Mini-tonåringar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Mini-tonåringar

mandalaki skrev:
String är sexigt.......


Inte på mig :eek:

Ändan vill inte synas, bara sittas på för att om möjligt bli ännu oformligare och plattare... :p
 
Sv: Mini-tonåringar

ecssory skrev:
Hur kommer barnen över dessa kläder?
Skaffar de själva fram pengar för att köpa midjekorta tröjor, minimala linnen, transparanta kläder, byxor så låga att höftbenen går över linningen, kort korta kjolar m.m.

jag har köpt alla mina string (och det är en hel del) för egna pengar, de korta kjolarna har jag sytt själv (blir inte så dyrt om man vet var tyget är billigt)
minimala linnen får man genom att använda normala linnen som egentligen är för små, midjekorta tröjor blir det när de tvättas för varmt ;)
jag tycker inte att det finns något fel i att ha dessa kläder, det är upp till var och en att bestämma vad man vill ha på sig. men jag tycker synd om de som tycker att de måste ha sådant på sig, med argumentet att de annars inte passar in. då är det något som inte stämmer, för så ska det inte vara.
själv är jag en stolt icke inpassande människa, just för att jag vågar vara mig själv
 
Sv: Mini-tonåringar

färga hår är inte så svårt, är du bara tillräckligt smidig med fingrarna så går det lätt att färga hennes hår själv utan att det syns för mycket, röd nyans brukar fastna lätt på de flesta grundfärger. annars kanske du har en vän som är bra på det och kan tänka sig att hjälpa till?

/hon som färgat håret i de flesta färger du kan tänka dig, och dessutom gjort det ett flertal gånger själv, aldrig hos frisören
 
Sv: Mini-tonåringar

Jag är själv 13 och går i 7an nu. Använde string i princip hela 6an tills jag upptäckte att det fanns boxer :love: ! Oj vad stringen fick ligga och damma .. ;) ! Använder mest boxer (då menar jag såna utan "Ben" som det fanns bild på tidigare i tråden) nuförtiden men även string ibland när jag känner för det helt enkelt.. Om jag ska ha tajta byxor eller på sommrarna när man har tunna linnebyxor, tycker inte det är fint med vanliga trosor under det då faktiskt. Använder inte string för att vara "sexig" tycker inte ens själv att jag är sexig, som man sagt tidigare här, är man ung som jag (den här åldern) så kan man inte vara sexig. :idea: . Men visst trodde jag väl det i 6an, att dt var sååå snyggt med string.. Men åsikten är deftinitivt ändrad. Jag har knappt några string kvar.. Inte för att jag slängde dom faktiskt .. Dom försvann, bara sådär.. 4-5 par.. tror att min s.k "kompis" snodde dom :crazy: eller helt plötsligt bär hon samma string som jag trodde jag tappat bort eller nåt.. :confused:

/melli
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Mini-tonåringar

Varfor vill de skynda pa vara barn att bli tonaringar? Pengar. Klad- och kosmetikaforetagen tjanar miljarder pa vara barn. Barn och ungdomars kopkraft idag ar mycket storre an nar vi var barn. Mediaindustrin spelar ocksa med, de vill ju tjana sa mycket som mojligt pa sina artister och sag den tonarsartist som inte har sin egen klad- eller sminklinje? Barnens psykiska valfard skjuts at sidan i jakten pa pengar.
Sa lange som gubbarna som ager foretagen kan bo i lyxvillor och kora beemers sa skiter val de i att vara barn far anorexia, dor ar droganvandande och tar sjalvmord. Jag tar till drastiska exempel men det ar kalla fakta; sjalvmordsstatisktiken for barn och tanaringar ar hogre an nagonsin, anorexia och bulimia ar idag lika vanligt som finnar och vaxtvark. Droger, kriminalitet och sex tillhor vara barns vardag.
Det ar en utveckling som till stor del ignorerats av samhallet och den rullar pa i allt snabbare takt. Om inte atgarder satts in snart sa kommer problemen att bli overvaldigande.
 
Sv: Mini-tonåringar

SweetMelody skrev:
Nej jag menar inte att barn ska gå runt och oroa sig för det eller ha på sig string, jag tänkte bara säga att string inte var menat som ett sexuellt plagg från början.
Ditt inlägg förklarade dock inte det. Du berättade däremot vad du tyckte var bra med string och hur man alternativt kunde se på stringtrosor.
Så, vad var string menat som i början? Tror du värkligen att det inte hade det minsta sexuellt över sig?
 
Sv: Mini-tonåringar

Humlan2 skrev:
Efter att ha läst den här tråden så känner jag att det var "tur" att jag fick en son (för snart tre månader sen :love: ) så slipper jag den här diskussionen i alla fall. ;)
Det finns string för män med ;) :angel:
 
Sv: Mini-tonåringar

Ok du tycker string är sexigt.
Antar att du inte tycker det är ok att unga flickor har vanliga trosor i helspets heller?

Jag har haft en liten diskussion på jobbet ang detta och kan meddela följande:

Mammorna som själva använder string tyckte inte att det var ngt fel i att deras döttrar ville ha string så länge det var med rätt syfte d.v.s. inte för att knäcka andra tjejer och vara sexiga inför killarna. Ingen av mammorna på jobbet tyckte det var ok att barnen bar kläder som var sexiga (transparenta/utmanande/mini), underkläder var som sagt av underordnad roll.

Mammor som aldrig i livet tyckte att döttrarna skulle få ha string var helt klart mammor som själva inte ville ha string och samtliga av dessa uttryckte sitt milda äckel över stringen, "string är porrigt och hur äckligt är det inte att ha en tråd utanför stjärhålet"..."blir inte tråden bajsig?".

