Missfall efter v 11 , hur stor risk ?

Status
Stängd för vidare inlägg.
L

LAPTOP

är en förstagångsgravid o givetvis oroar man sig fastän man försöker låta bli.
Hur stor tror ni att risken är för missfall efter v 11?
Jag är i v 11+1 o var inne o såg att allt såg bra ut för några dagar sedan.
Då var där ett litet foster på ca 4,5 cm med ett litet hjärta som slog.
Allt såg ut som det ska enl läk.
Tror ni att risken är stor för missfall då?
:confused:
 
Sv: Missfall efter v 11 , hur stor risk ?

Det är ovanligt med missfall om man har sett att hjärtat börjat slå, risken är nog bara någon procent om man sett hjärtaktivitet och ett normalstort foster i 11:e veckan!
 
Sv: Missfall efter v 11 , hur stor risk ?

låter bra.
Känns lite så men som sagt man e ju novis o då är det lätt att ta till sig av de dåliga sakerna man läser o hör.
Då kanske det blir en liten kotte i sommar .. :)
 
Sv: Missfall efter v 11 , hur stor risk ?

Sluta läs och lyssna inte på andra :idea:

Skämt å sido, försök att inte fundera på det utan "lev livet" nu för sen är det kört :D

Gör saker som du tänkt att göra men inte hunnit, ta hand om dig, det ordnar sig ska du se och tänk possitiva tankar.

Jag var också bekymmrad till en början med det växte bort med magen ;)

Snart passar inte byxorna, man får andra matvanor, längre fram så får man springa å kissa, man suckar och stönar och undrar om den lille/lilla aldrig ska titta ut och sen när allt är över så har man ett nytt liv att ta hand om och ens eget liv är förändrat för alltid.

Så njut och ta det lugnt, snart hinner du inte fundera så mycket över något annat än allt som ska köpas, namn m.m för när magen väl börjar växa så går det fort!

Lycka till vill jag önska dig!
 
Sv: Missfall efter v 11 , hur stor risk ?

:)
Tack
Jo jag har faktiskt varit rätt duktig på att låta bli att läsa men lite snappar man ju upp. :smirk:
Byxorna har börjat strama så man vet snart inte vad man ska ha nertill..
Ska bli kul som attan när magen börjar bli lite större .. då blir det ju mer påtagligt. Just nu har man varit försiktig med att ta ut för mkt i förskott o då har det mest känts som att det är jobbigt att må illa, att vara trött som fasiken o känna att sån mat man älskat innan äcklar en nu... Positiva är att godis o läsk o annat sött smakar blööö
:D
Det var en oplanerad grav så det har väl varit bidragande till att när man väl börjat fatta o glädjas så blir man rädd att man ska plockas ner på jorden igen...:crazy:
 
Sv: Missfall efter v 11 , hur stor risk ?

Jo allt är ju lite ofattbart till en början och det tar ett tag innan man kan slappna av och känna att det är kul och spännande istället.

Allt känns ju också så långt borta, att man har gott om tid på sig att fixa och dona, men så helt plötsligt så har tiden gått och man istället blir lite stressad för att man inte har hunnit allt man tänkt fixa innan.

Själv satt jag samma dag sent på kvällen med lite småvärkar och sydde små lakan som jag klippt av stora lakan :D
Fick avbryta tillslut, väcka maken och fara iväg. Ändå så var jag hemma sista månaden.

Men jag förstår dig väl hur du känner.

Lycka till!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
22 090
Hundhälsa Jag ska till veterinären imorgon, men vill höra era tankar. Hund modell mindre, 17 kg, 35 cm hög. Väldigt fin i kroppen. 9,5 år, har...
Svar
6
· Visningar
2 724
Senast: Dino
·
F
Kropp & Själ För någon månad sedan så fick jag ett "anfall" av extraslag på hjärtat, vid läggdags. Det kom och gick under en timme ca, och skrämde...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
15 821
Senast: Keb71
·
Hästmänniskan Min dotter är 5 år och har ridit mycket och haft egen shettis sedan hon föddes. Hon rider mkt bra för sin ålder dvs skritt, trav och...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
13 038
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp