Minsta hästen?

Sv: Minsta hästen?

Undrar vad man har för rykte här eg :angel: :D
Draglinje: ja, den är bruten. Ska pröva att sänka uppehållsremmen, men med risk att dragöglan hamnar väl långt ner.
Du skulle inte byggt en "skitsele variant" :devil:
Nejdå det går kanske att höja svängeln? :)
Varför gör du inte om den till lös brösta o separat skakelfäste?
Att höja svängeln, låter som ett bra förslag, men då vet jag inte vart på sulkyn jag ska sätta "kobindslet". Kan dock kolla en extra gång på detta.
Du sätter ju fast kobindslet bara högre upp :idea:
Men du har det under "fotpinnen" så det inte kanar, men om du använder slangklämmor i ändarna? Eller borrar hål o använder bultar?
Ang små hjul...hehe: Det var just per design som de är så små, för att sänka sulkyn 15 cm, jämfört med de tidigare hjulen. Men visst, kanske en mellanstorlek skulle funka. Dessa är 30 cm i diameter, de förra var 60 cm. 45 kanske? För vikten framme i skakelhållaren är minimal i dagläget, det är väldigt lätt att få den att lätta helt om jag lutar mig lite bakåt. Å då skulle ju svängeln komma högre upp.
Ja det är ju att skaklarna annars kommer för högt!
Haha en sak jag inte tänkte på ;)
Nej då måste du ju ha sådär små hjul :smirk:
Och så en kommentar till dig: Du måste vara ett proffs på bildredigerar program?! Jag har sett dina bilder i en mängd trådar nu, å de är verkligen illustrativa. *beundrar*
Gillar o tänka, klura o rita! :)
Jag har tre olika program för att redigara bilder, alla lite halvdåliga liksom :crazy:
Men det ger järngympa :D det som inte löses i ett program tas i ett annat :smirk:

Jo däckeln ligger långt fram men det ska du ju fixa :smirk:

Kul o se Åke brevid Ragge
Men hur hög är Åke? Är han ardenner? Shire? Haha!

/Lisa

_L_ skrev:
Varför gör du inte om den till lös brösta o separat skakelfäste?

Vet inte, men jag ville pröva så här med det utgångsläget jag hade. Hade råkat bygga en skitsele, å lagt ner min själ i arbetet. Kom av mig alldeles, men sen så började jag bygga om. Att bygga om ännu mer, ja - det kanske kommer om jag inte får det här att funka. :smirk:

_L_ skrev:
Du sätter ju fast kobindslet bara högre upp :idea:
Men du har det under "fotpinnen" så det inte kanar, men om du använder slangklämmor i ändarna? Eller borrar hål o använder bultar?

Tack för förslag, ska kolla över detta. Har en händig sambo som gärna klämmer slangar å borrar bultar! ;)

_L_ skrev:
Ja det är ju att skaklarna annars kommer för högt!
Haha en sak jag inte tänkte på ;)
Nej då måste du ju ha sådär små hjul :smirk:

Bra du är inne på samma tankespår som jag där, har ju just köpt hjulen för den facila summan av tot 400 kr, å var så nöjd å glad över detta... :banana:

_L_ skrev:
Jo däckeln ligger långt fram men det ska du ju fixa :smirk:

Japp, remmarna är tillskurna å insmorda...ska bara sys ihop, sen har jag en svanskappa. Bra att du påpekar däckeln, annars börjar jag tro att jag ser nåt som inte finns...

Åke är 166 cm hög (Ragge 74,5 cm)och är Ardenner. Visst är han snygg?! :) Så reslig å långbent å härliga linjer. Inte konstigt att du undrar om han är shire, för han har inte riktigt de kubiska formerna som annars är rätt vanligt bland ardenner.

En sån Sööötnos får såklart vara med!! :love: Vilken charmig uppsyn! :bump:

En miniplutta till! :) Välkommen att sälla sig till skaran... :bump:

åhhh vilken liten sötis!!!
Tror att det går 15 sådana på min bamse Hauke men skulle gärna vilja ha en sådan liten sötis hemma!!
:love: :love: :love: :love:

Måste skriva att alla är så duktiga o länkar till bilder!! :)
Inte för att jag har ont om tid o vänta på att alla blider ska laddas upp :smirk: men om man tänker på dom som har ett segt modem så :D

Har en händig sambo som gärna klämmer slangar
Underbart med händiga sambor! :D
Men klämma slangar e ju lite fel :D slangklämma :smirk:

Hehe jag har för mig att Åke är en ardenner men man blev osäker när man såg bilden ju!
Och 166 det var en baddare det! :D

/Lisa

Geisli skrev:
Vad roligt att se! :) Ni ser så proffsiga ut! Klippt, ländtäcke, kandar å en riktig rockard som DU får plats i. ;)

Visst é hon fin! Å med glad kusk oxå! :D Nu bryter jag den goda trenden å lägger upp en bild, ursäkta...

x1pHtie7xXg_8ZYmA_zbt3bLNYkti9arG9xIdubTDJo1kZfXXBvGfVc4IwZVW_DhNQJf_hLvQvPnuE_6nyclBp81LVItDjEfbdGMY8jgr8-K6jGjCC5XEvKgUnApEM80duKwfUoRgTBeXI

//M

Fjunet skrev:
Var har ni hittat det körtäcket?

Det är Mias köpt ifrån Tärnsjö, det går säkert att beställa ifrån dem. Själv köpte jag mitt till Snoffan på Globen Horse Show (425 kr då). Ville ha en annan storlek än de hade så då sydde de upp det. :)

x1pHtie7xXg_8ZYmA_zbt3bLCZ0eEnxcPBCGpIU5yZZvXH43vfGQg49glsxaInmcnrnp17UbotpAeZ0idcZuaYvOquOaTAhTB3LvefLfHRUfWpEG1kYEQby0NdHnzK8nkEsIwlN3Tb4avE

//M

"Eller borrar hål o använder bultar?"'
Var det ju :rofl:
Inte borra bultar :D
Denna tråd spårade inte ur med lamor/alpackor, inte än iaf :angel: :rofl:

Borra hål och fixera kobinslet med en skruv+mutter genom hålet!
Som om du inte redan har fattat :rofl:
Fast det är lätt o svetsa dit ett järn oxå beroende på händighets grad och tillgång på material :D

/Lisa

Vilken liten söting! :love:
Är det din shettis? Du har väl ett russ oxå?
Är det Ideal harness sele?

/Lisa

Jaa.:p Hoppbilderna är väl inte de bästa, men det var ju liksom i början av "karriären", ska lägga upp lite färskare bilder.;)

Qvip skrev:
Jaa.:p Hoppbilderna är väl inte de bästa, men det var ju liksom i början av "karriären", ska lägga upp lite färskare bilder.;)

Ha ha, jag har massor här på dem, men det är väl en annan tråd antar jag... :D Men nog har det hänt en hel del med det ekipaget sen de bilderna togs! :bump:

//M

Tack! Det är min mini, slutmättes i helgen, 79,6.:) Det är en Pfiff Standard, men har en Ideal i kartong här hemma.

_L_ skrev:
Vilken liten söting! :love:
Är det din shettis? Du har väl ett russ oxå?
Är det Ideal harness sele?

/Lisa

Hon é bra go, men hon är inte min. Vi står i samma stall å bilderna är ifrån min kamera som vi brukar ha med i tid å otid på alla träningar så att man kan se och begrunda "eländet" i lugn å ro i efterhand. Jag har ju russ som sagt, bilden nedan är från samma träningspass som bilderna på Qvips mini.

x1pHtie7xXg_8ZYmA_zbt3bLJ-IUBSrnw0kzHtz3cc0YfJMQx-TtY53Ls9R9KqrVnKfDvdECyw1XjtrexnsLITb5gqVkghLkyEJeg6BiNqlC14jYjQRBC4ILLoywhaF-MAgYon0WRFOrPI

Jag har en Ideal men vad Qvip har för ngn sele på bilden får hon svara på för det vet inte jag. Vet iaf att hon har en ny Ideal hemma i garderoben som är kanonsöt :love: men som hon inte börjat använda ännu fast vi tjatat, he he... :p

Fast jag tror att hon väntar med den selen tills hon fått rätt skaklar ifrån Anders på Roslagsvagnar. Det har bara gått SNART 1 ÅR sedan beställningen av hennes vagn och han har fortfarande inte fått TUMMEN UR och korrigerat felleveransen trots ett otal samtal och mail!!!! :devil: Borde vara en tråd i sig men nu har jag fått ur mig det iaf! :devil: Ska man köpa vagn därifrån så ska man ha grymt med TID och TÅLAMOD! :mad: Anders é jättetrevlig men...

//M

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka