Sv: Minns du modet?
90 talet hade ju de klart fulaste färgerna, som ni säger så var allt mossgrönt, vinrött och (urk) senapsgult.
Allt läder var svart. Tränsen skulle gärna ha vinrött eller grönt foder. Bucas var det bästa täcket man kunde ha. Ridbyxorna skulle gärna vara i manchester, minns att jag hade två par Pikeur i manchester och de hade riktig läder skoning som man fick tvätta med kavalclean.
Easy Rider skor var väl också 90 tal. Och golden stripe filt. Schabrak i sammet var hett.
Jag var nog ganska moderat, vi nöjde oss med mörkgröna, marinblåa och svarta saker, har alltid haft ganska klassisk smak. Så vi såg nog inte så illa ut.
Har bara pappersbilder från den tiden, men här är en jag scannat in, den är från slutet på 90 talet.
Blått sammetsschabrak med silverbrodyr, blåa Pikeur manchester, blå Horka hjälm, tröja från något sportmärke, Cavallo stövlar, Eskadron senskydd (de kastade jag för nån vecka sen haha, de var helt gula..). Sadeln var från Euroriding och tränset Windsor. Vi hade parerstångbett, för det hade Milton.