Det ena ledde till det andra och det kom upp att rakning av ben och under armar är vardagsmat men även rakning av könshår har börjat bli en fluga och är ngt som unga tjejer håller på med - hur ställer ni er till detta då?
Er dotter får inte ha string men raka könshåret är ok?
Om string har porriga anor vad har då rakning av intimhår?

Mammorna på jobbet tyckte samtliga att det var ok att deras döttrar ville raka sig under armarna och på benen men att det var tråkigt att det måste vara så.

Jag kan konstatera att var och en har sin religion.
 
Sv: Mini-tonåringar

Du, vi pratar om tjejer som är så unga att det inte finns något könshår att raka.

Och om du läser mitt grundinlägg så har 11-åringarna string och bh i syfte att vara sexiga. det har inte ett dugg med praktiskt eller bekvämt att göra. de vill vara sexiga. det var liksom det som var "pudelns kärna" i den här tråden.

Och nej, 11 åringar ska inte ha trosor i helspets heller.
 
Sv: Mini-tonåringar

Nej, barn ska inte ha underkläder av spets. De ska ha underkläder av bomull. För bekvämlighetens och underlivshälsans skull. De ska inte heller raka könshåret (om de ens har något). Det finns där av en anledning.
 
Sv: Mini-tonåringar

Mammorna som talade om döttrar och könshår gällde 10-14 åringar.

Det tycker jag är relativt ungt men denna tråd kanske bara gäller ungar under 10?
Oavsett: de blir ju äldre och hur kommer ni då förhålla er till rakning av könshår? De räknas ju fortfarande som barn även när de är 14.
 
Sv: Mini-tonåringar

Om string har porriga anor vad har då rakning av intimhår?

Pja, vem som borjade vet jag inte men for mig har det mest praktisk betydelse. Jag far latt svamp om jag inte har renrakat.

Min 11-ariga dotter (12 i februari) borjade fa konshar nar hon var 9. Hon vill inte ha det eftersom hon sjalv tycker hon ar barn fortfarande och bara vuxna har konshar sa hon rakar bort det.
 
Sv: Mini-tonåringar

"De ska inte heller raka könshåret (om de ens har något). Det finns där av en anledning".

Om du hade varit en av mammorna jag pratat med idag så skulle jag dra slutsatsen att det är din religion eftersom du själv inte rakar dig?

Vill man att barn skall göra exakt som sig själv? Är det bara ens egen väg som är rätt trots att man vet att massor av människor gör raka motsatsen och det fungerar lika bra ändå?
 
Sv: Mini-tonåringar

Nej, ett barn(10-12) som börjar få könshår är inte OK att raka bort det. Under armarna kan bli aktuellt då man börjar svettas och får problem med illaluktande armsvett.
Jag tror inte att man har några större problem med pubeshåret (dvs. det börjar leta sig ner på låren) förrän man börjar närma sig 17-18? Så då börjar man bli gammal nog att avgöra själv, tycker jag.
Du får gärna svara på min fråga.......tycker du att det är OK att småflickor(3,4,5,6 åringar) använder string? Det är ju bara underkläder som du sa.
Antar att du inte tycker det är ok att unga flickor har vanliga trosor i helspets heller?
Är helspetstrosor vanliga bommuls, eller är det silkiga "sexiga"? Det beror lite på hur de ser ut.
Frågade du stringbärande mammor om det är OK att småflickor ochså har string. Jag vill liksom veta. Eftersom det tydligen bara är ett såååå fantastiskt skönt underklädesplagg, och inte ett dugg sexigt.
hälsningar gulan fd.gulla
 
Sv: Mini-tonåringar

Ville bara tillagga att mina dottrars skola (en landsortsskola med ca 250 elever) inte har skoluniform men om nagon elev kommer till skolan ikladd nagot av de foljande sa ringer skolan foraldrarna som da maste komma och hamta ungen:
Trojor som lamnar magen bar.
Byxor som ar sa laga att trosor eller kalsonger syns.
Linnen med "spaghetti straps".
Trojor med utmanande text eller reklam for alkohol eller cigaretter (samma for kepsar).
Shorts som inte nar minst halvvags ned pa laren.
Hogklackade skor (sakerhetsrisk).
Smink, parfym eller after shave ar inte heller tillatet (de sistnamnda pga av allergier).

Eleverna ar i aldrarna 4 till 13 ar.
 
Sv: Mini-tonåringar

Jo jag hade läst men eftersom du skrev att tråden handlade om ungar som inte hade någon behåring och de jag påtalade var 10-14 så drog jag slutsatsen att det alltså enbart handlade om ungar under 10.

Barn har väl olika utvecklingsfaser, en del mognar tidigare eller?
 
Sv: Mini-tonåringar

Jag rakar mig ingenstans för jag anser att det inte behövs.

Jag rakade mig en gång i tiden tills jag insåg att det definitivt inte var för min skull jag gjorde det.

Så länge mitt barn är just mitt barn är hon mitt ansvar och då sätter jag reglerna, men givetvis inte "för att" utan för att jag har en anledning. Könshåret finns till för att skydda könsorganen och främja lufttillförseln och därför ska det inte rakas bort förrän min tonåring (för någon barnrakning kommer inte på tal!) är helt på det klara vilka konsekvenser som kan följa.
 
Sv: Mini-tonåringar

Synd att skolorna i Sverige inte har dress code. :devil:
 
Sv: Mini-tonåringar

"Pja, vem som borjade vet jag inte men for mig har det mest praktisk betydelse. Jag far latt svamp om jag inte har renrakat".

De som är antistring och antirak brukar alltid påtala mantrat "stringtrosor och rakning är den vanligaste orsaken till svamp och underlivsirritation".

Jag har både hört och läst om detta så jag antar att det stämmer, dock inte på ngn jag känner.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp