Minsta hästen?

Sv: Minsta hästen?

_L_ skrev:
Det blir kanske mer tryck på nacken nu så hon sänker huvudet o då blir det obefintligt utrymme mellan bsp o stupe, mindre än innan? En teori :angel:

Absolut, först på senare tid som vi öht kommit till det stadiet att köra lite i form. :o (Och tack vare ett passande bett). Och det blir sökert lite mindre plats på ett redan rätt obetydligt utrymme.

Går det att höja svängeln?
Byta brösta?

Ska titta på svängel idag, det tar emot överallt att börja med sånt igen. :crazy:

De bruna ideal selarna är fina :love:
Jag tror jag ska köpa en sådan fast jag är "skogsmulle" kusk :rofl:
Fast selen kanske överlever tills man skaffat ny pålle om sisådär 10-15 år och man är ute på tävlingsbanorna? :D

Ja, de är helt ok. De funkar nog till att bara köra hemma med, såå lyxiga är de inte. ;) Min bruna skiljer sig i färgen från Snoffsans bruna, bara det blir en ny brösta i exakt samma färg då.

Jooo :idea:
Kan inte börjes ta hem från ideal?
Det finns ju franska bröstor och dom kanske finns i brunt??

/L

Det kan de säkert, beställde ju selen genom dem, men har ändå slängt iväg ett mail till Ideal.

Fransk brösta och maratonkoller, samma sak?

Oj, vilket konstigt svar det blev, har inte kläm på det här med citat. :p

Mailade Ideal och fick svar på två minuter! Bra jobbat!:) Tyvärr så finns inte de bröstorna i stl mini. Misstänkte det..

Qvip skrev:
Mailade Ideal och fick svar på två minuter! Bra jobbat!:) Tyvärr så finns inte de bröstorna i stl mini. Misstänkte det..

Vad synd! De såg verkligen coola ut å bekväma att dra med.

Sitter här nu med tår som håller på att tina efter en låång å låångsam körtur med islänningen. Fy bövelen vad kallt det är att "åka häst". Tur jag kliver av ibland å hjälper honom förbi ovana miljöer då å då... Nu börjar t o m jag att längta efter våren... :o *köldrosiga kinder*

Snoffan_03 skrev:
Inte använda fula ord här på Buke... :p

//M

:rofl: Å nu måste jag egentligen elda här för att få upp värmen, temperaturen är nere i 15 grader här INNE....brrr....fast i jämförelse med att sitta i snålblåsten på rockarden så är det ändå varmt. Känner också att datorn värmer lite...*kryper lite närmare Bukefalos*.... :crazy:

Det finns ju billigare, fast inte i jämn storlek, 9 cm :smirk:
Jag bor ju 2,5 mil från Tärnsjö. Har varit där nån gång för många år sen och det var så öde liksom :crazy: men det är väl för dom inte har nån butik. Grannen brukar gå upp till Anneli på kontoret så det är väl så man kan göra om man ska ha grejer :smirk:
Fast Tärnsjö e ju liite dyrt :angel:

/L

Vad har du för förslag på ett i storlek 8,5? :bump: 9,5 blir nog för stort.

:bow:

Stisse skrev:
:love: Helt såld! :love:

Min minsta är 105 cm

Tackar! :love: "Helt såld" - Kan man säga om när jag såg honom första ggn, var bara tvungen att ta honom i bilen direkt hem, en sån sötnos kunde jag bara inte lämna.... :p

Din minsta är en bjässe! 30 cm högre än min... :o

Är ju helt såld i dessa små hästar:love:
Vill så gärna med ha en shettis att köra....de hade varit så himla skoj!!
Kanske blir de en sådan i framtiden?!;) :)

Tyvärr så finns inte de bröstorna i stl mini. Misstänkte det..

Vad synd att de inte fanns i strl :(

Men det går kanske att höja svängeln, men till det övre järnröret blir väl för högt istället? :crazy:

Aha! Men då skruvar man fast ett plattjärn mellan de båda järnrören och sätter svängeln i mitten av det! :idea:
Man använder ju två bultar att fästa plattjärnet med och en ögelbult i mitten för att fästa svängeln!
Om man inte svetsar till ngt lite snyggare förstås :D

/L

*Tilda* skrev:
Är ju helt såld i dessa små hästar:love:
Vill så gärna med ha en shettis att köra....de hade varit så himla skoj!!
Kanske blir de en sådan i framtiden?!;) :)

Jag med, har alltid velat ha en så liten som möjligt. Å gärna göra den rumsren å ha inne ibland... :angel: Men min tråksambo är inte av samma mening. Men vem vet i framtiden....?? Hehehe... :idea:

Tärnsjö har ett körbett i storlek 9. Du kan ju använda bettskivor för lite utfyllnad, det hade jag tänkt göra.

Om du menar postkandaret, så väntar jag ivrigt på bild som Snoffan å Qvip håller på att ordna! :bump:

Geisli skrev:
Om du menar postkandaret, så väntar jag ivrigt på bild som Snoffan å Qvip håller på att ordna! :bump:

Har bilder i kameran nu! :) Måste dock ladda batterierna till den först, de dog i kylan i stallet å så måste jag oxå tina upp lite... Det är lite ruggigt så här på kvällskvisten. Men brasan är tänd i vardagsrummet så där är det varmt å gott. Märkligt bara att jag sitter i det kallaste rummet nästan längst bort från brasan med BUKE framför mig! :devil: :crazy: :D

//M

Om man söker på engelska hittar man ganska många körbett i strl 3,5 inch (8,75 cm) annars är det raka tränsbett i stl 8,5-9 cm...

/L

Snoffan_03 skrev:
Har bilder i kameran nu! :) Måste dock ladda batterierna till den först, de dog i kylan i stallet å så måste jag oxå tina upp lite... Det är lite ruggigt så här på kvällskvisten. Men brasan är tänd i vardagsrummet så där är det varmt å gott. Märkligt bara att jag sitter i det kallaste rummet nästan längst bort från brasan med BUKE framför mig! :devil: :crazy: :D

//M

Väntar lugnt här vid datorn...:angel: precis som du sitter jag låångt från brasan i vardagsrummet (vår ENDA värmekälla) och grillar mig i datorstrålningen istället... Buke värmer väl på sitt alldeles egna sätt kan jag tänka... ;) :D

_L_ skrev:
Om man söker på engelska hittar man ganska många körbett i strl 3,5 inch (8,75 cm) annars är det raka tränsbett i stl 8,5-9 cm...

/L

Gjorde ett försök att söka på engelska igår, men fick inte tag i vad jag sökte. Får väl försöka igen... :smirk:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka