Sv: Missfall? Eller vad?

Det är nog väldigt olika om man blöder mycket eller inte. Jag har haft 2 tidiga missfall och ett sent missfall . Dem tidiga missfallen var i vecka 9 och i vecka 12 och det var inte mer än några droppar blod i trosorna...Vid det senare i vecka 25 blödde jag så jag svimmade .
Tror att allas kroppar reagerar olika .
 
Sv: Missfall? Eller vad?

Glömde skriva att jag har barn nu och under dem graviditeterna har jag också haft blod droppar i trosorna , åkt in akut och gjort ultraljud och allt har varit bra med bebisarna trots blodet ...Givetvis ska man kollas upp vid kraftiga blödningar och mag smärtor , kan ju vara annat än " bara " ( hittar inget bra ord ) ett enkelt tidigt missfall. Finns ju utomkvedshavandeskap och annat som kräver snabb vård ...Läskigt i dessa spartider när sjukvården inte ens vill ha in folk för en kontroll.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 312
Hästvård Min häst har fått konstiga bulor/sår. Det började för någon månad sedan då hon fick en ärtstor bula med sår i mitten på sidan av magen...
Svar
6
· Visningar
848
Senast: Corax
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 222
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Hej, ny här på forumet hoppas att dessa frågor är ok att ställa. Tänker att det kanske finns någon här att prata lite med om detta...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 878
Senast: Tora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Jämställt förhållande
  • Sommarföräldrar 2024
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp