Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har man en häst som, lätt skadar sig, så ser man till att bygga hagar som minimerar risken för skador... att istället straffa hästen med att tvinga den stå inne är sjukt!Har man då en häst som lätt skadar sig kanske man väljer att ha den inne en period.
Jag gör absolut inte allt perfekt, långt ifrån!Jag tycker inte man kan fixera sig vid en enda sak som du gör utan man måste se hanteringen i stort innan man yttrar sig. Du kanske själv inte gör allting perfekt heller
För dyrt tror jag. Det kostar ju skjortan bara att anlägga en ridbana. Många hästställen är ju gamla bondgårdar = lerjord!
Många hästställen är ju gamla bondgårdar = lerjord!
Men snälla du..Du har tydligen klarat dig utan skador (hittills) och de kan du ju vara glad över. Själv har jag en valack som två ggr vrickat sig illa i leriga hagar den ena gången var han halt i två månader och den andra i sex månader. Sista gången trodde jag jag skulle vara tvungen att ta bort honom.
Trygga häster i flock ligger i hagen, dina kanske inte är trygga eller spenderar så mycket tid inomhus att de inte behöver vila och sova i hagen?Har tex aldrig sett dem ligga ute men i boxen ligger de varenda natt.