Minsta hästen?

Sv: Minsta hästen?

Gå in och kolla på mitt album, på F på Ö-bilderna. Den ljusa ponnyn brevid F är den som ena mätmannen som mätte i helgen har.:) Å så finns det bildbevis för att F har träffat kungafamiljen.:D

Grymt kul å se henne på de bilderna! Å med fölis oxå!! :love: Å jag noterade den kungliga publiken! :banana:

Å så hittade jag ju bilder på mitt djur oxå! :bump:

//M

Vet inte om ni har uppfattat det hela.Men det är "min" Åke som står bredvid Ragnar.

åke skrev:
Vet inte om ni har uppfattat det hela.Men det är "min" Åke som står bredvid Ragnar.

Åh där är du, har inte sett dig på flera dar! :) Det var så komiskt att Bonny "drömde om" att få se en bild på Ragnar och just din ("Åkes") häst. Var så kul att kunna slänga fram en bild bara sådär, helt oväntat! :D Typ "världen är bra liten"... :rofl:

Ja här har man minne som en häst :smirk:
Åke är "åke"s och en ardenner på ståtliga 166 :D
Kommer faktiskt ihåg det sen en gammal tråd där ni snackade om de båda men då kom det inga bilder, så det är kul att se dom nu! :)
Nu när du är här kan man få fråga vad han har för stam? Är han hingst?

/L

Aha den lilla söta är din och Snoffan har ju sitt fina russ! :)
Den ljusa lilla (Fr*zia) är ju så söt! :love:
Vad är det för färg? Inte vanlig skimmel lr??

/Lisa

Han är efter Armon, Han dog när han flyttade till Norge. Född 1999. Tyvärr sk skar vi han vilket ardenner föreningen inte gillade. Men han är mysig iaf.

åke skrev:

Jo, det förstod vi nog! Bilden är underbar!! :love: Å riktigt som ett svar på posten på bonnys förfrågan, he he... :D

//M

Geisli skrev:
Åh, du har inga bilder på när det begav sig? Skulle vara så roligt att se! :bow:

Jo jag har bilder... Men orkar inte ta mig tid att lära mig lägga in dem här... Verkar krångligt. Finns en bild i fotogalleriet på honom. Tarras heter/hette han. Vet ju inte vart han finns idag.... :cry:

JennyK skrev:
Har du byggt kuskkilen på din rockard själv?

Nope, den köpte jag av Anders på Roslagsvagnar samtidigt som jag köpte min rockard, 500 kr då. Den är svart eg (som på Qvip's bild) men på bilden har jag lagt fårskinn över för värmens skull. :)

Det kan ju oxå nämnas att Qvip köpte en hon med men att hennes kuskkil av ngn outgrundlig anledning bara var hälften så tjock/hög som min, vilket vi påpekade (tillsammans med att det var fel skaklar!) och att han bara konstaterade att "Oj, det har nog blivit fel där oxå, den får vi ju byta ut!" å sen har det förstås inte hänt ngt mer där heller... Å det var ju snart ett år sedan som sagt. :mad: Han lovar mkt men...

//M

Det är lugnt! ;) Kan ju försöka hitta honom på fotogalleriet. :idea:

*skrattar* :rofl:

Tänk om vi kunde få dem att gå i par?? :idea:

Först såg jag bara ryggen då datorn öppnade upp i litet fönster först, å då hann jag tänka: Åh, vad coolt: en BRUNBLACK liten lurv?? Hihi... ;-)

Ja du det skulel säkert gå har en till hemma dock lite mindre ungefär 76 tror ja. Båda tycker om hästar så kanske ska testa det nångång om ja hittar nån liten häst. Ingen som bor i närheten va borlänge/rättvik kanske :P

Shit, vilken skillnad det är på dom. Att Åke inte trampade ihjäl Ragnar. Han ser ju enorm ut eller är det kanske Ragnar som är liten?Rolig bild iallafall.//bonny.

Att Åke inte trampade ihjäl Ragnar
:eek: tur att dom inte bråkade då!

Men jag har hört att stora hästar kan få styrk av små ;)
Farsan hade en gång i tiden 4-5 ardennrar i en hage och en shettishingst smet in till dom o jagade ut alla ardennrarna ur hagen! :eek:

/L

Vi ska få hem en minihäst den 11 mars. Han är 83 cm. Det löjliga är att jag vuxna människan är lycklig som en barnunge:) Jag längtar och ligger och tänker en massa när jag går i säng, tror jag är knäpp:o
Han kommer att köras så småningom, har gått i par ihop med erfarnare minisar och det har gått jättebra så med träning så ska vi väl få rätt på det. Han ska även tränas lite i agility av dottern, det är hennes plan. Jag kan inte lägga in foto här men tror det kommer med min profil. Alla nu andra som visat foto, så fina ni är och jag längtar till den dagen vi är där.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka