Minisablar?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Minisablar?

Det är just det.. man vill skrika ut i hela världen för att man är
så lycklig över att ha fått ett underbart litet knyte.
Men så läggs det nästan en munkavel på en..
man möter andra mammor i korridorerna..man växlar ett vagt leende och nickar i samförstånd. Sen undrar man vad som rör sig i deras huvuden. Är dom lika bräckliga inuti eller känns det ganska okej för deras situation ändå?

Vi har inte åkt in till Freddy ännu, personalen beordrade oss att stanna hemma ett tag till eftersom Mats är så ruskigt trött *stackarn*
Dom tycker att vi ska vila nu och samla krafter tills han piggnar till och kräver lite mera av oss... något vi ser fram emot enormt mkt!

Det lät inte som om det var ngn fara med Freddy iaf.. skönt det!
Medicinbytet hade gått sisådär.. han hade fått tillbaka lite kramper i natt efter att dom sänkt den gamla medicinen några steg.. så dom fick backa och höja den igen.
Just nu känns det som att den där medicinen är lite "elak", kan dom bara få bort den så piggnar han till så att han kan amma och vara mer vaken.. Medicinen tar inte bara bort kramperna utan sänker hela kroppen, i princip så blir han drogad.

Har en tid hos kuratorn idag.. hon hittade mig på rummet störttjutande igår och tyckte absolut att det var dags för ett litet snack. Hmm jag hade tänkt skjuta upp det där snacket ett tag till,
men det fick jag inte. Kanske är det bäst att göra som dom vill.. dom lär ju kunna den där biten bättre än mig :smirk:

Jag kikar nog in med jämna mellanrum och håller er uppdaterade...
eller ja.. när jag lyckas rymma från sjukhuset och andas in ny luft.
Blev förresten helt chockad när jag åkte hem igår.. våren har ju kommit nu!!!!!

Freddy ! Mycket bra namn ! Utomodentligt bra jobb av storebror !

När jag låg inne med min killeman så fick vi dela rum med en annan tjej i samma sits, hennes pojke hade också fått en infektion och var ganska illa däran - det var bra - så att man kunde vara lite bräcklig tillsammans och inte känns sig så otroligt ensam. Men det är säkert olika policy på olika sjukhus (och min unge är ju stor nu!!!)

Jag hoppas att ni snart är hemma alla fyra och att Freddy snabbt blir frisk. Min pojke låg kvar i 7 dagar, och den andra tjejen och hennes gosse fick ligga kvar i tre veckor pga bajsigt f-vatten i lungorna.

Jaa! Och snart ligger du hemma på gräset med Freddy på magen och tittar på molnen oo bara myser!

Mats ligger brevid och suckar lyckligt över sin familj och inser att han är lyckligast i hela världen.

:love:

Håller tummen jättehårt att ni ska få vara hemma hela familjen snart!

Kramar till er allihop :love: !

Fryser så håret står rakt upp på armarna när jag läser vad du skrivit. Känner så väl igen det hela (eller mkt av det) från det när Mathias föddes. Tänker på er. Kram

Grattis till sonen! Hoppas verkligen att ni får lugnande besked och får komma hem snart! Vill säga så mycket, men finner inga ord, inga ord kan väl hjälpa. Tänker på er alla!

Kram på er!

Gumman :cry: sitter här med tårar i ögonen och tänker på er, både sorg & glädjetårar
Sorg för att Freddy är sjuk och glädje för att ni har fått Freddy

Nu är sorg men efter sorg kommer glädje och det SKA bli bättre för det har "farmor" bestämt.

Du/ni ska se att det kommer att gå bra vi håller tummarna på det :D

Du vet var jag finns :bow:

Jag ville bara gratulera till födseln av er fina son och samtidigt passa på att skicka lite "krya-på"kramar till honom. Jag förstår att världen känns upp och ner och full av oro men han ligger ju på rätt ställe för att få hjälp! Jag önskar er all lycka!

Igår träffade jag för första gången min kompis yngsta dotter som är född i v 30. Hon råkade ut för en massa komplikationer med hjärblödningar och andningsuppehåll.

Flickan skulle inte ens vara född förän i början av maj men dom har redan fått hem henne och det är först nu min oro över att lilltjejen inte skulle klara det har släppt.

Dom små liven har en kämparglöd utan dess like och du ska se att även Freddy har det! Dom klarar av det mesta med glans!

Krama om din familj och glöm inte att även ni behöver mat och vila ibland för att orka finnas där för honom!

Anneli

Har följt hela tråden men inte skrivit något förut.

Börjar med att gratulera till sonen.
Jag är ledsen att du får uppleva varje blivande mammas mardröm - att barnet inte mår riktigt bra. Jag hoppas av hela mitt hjärta att din grabb blir bra och att ni snart får ta hem honom och börja leva vardagsliv med honom.

Ta hand om er så att ni orkar ta hand om den lille.

Sablar, jag tänker på dig och hoppas tillsammans med alla andra att allt snart ska bli bra för er och lille Freddy! Du är också stark Sablar och du skriver så fint om Mats att jag är säker på att han finner det han behöver i dig! Din familj är lyckliga som har varandra! Kramar till er allihop!

Stora kramar till er allihopa! Och du man orkar väldigt mycket när det behövs och det fina med att vara två är att man kan turas om att orka. Ialla fall har jag upplevt det med min man, vi har ju haft en hel del jobbiga situationer och ibland är det jag som har burit och ibland han och ibland har vi brutit ihop båda två och sen fått kraft av varandra.
Så ta hand om er!
Och Freddy var ett underbart namn!

Uppdatering

Nu har dom trappat ner en av krampmedicinerna och han får nu 0.2ml istället för i början då han fick 0.8ml och det har gått jättebra hittills.. inga kramper! *peppar peppar..*
Jag ber böner femtioelva ggr / dag om att det ska fortsätta vara krampfritt.
I morse piggnade han till såpass att han kunde äta med hjälp av nappflaska.. det känns som en delseger. Han har alltså piggnat till under natten :)

Freddy är nu 8 dgr gammal och fortfarande det sötaste som finns!
Alla som hälsat på honom har blivit jättekära... brorsan mumlade ngt om att det var den finaste bebis han sett och började sen mumla om att han ville ha barn till sin tjej ;)
Kusinen på 5 år bad sin mamma att be en kvällsbön till gud
"Mamma, be till Gud och tacka för att Annica och Mats har fått en sån fin ljushårig pojke" :cry: :love: :cry: :love:

Det känns lite bättre nu på morgonen, det måste jag erkänna.
Det ska göras ett nytt EEG idag eller imorgon, det första visade tydligen på ganska stora förändringar i hjärnan... det andra var mkt bättre och nu ska ett tredje göras för att se om det hänt ngt mer.
Det undersökningsresultatet gör mig förbannat nervös.. men det är bara att vänta och se.

Nu har jag uppdaterat er med det jag vet just nu... kanske får Jen skriva och uppdatera er mera ikväll. Det beror lite på hur fullt upp det blir där inne och vad som händer i övrigt.

Kram på er.

Sv: Uppdatering

Sablar22 skrev:
I morse piggnade han till såpass att han kunde äta med hjälp av nappflaska.. det känns som en delseger. Han har alltså piggnat till under natten :)

.

Heja Freddy heja heja :banana: :banana:

Sv: Uppdatering

Har varit inne här och kollat läget lite då och då, har tänkt mkt på er!
Hoppas innerligt att det blir bra snart!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hur tänker du hantera ditt barns kompisar i framtiden? Barn kommer med lekkamrater. Och med det kommer massor av barnrelaterade saker...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 473
Senast: Derivata
·
Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
2 276
Övr. Barn Vi har kollat lite lätt på ett hus, det ligger lite utanför, men skolbussen går där och hämtar upp elever som bor ännu längre bort, men...
2
Svar
31
· Visningar
1 499
Senast: Lejanna
·
Övr. Barn Jag har tänkt länge att jag vill åka till Tom Tits med barnen, och nu kommer en stängningsdag när jag kan vara kompledig. Vi har dock en...
Svar
6
· Visningar
592
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama