Minsta hästen?

Sv: Minsta hästen?

Kan inte du göra ett v format pannband till mig...

Har jag sagt att din lillkille är helt bedårande?

smöööörar

Jag har ett täcke i storlek 75! Har även haft täcken i storlek 65 :)

Har en hemsida du kan spana på, se min profil. Vilken färg önskas? Har naturfärgat hemma, men tänker köpa in svart. Ska nog inte diskutera dylikt här på forumet känns det som, men som sagt jag har en hemsida.. ;)

Ja, nu har du sagt att han är bedårande...å du har ju alldeles rätt! :D Får berömma din goda smak... :angel:

Åh!! Det var inte dåligt! Skulle vilja se en sådan häst som kan ha 65, måste vara en liten falabella. De får ju vara upp till 77 cm har jag för mig, lite större än min alltså.... :D

Geisli skrev:
Jag vet hur det känns, har en tjej på 96 cm...här har du bildillustration på hur det ser ut...har hon fått föl?? (Nej men hon vill ha!) :o

Ska bara tillägga att min tjej på 96 cm är 32 år gammal, så det BLIR inga föl - men roligt har de! :o Om någon undrade om jag bedriver oseriös avel - men det gör jag alltså inte! ;) (Fast om hon kunde fått föl, så hade jag gärna tagit ett :love: - med båda älsklingarna som föräldrar, när lilla Emmisen går ur tiden)

Fast inget säger att inte Ragnar kan bli godkänd, han har bra stam osv, jag skall i a f visa honom och kanske rent av avlägga bruksprov, nu när körningen går så bra.... Ställ er på kö, kära stoägare! ;) Han diskriminerar inga p g a storlek, om jag frågar honom....

Har tyvärr inte våran lilla minihingst kvar men honom körde vi jättemkt. Han mätte hela 75cm över havet!

Saknar verkligen lillplutten!!!!! :cry:

Åh, du har inga bilder på när det begav sig? Skulle vara så roligt att se! :bow:

Japp söt liten sak det där :love:
Men nu ska jag bråka riktigt, håll i dig :devil:
Det kan ju vara en stor skillnad på en bild och i verkligheten och hur det fungarar, men om man ska vara petig så :angel:
Ja detta är ju hur jag tycker efter att se bilder :D

Vagnen har för små hjul!
Speedcart hjul skulle väl inte sitta fel? Till ponnyn blir det kanske en gigg-likt, dock o med dess fördelar :smirk:
Man sitter ju trångt men det hade du vant dig vid?
Draglinjen är bruten, du ska sänka uppehållsremmen men det påpekade du själv :smirk:
Men jag tror du skulle få bättre draglinje om du höjde svängeln lite, för det finns väl en risk att bröstan hamnar långt ner när väl draglinjen är rak?
Ev korta draglinorna?
Dax att måla om skakeln :D
Remmen som håller upp bakselen (se bild, inringad) ser ut att sitta för långt bak på rumpan eller för långt fram på baksele remmen. Ser mkt spänd ut när han bromsar?

Jo man kan ju lura sig lite på en bild!
Tex den sidepull han har, repet över nosen ser ut att vara för smalt o "skär in" på en bild :eek: Dock finns den en annan bild där det troligen är samma sidepull men där är repet proportionerligt :)
vinterskrud ala shettis lurar ögat :D

Sidepull
Bakseleremmen
Draglinjen

Du har gjort ett bra jobb med selen :bump: ser fint ut!

Ja ursäkta att jag lånade dina bilder o ritade på! :o

/Lisa

Senast ändrad:

Sedär, där kom ju L!! ;)

Bra att du kritiskt synar! Här kommer mina repliker:

Draglinje: ja, den är bruten. Ska pröva att sänka uppehållsremmen, men med risk att dragöglan hamnar väl långt ner. Men lite finns det att ge på i mina ögon.
Att höja svängeln, låter som ett bra förslag, men då vet jag inte vart på sulkyn jag ska sätta "kobindslet". Kan dock kolla en extra gång på detta.

Ang små hjul...hehe: Det var just per design som de är så små, för att sänka sulkyn 15 cm, jämfört med de tidigare hjulen. Men visst, kanske en mellanstorlek skulle funka. Dessa är 30 cm i diameter, de förra var 60 cm. 45 kanske? För vikten framme i skakelhållaren är minimal i dagläget, det är väldigt lätt att få den att lätta helt om jag lutar mig lite bakåt. Å då skulle ju svängeln komma högre upp. :idea:

Min islänning är skyldig till gnagmärkena på sulkyn, ska måla i dessa när det blir varmt ute! :p

Ja, sidepullet är detsamma på båda bilderna. Långhårig näsa min kille har vintertid! ;)

Bakseleremmen: ska jag titta närmare på, den ser faktiskt ut som om den ligger å drar en aning även på de andra bilderna. Tänk vad mycket man ser när man ser saken på bild. När jag kör så har jag fullt upp med att köra, så alla detaljer är inte lätt att lägga märke till.

Tack för kommentarer! Behöver kritiska ögon så det blir riktigt bra.

Och så en kommentar till dig: Du måste vara ett proffs på bildredigerar program?! Jag har sett dina bilder i en mängd trådar nu, å de är verkligen illustrativa. *beundrar*

Vad roligt att se! :) Ni ser så proffsiga ut! Klippt, ländtäcke, kandar å en riktig rockard som DU får plats i. ;)

Jättesött!! :bump:

Fler som kör liten häst?? Kom along nu! :bow:

Hej Karin! Gissar att du fattar vem de är, om du ser på bilden:D Hur är de med dig och hästarna=) Gud vad sör ragge är:D hehe

Tänk vad kul att se Ragnar bredvid åkes stora "klump" Fniss.//bonny

Hej Sandra! :) Det är bra med mig å hästarna, jag kör dem allihop nu. Du hittar säkert bilder på både Emma å Geisli om du tittar runt här på Körning! Kolla "bilder på körhästar", ett tips! Hur går det för dig därhemma då?

;) Du menar snygg, manlig och viril??? Kan lova att det är så han ser på sig själv, synd att såra den manliga stoltheten... :o Men jag ska inget säga... :D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka