Jag använder fortfarande mina svarta ridbyxor från slutet av 80-talet. Förvisso har jag haft en lång period då jag inte kunna använda dem (för tjock) och min lillsyrra hade dem en vända också innan de hittade tillbaka till mig.
Någon söm har väl gått sönder som jag sytt ihop igen men i övrigt verkar de outslitliga. De är de bästa ridbyxorna jag har.
Jag har också ett par gamla ridbyxor från tidigt 90-tal. De är avdammade nu när hästen inköptes i höstas, och jag vill ha fler av samma modell!
Tyvärr verkar det inte finnas någon som helst efterfrågan på det jag gillar; hög midja och "gubbveck" fram. Ridbyxorna är underbara och heter Goldstar, eller liknande.... I alla fall - nu när jag återvänder till "hästeriet" efter sisådär knappt 15 år, så har mycket ändrats.
En häst är fortfarande en häst (som tur är!), men alla attiraljer till hästen, samt antal ridkläder... det verkar ha ändrats. Hur har folk plats med allt?
En annan sak som jag starkt ogillar, är all reklam på schabraken. varför en massa fula namn och emblem? Vad är det för fel med en enkel färg och så får hästen synas?!