Minskning.

J

Joli

Jag undrar hur man minskar. Är det stöd på både inner och yttertygel, fast lite mer i ytter, och driva med innerskänkel och hålla emot med ytterskänkel? Eller har jag fel? Och så ska man ju sitta tungt. :-)

Sv: Minskning.

Är det steglängden du menar? I så fall så minskar du med dina sittben, dvs genom att minska din rörelse och på så vis bromsa upp ryggrörelserna=hästens bakben.

Sv: Minskning.

Alltså jag vill inte att hästen ska trampa på stället, utan motsatsen till öka. Alltså inte farten. :)

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
257
Senast: Lavinia
·
Kropp & Själ Kanske ger jag mig ut på farligt vatten nu, men, då får det väl vara så, då. Jag har en längre tid varit sjukskriven på grund av...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 561
Senast: Squie
·
Juridik & Ekonomi Hej på er! Jag undrar om ni kunde hjälpa mig angående vilket mobilabonnemang som är mest prisvärd och fungerar bra? I dagsläget har...
2 3
Svar
46
· Visningar
1 023
L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 836
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCIV
  • Black Friday
  • Dejtingtråden del 38