Minisablar?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Minisablar?

Grattis :bump: :bump: :bump:
Fy vad jobbigt att behöva utsättas för något sådant det första som händer när man fått barn :crazy:
Dessutom märker att något är fel men det dröjer med svar på vad som är fel. Ett stackars mammahjärta (eller för den delen pappahjärta) kan brista för mindre :(

Du kan proceduren eller hur?
Stoppa in ungen i ett paket och skicka ner så jag kan få sniffa :love:

*lånar knapp*

Stort GRATTIS! fy vilken resa ni fick, håller tummarna för en god fortsättning! Vad bedårande fin han är :love:

Har minstingen fått något namn, eller blir det Minisablar fortsättningsvis också? :D ;)

Vilken liten söting :love:
Gandalf hade också en sötnos.

*blir nästan lite sugen själv*

Grattis till den lille! Hoppas nu att allt går bra framöver också!

Sv: Hej alla!

Jag vill också säga ett stort GRATTIS till din stora lilla pojke !

Det låter som ett karbonscenario på när jag födde min son ! När jag låg inne med honom var det MÅNGA stora bebisar som var på barnkliniken just för att de fick infektion av bajsigt ´fostervatten. HJärtat värker när de gör alla undersökningar och när bebis inte får ligga hos en. Jag fick dessutom gråta mig kvar på BB eftersom man ville skriva ut mig, men inte mitt barn....så om nån får för sig att du skall skrivas ut så VÄGRA. Skrik, bråka och för ett jävla liv för man delar inte på en bebis och en nybliven mamma. Vet du, anledningen var att de ville kunna ha kvar en massa pappor !!!!! Ehhh - visst är det fint om hela familjen kan vara på plats - men nån jävla måtta får det vara. Skulle min bebis vara ensam ? Idioter !

Lycka till med hela familjen ! Och än en gång Stort Grattis !

Tack för alla gratulationer och jag håller med er..
det är en otroligt fin son som vi har fått.

Jag önskar innerligt att jag kunde säga att vi snart är hemma
hela familjen tillsammans.. men läkarna kan inte ge oss några svar..
på någonting. Vi väntar - det är det vi säkert vet.. vi vet inte vad
det är vi väntar på.. bara att vi väntar.
Nu ikväll påbörjades ett nytt försök med att ta bort en av krampmedicinerna genom att ersätta med en annan krampmedicin
som inte ger samma effekt på hela kroppen. Den medicin som dom vill ta bort gör nämligen att Freddy (ja, han ska heta Freddy) nästan
är nedsövd och att kroppens organ blir dämpade.. Lite luddigt förklarat, men det är en väldigt suddig värld vi befinner oss i just nu.

Om det här försöket lyckas vet vi som sagt inte, men jag hoppas..gud vad jag hoppas. Isåfall kanske vi har en liten piggare son att ta hand om.

Ikväll chansade jag med att våga åka hem över natten.. kanske kan jag sova bättre här hemma än på BB. (Freddy ligger på en annan avdelning & det gör inte saken bättre)
Det känns hittills väldigt bra att vara hemma en sväng.. det är en väldigt udda miljö att vistas i därborta 24h/dygn.
Läkare och barnmorskor tyckte iaf att det var en bra idé att åka hem
en stund.. det känns bra att ha det stödet.
Jag vet också att dom är otroligt duktiga på det dom gör, så det känns tryggt att Freddy är där han är.

Det är känslosamt att skriva till er.. men också skönt.
Man känner sig otroligt ensam där på avdelningen ibland trots att
det springer hundratals människor runt omkring en.
Jag kraschar totalt flera ggr/ dag, det känns ovant.. jag brukar vara den som pallar att bita ihop.
När jag kommer in på mitt rum brukar tårarna rinna.. har aldrig känt mig så totalt maktlös och aldrig har så många frågor,funderingar och rent ut sagt morbida tankar snurrat i mitt huvud.
Både Mats och jag är fyllda med frågor till läkarna.. och dom kan inte ge oss några som helst svar. Det är vi fullt förstående för.. men ändå, frågorna finns kvar.
Men ingen någonstans kan svara på dom.. hur gör man då?
Och när folk frågar hur Freddy mår, ja då kan vi knappt svara på det eftersom vi knappt fått svar på det själva. Konstig situation!

Jag måste återigen tala om att Mats är den mest fantastiska människa jag träffat!
Han stöttar mig när jag ringer och gråter i hans öra.. hans hand i min ger mig trygghet när han är hos oss, det går inte beskriva.
Jag önskar att jag kunde ge allt han ger mig tillbaka.. men det känns inte som att jag lyckas.
Han är stark och ger Freddy enorm trygghet inne på avdelningen
Han är stark och ger mig all kärlek och stöd jag behöver
Han är stark och är här hemma för att ge Storebror och djuren det dom behöver...
Men vart får han sitt behov stillat ? ännu en situation av hjälplöshet sprids inombords.
Ikväll svämmade mitt hjärta över av lycka och kärlek.. jag blev så otroligt rörd!!
Jag hade varit och pumpat ut mjölk och möts av en syn jag aldrig glömmer....
Mats hade somnat med huvudet vilat mot sin hand, armen stödde han mot en stol.. den andra handen vilade mot Freddys kropp i kuvösen.. minsta lilla ljud från Freddy och Mats hand började lugnt smeka den lilla kroppen.
Det var sån harmoni över det hela att jag var tvungen att gråta en skvätt för det också. Kärlek helt enkelt !

Jag hoppas att ni alla har det bra.. jag tänker ofta på er, det ska ni veta.
Ödmjukast ber jag er att ta vara på det ni har.. vänner kärlek djur ..
ja allt.
Aldrig har jag upplevt sånt stöd som nu.. det är nästan overkligt.
En kompis flög upp från Sthlm idag tex.. bara för några timmar så jag slapp sitta ensam på mitt rum och gråta. Hon kom och lånade ut sin axel..
Min mamma, styvfar och syskon är fantastiska, mina vänner är otroliga.. Jag undrar vad jag gjort för att förtjäna en sån underbar omgivning.
I nöden prövas vännen.. jag tror det sägs så.
Jag kan lugnt konstatera att mina vänner verkligen visat vad dom går för, trots att jag inte orkar höra av mig till dom.
Här på Buke når jag några av dom iaf.. ett stort TACK!!!
Ni gör mer än ni tror.. älskar er för att ni finns!
Och som vanligt ..Ingen nämnd - Ingen glömd.

/Sablar - nu i en konstig skepnad.

Jag tror inte att någon av oss kan sätta sig in i vad det är Ni går igenom just nu. :cry: (möjligen de som varit med om något liknande själva)
Själv sitter jag mest och tänker på att det lika gärna kunde varit jag - och att det faktiskt fortfarande kan BLI så att det är jag som sitter där vid kuvösen och vakar...
ALLT kan hända, oavsett det faktum att jag ska snittas och du födde vaginalt. När det är så nära, som det ÄR för mig, så blir ALLT väldigt känslosamt.

ameo håller alla tummar hon har för Er! Så gör nog även lilla monstret som sprattlar runt i maggen...

Åh kära vän vad du får utstå.... jag lider så med er och jag kan känna igen mig i den vanmakt över att man inte kan göra något. Påminner mig om Mirandas och min sjukhustid.

Jag önskar så att ni snart ska få se Freddy pigg och glad och redo att ta sig an livet hemma. Håller tummarna för er"

Sablar, Freddy har fått ett par fantastiska föräldrar.

Önskar av hela mitt hjärta att allt ska gå bra.

Nu tänker jag så här: Jag tror normalt inte på något övernaturligt, någon högre makt eller likande, men den här gången tänker jag att historien KAN inte sluta illa. Det går bara inte, det finns liksom ingen rimlig förklaring, ingen mening...

Det kan bara sluta på ett enda sätt, nämligen att hela er underbara fina familj snart sitter hemma runt köksbordet med en pigg liten bäbis i centrum. Det tror jag stenhårt på!! :love:

*torkar tårarna*

Jag hoppas och ber för att allt ska gå bra för er allihopa och att ni snart ska få komma hem med Freddy.

Jag tror att alla på Buke är tacksamma för att få höra något av er för vi är alla oroliga och undrar hur det går för er.

Anneli

Kan ej föreställa mig ens en gång hur det känns för dig,men jag tänker på dig och hoppas allt ordnar sig och att ni får med lille Freddy hem snart! Tårarna rann när jag läste ditt inlägg....Återigen tänker på dig, du är värd allt stöd!

*fler som torkar tårarna*

Jag håller med lisa...det KAN inte bara sluta illa, alltså det finns inte. I min värld så åker snart familjen sablar hem o lever lyckliga i alla sina dagar.

Sköt om dig Sablar o hela familjen. Ta hand om Er. Vi är nog rätt många som skickar en städing ström av tankar.

Grattis till er son!

Jag känner verkligen med er.... Jag har en liten susning vad ni går igenom...
När ena dottern blev sjuk endast några dagar gammal så fick vi läggas in på avdelningen. Och det var ju inte att hon skulle ligga i kuvös eller så men den ovissheten var otroligt skrämmande.
Vi fick inte heller några svar utan vi gick bara runt hela dagarna på vårt rum eftersom dottern inte skulle "blandas" med andra människor. Just då så vill man ju bara glädjas över barnet men glädlen försvann lite av att man var sååå orolig. Precis som du skriver så rann tårarna och hela ens jag var i uppror men på något sätt så tog man sig igenom det. Jag vet inte hur, för just då kändes det som en oändlighet av ovisshet...

Lycka till och hoppas Freddy kryar på sig så ni får åka välförtjänt hem och bli en hel familj.

Goa Sablar..du vet var jag finns om du behöver babbla bort sisådär 20 timmar eller nåt.

Förstår om ni längtar hem men tänk att där ni är kan ni känna er trygga. :p

Stor Kram.

Finner knappt ord :cry:

Freddy kan skatta sig lycklig till sina underbara föräldrar och storebror också för den delen!

Jag ryser i hela kroppen och önskar er all lycka till i världen!

*kram*

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hur tänker du hantera ditt barns kompisar i framtiden? Barn kommer med lekkamrater. Och med det kommer massor av barnrelaterade saker...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 473
Senast: Derivata
·
Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
2 276
Övr. Barn Vi har kollat lite lätt på ett hus, det ligger lite utanför, men skolbussen går där och hämtar upp elever som bor ännu längre bort, men...
2
Svar
31
· Visningar
1 499
Senast: Lejanna
·
Övr. Barn Jag har tänkt länge att jag vill åka till Tom Tits med barnen, och nu kommer en stängningsdag när jag kan vara kompledig. Vi har dock en...
Svar
6
· Visningar
592
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama