Mini vovvar.

attempt

Trådstartare
Kan inte ni som har miniatyr hundar (typ papillon, dvärgtax, dvärgpincher, Prazsky Krysarik, Shih tzu mm) slänga in lite bilder, och berätta lite om dem -> namn, ras, ålder, temprament osv.

:D
 
Sv: Mini vovvar.

hallaodoggi-1.jpg


Lägger in samma gamla bild. Här är min West Highland white terrier och Strävhåriga dvärg/kanintax. Hanar , 10 resp 7 snart 8 åt gamla.
Tränar lydnad och påbörjat viltspår:)
Taxen heter Douglas (Ristomtas Douglas)
Westien heter Harley (Whitesox Adorable Alex)

Tempreament..tja..Harley är en envis, stolt och feg liten hund som är väldigt mkt "enmanshund".Han är löjligt snäll , långsint.Han vill helst bara vara med matte. Gör alltid sitt bästa.

Douglas är en temperamentsfull taxjävel rent ut sagt :D , han är tuff, relativt aggresiv (har dock blivit mkt mkt bättre), har inget mindrevärdeskomplex vad gäller andra hundar. Han ser en rottweiler när han ser sig i spegeln ;) , men med en stor portion humor. Han är inte förig, inte samarbetsvillig och har inget egentligt sug i träning i grunden. Numera har han allt det där och han slår mig med häpnad jämt, varje dag är ett framsteg :D

Mina hundar är varandras exakta motsatser.
 
Senast ändrad:
Sv: Mini vovvar.

Antar att Yorkshireterrier också räknas hit :D
Tindra är 1 år och 8 månader. Är 27 cm hög och väger prick 4 kg.
Det är en terrier :p alltså en aning envis och vet vad hon vill. Men eftersom hon inte haft det lätt i sin "barndom" är hon trots "terrierhumöret" väldigt vek, vilket gör att det blir lite svårare att klara vissa situationer. Rädd för det mesta eg. men alldelles för kaxig för att erkänna det :crazy:
Annars är det en kul liten hund som är med på det mesta!! (Har träffat mer "vanliga/normala(?)" Yorkar och det är betydligt mer go i dem än i min...)

Vacker vinterbild
Tindra i majsolen
 
Sv: Mini vovvar.

Jag har en dvärgpinscher på 2,5 år.
Det är en temperamentsfull dam med massor av energi och ett jävla humör. ;)
När det kommer till motion och träning är hon en väldigt krävande dvärghund. Hon har mer go i träningen än många andra hundar jag mött och brukar imponera på många vi möter och många av alla schäfermänniskor vi tränar bland säger att ska dom nån gång skaffa en liten hund ska det vara en dvärgpinscher.
Hon är en riktig sjusovare som älskar att ligga och dra sig länge under täcket, men när hon har vaknat är det 120 % fokusering på vad som ska hittas på. Hon är alltid beredd att hitta på nåt skoj och går in i allting hon gör med allt hon har. Ingenting görs halvdant utan alltid full fokusering. Hon är otroligt glad, svansen går på högvarv största delen av tiden, väldigt vaken och intresserad av vad som händer runt omkring henne. Men om det slår om och någonting gör henne arg så smäller det till inom loppet av en sekund. Väldigt temperamentsfull som sagt. ;)
Sen är hon väldigt flockbunden och vad som än hittas på vill hon vara med. Hon sover alltid tätt intill mig under täcket på nätterna, ser jag film ligger hon i min famn i soffan. En riktig kelsjuk liten dam.
Dvärgpinschrarna har mycket vakt. Hon vaktar hemmet, bilen och inte minst hennes flock. Ingen kommer obemärkt in här. Vänner hälsar hon glatt på, men okända släpps aldrig med blicken utan dom håller hon stenhård koll på var dom håller hus.Hon är väldigt reserverad mot nytt folk och det kan ta ett tag innan man blir accepterad som vän av henne. ;)

Här kommer bilder på min Fröken Julie.
3576655.jpg

3576657.jpg
 
Sv: Mini vovvar.

Efter att ha sett din underbart söta hund har jag ändrat favoritras, det är en sån jag ska ha! :love:
 
Sv: Mini vovvar.

Kitti är en scipperke tik på snart 2 år.
33 cm hög,nästan 6 kg.
Hon är en mkt temperamentsfull liten dam,men otroligt snäll.
Kräver mkt aktivering varje dag,men har en On/Off knapp som tur är,så hon kan koppla av inomhus även om det alltid är full rulle ute.
Rasen i sig är vad jag vet väldigt lättlärda och pliktrogna om dom ser dig som ledare.
Kitti har lärt sig allt jag har velat väldigt snabbt och tycker allt är jättekul.
Hon går lös överallt,i princip jämt och har ingen tanke på att inte lyssna.
Schipperken är en pråmhund som vaktade båtar och jagade råttor ute på havet förr i tiden.
Vi tränar mkt lydnad och även lite spår och agility. Och det bästa hon vet är att få vara till lags,att göra något kul och att vara till nytta!
Hon hämtar gärna tv kontrollen om jag sätter mig i soffan och den ligger i andra änden.
Som att hon läser av mina tankar.
Mkt klok med andra ord!
Men inte alltid såklart,det finns stunder då man undrar om hon inte är en blandning mellan fladdermus o piraya!
:D

2409666.jpg


2529756.jpg
 

Liknande trådar

Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 794
Senast: Hermelin
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 278
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 683
Senast: Anonymisten
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 185
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp