Blackbeauty
Trådstartare
Jag har ett extremt ranghögt sto som skall gå på sommarbete där det även kommer att gå ett annat väldigt ranghögt sto. De gick tillsammans på det här betet även förra sommaren och det var inga problem den första månaden. Men efter en månad smällde det till ordentligt och de rök ihop. Båda hästarna fick rejäla spark skador men som tur var läkte de utan men. Min häst var efter den uppgörelsen ledare över de tio hästarna på betet och det andra ranghöga stoet gick därefter undan för min häst och allt var fortsättningsvis lugnt i hagen. De gick på betet tillsammans i 3 månader.
Nu är det dags för sommarbete igen och samma hästar kommer att gå på betet.
Min fundering är: minns hästar tidigare rang uppgörelser?
Jag är väldigt nervös att de två ranghöga hästarna skall skada varandra då det är två extremt ranghöga individer.
Min häst har aldrig gett sig och det var samma för det andra stoet tills hon träffade min häst förra sommaren.
Vad har ni för erfarenheter av detta? Kan de minnas tidigare ranguppgörelse så att det kan gå lugnare till den här sommaren?
Jag kan även tillägga att det andra ranghöga stoet dessutom är dräktigt.
Nu är det dags för sommarbete igen och samma hästar kommer att gå på betet.
Min fundering är: minns hästar tidigare rang uppgörelser?
Jag är väldigt nervös att de två ranghöga hästarna skall skada varandra då det är två extremt ranghöga individer.
Min häst har aldrig gett sig och det var samma för det andra stoet tills hon träffade min häst förra sommaren.
Vad har ni för erfarenheter av detta? Kan de minnas tidigare ranguppgörelse så att det kan gå lugnare till den här sommaren?
Jag kan även tillägga att det andra ranghöga stoet dessutom är dräktigt.