Mini-tonåringar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Mini-tonåringar

Fast hennes hår är mörkt brunt, vi har provat de flesta röda nyanserna, med lite god vilja ser man en svag ton...
Färgar till och från håret på mig själv och det brukar inte vara några problem.
men på dottern funkar det helt enkelt inte...
Tror att man måste bleka först och sen färga på henne för att det ska fungera.
Alltså grejen är att hon vill ha slingor, inte hela håret färgat och då måste de ju synas lite mer för att inte försvinna i det andra håret...svart kanske...?
 
Sv: Mini-tonåringar

Jag handlar de flesta av mina barns kläder, i samråd med dem, eller det de sagt att de vill ha. På det sättet har jag möjlighet att styra lite vad de har på sig. Men min dotter (10 år) har inga önskemål om korta tröjor, eller string och BH.
Däremot den här diskussionen med att magen syns, eller troskanten; det ser ofta ut så på min dotter eftersom hon är ganska smal men inte tycker om byxor som sitter åt (och inte orkar sätta i skärp), hamnar byxorna lätt lite nedkasade, har mest tyckt att hon ser slarvigt klädd ut...
Och har vi inte alla klätt oss när vi var yngre i kläder som vi nu undrar hur vi överhuvudtaget kunde gå ut i? Tror att de barn som klär sig på det sätt som diskuteras här har större problem än att de ser sexiga ut. Eller också gör de det bara för att det är modernt och då är väl snarare problemet vad vi andra (vuxna?) lägger in för värderingar i det. Men visst kan man diskutera ett mode där barn kläs upp i ett mode som jag tycker är onödigt på vuxna.
 
Sv: Mini-tonåringar

"Det är inte vad jag tycker. String ÄR ett plagg med sexutstrålning. Utan strippklubbarna och porrfilmen hade ingen jäkel haft string över huvud taget".
Du menar stringen som uppfinning antar jag för första anledningen till att vuxna kvinnor bär string verkar vara att de tycker det är skönare.
Själv får jag väl tacka uppfinnarna bakom string för det är ett alldeles underbart underklädesplagg.

Du tycker, JAG tycker inte det. Har tidigare förklarat att det är människan som bär ett plagg som framhäver om det är sexigt eller ej. En del hopplösa fall kan sätta på sig string och inte blir det sexigare för det medan det finns kvinnor som kan se sexiga ut i maxitrosor. Det är INTE plaggen som är sexiga, enligt min åsikt och mina ögon.

"Och du får ursäkta"
Du är ursäktad.

, "men om dina kollegor tycker att det är okej att deras 10-14-åringar har string och rakar musen (vad finns det för hår att raka i den åldern ) - då tycker jag att dina kollegor är ute och cyklar."

Det var kvinnorna som själva bar string som inte tyckte att det var så mkt att bråka om medan mammorna med maxitrosor tyckte att string borde brännas på bål.
 
Sv: Mini-tonåringar

Bubbla skrev:
Däremot den här diskussionen med att magen syns, eller troskanten; det ser ofta ut så på min dotter eftersom hon är ganska smal men inte tycker om byxor som sitter åt (och inte orkar sätta i skärp), hamnar byxorna lätt lite nedkasade, har mest tyckt att hon ser slarvigt klädd ut...

Vi hade det "problemet" hemma i morse. Byxorna min dotter satte på sig kasade ner så att troskanten syntes. Hon sprang in på sitt rum och hämtade ett skärp, för så kunde hon inte ha...Jag sade lite löst att de flesta tjejer visar troskanten, då svarade min dotter att "jag är ju faktiskt bara 9 år". Rätt sunt tänkande!
 
Sv: Mini-tonåringar

Det var kvinnorna som själva bar string som inte tyckte att det var så mkt att bråka om medan mammorna med maxitrosor tyckte att string borde brännas på bål

Jo, jag gissade nästan det. Och då tror jag att de här mammorna, bara för att de själva har string, inte vill inse att stringen är kopplad till sex. Och när de inte vill inse det blir följden att de tycker att det är okej att deras småtjejer har string.

Själv tycker jag inte att det är en motsättning att en mamma har string men inte låter sin dotter ha det. Någon i min bekantskapskrets fick spader när hans frus döttrar fick stringtrosor av sin plastmamma för att hon tyckte att det var gulligt :smirk: . Döttrar var 8 och 10, om jag minns rätt.

Den ena dottern hade frågat honom om han tyckte att string var sexigt. Han hade tänkt sig noga för - förmodligen bär hans fru, flickornas mamma, string - och svarat: "Ja, det kan vara sexigt. Men DU ska inte vara sexig".

Precis så tycker jag att man måste se det. Att ha string som vuxen är en sak, att ha det som barn är nåt helt annat.
 
Sv: Mini-tonåringar

mandalaki skrev:
Själv tycker jag inte att det är en motsättning att en mamma har string men inte låter sin dotter ha det.
:bow:

En vuxen kvinna väljer själv. Barn har inte och ska inte ha den friheten.

(Ska mammor som röker/har promiskuöst sex/dricker sig redlöst fulla låta sina döttrar göra samma sak? De flesta skulle nog svara nej...)
 
Sv: Mini-tonåringar

Precis. Så är det ju med en massa saker. När man är 11 är inte allt tillåtet. Så är det bara.
 
Sv: Mini-tonåringar

Fast det ligger kanske i att min dotter inte ens är medveten om den här debatten? Hon har inte en tanke på att hon skulle uppfattas som "sexig" eller utmanande.
Diskussionen huruvida hon skulle få ha string känns nämligen väldigt långt borta, och med den allt som hör till tonåren. Det enda vi pratat om är smink, men resten kommer väl antar jag...
 
Sv: Mini-tonåringar

Ska mammor som röker/har promiskuöst sex/dricker sig redlöst fulla....min spontana tanke är att de inte ens ska ha barn...barn gör inte som man säger de gör som man gör.
Och jag har svårt att tro att en person med den egna standarden förbjuder sina barn att göra det heller...
men jag håller med de som tycker att en del saker FÅR barn helt enkelt inte...och man ska inte alltid behöva motivera varför (även om jag tycker att man ska kunna göra det men inte att man ska vara tvungen, ett nej ska kunna räcka)
 
Sv: Mini-tonåringar

Ska jag som roker inte fa ha barn??? :eek: :eek:
Jag ma vara dum nog som roker sjalv men sa korkad ar jag inte att jag skiter i huruvida mina barn borjar eller inte.
 
Sv: Mini-tonåringar

Fattar inte varför barn måste ha så bråttom att växa upp . Snart är dom där och då kan man inte bli barn igen. :confused:
 
Sv: Mini-tonåringar

Nej, jag lade ihop alla dessa beteenden till en rökande, alkoholberoende mamma som sexar hela tiden...då kändes det inte som en bra mamma...(borde väl inte varit / emellan kanske då?)
Men det där med rökning och alkohol tycker jag är knepigt ändå...jag skulle ha svårt att motivera för mina barn att de inte får börja röka om jag själv gjorde det. Och om jag drack några större mängder alkohol skulle jag inte kunna motivera varför de inte får heller...
Visst man kan köra med: du får bestäma själv när du är 18, men det är ju fortfarande skadliga beteenden, oavsett om man är barn eller vuxen.
Jag tror inte att man är en sämre mamma för att man röker (förutsatt att man då inte utsätter sina barn för passiv rökning för det tycker jag är hemskt).
 
Sv: Mini-tonåringar

Ciliegia introducerade mig för det klockrena ordet fnuttis. Nån 10-åring försökte kalla nån för fjortis men visste inte riktigt vad det var verkar det som, och det blev fnuttis istället. :rofl: :bow: :D

Alltså wannabe-fjortisar. Otroligt töntigt tycker jag, och också otroligt lätt att krossa. Alla såna jag pratar med försöker ju vara "lika stora som jag" och pratar smink och bh:ar (för det är ju det "vi stora" gör, right?), och man behöver bara säga "Men, du har ju inga bröst?" lite diskret, för att dom ska lägga av. :D Så lätt att lösa, men vill föräldrarna, så är det ju bara att låta dom hållas. De växer ifrån det. :crazy:
 
Sv: Mini-tonåringar

mandalaki skrev:
Jo, jag gissade nästan det. Och då tror jag att de här mammorna, bara för att de själva har string, inte vill inse att stringen är kopplad till sex.

Ska man gå ändå längre tillbaka så var tex vanliga trosor oxå något syndigt och porrigt när de kom. För att inte tala om nagellack, eller läppstift, ja exemplen är oändliga.

Idag är det väl ingen som tycker att det är porrigt med nagellack? Däremot kan man kanske tycka det om lååånga, illröda naglar? Men har man (som jag tex idag) grönt nagellack är det mer tufft, eller kanske bara skitfult :p

Samma sak med string, vad än ursprunget var så kan synen på dem ändras.

Ingen kan ens med bästa vilja säga att mina slitna gamla bomullsstring från Lindex är sexiga, men de är sköna och har varit mina favoriter i flera år.
Jag använder nästan enbart string och har såklart både sexiga, i spets osv, och helt osexiga, i vit bomull med kulört tryck. Själva modellen i sig kan jag inte se något sexigt i?

Även om jag kan acceptera att andra kanske kan ha en annan åsikt.

Däremot kanske det kan vara sexigt att visa rumpan men den ser man ju inte så länge jag inte klär av mig. Och det gör jag bara inför min sambo. Jag skulle inte heller bära stringbikini, eftersom den visar för mkt för en publik badstrand.

En ung tjej skulle för min del gärna få ha string om hon hade ett bra argument till det och såklart inte visade dem publikt. Att visa underkläderna förstår jag mig inte på oavsett vilken modell man har. Inte heller att ha sexiga kläder när man inte ens borde tänka på att ha sex.

Iof så tycker jag inte att förpubertala tjejer borde ha någon användning för string. Jag hade iaf inte problem med vanliga trosor förrens jag fick rumpa, i övre tonåren.

Angående rakat och string: Jag har inte heller upplevt några problem med det. Men vissa gör visst det har jag förstått.
 
Sv: Mini-tonåringar

Jag tror att det är för tidigt att ha nåt historiskt perspektiv på string, den är för mycket nutidshistoria.

Dessutom verkar den redan ha dalat, förutom bland riktigt unga tjejer. Under stringboomen hängde mängder av stringtrosor i butikerna, nu tycker jag att många verkar ha övergett den och köper andra trosor i stället.

Så i historien kommer den förmodligen att sluta som en modegrej under en viss tidsperiod.

Om problematiken rakat-string-underlivsbesvär: Rakat kan ge underlivsbesvär eftersom man tar bort den skyddande luftkudden som håren ger.

Men string har faktiskt inget samband med besvär. Läste för nåt år sen om en studie, tror den var gjord här i Göteborg, som INTE visade på nåt samband, trots att de som gjorde studien själva var förvånade. Så den teorin kan man nog begrava.

För övrigt väntar jag fortfarande på stringkalsongboomen. Eftersom nu stringen i första hand är ett så fantastiskt bekvämt underplagg ;)
 
Sv: Mini-tonåringar

mandalaki skrev:
För övrigt väntar jag fortfarande på stringkalsongboomen. Eftersom nu stringen i första hand är ett så fantastiskt bekvämt underplagg ;)

Jag tror inte på ngn sån boom.
Det verkar inte vara speciellt vanligt att killar har problem med kallingar som åker in i rumpan hela tiden, så som mina trosor alltid gjorde innan jag började med string. Alltså har de förmodligen inget behov av att ha string.
Dessutom har väl många (de flesta?) boxer idag och det löser ju oxå problemet.

Dessutom har de inte lika sladdrig rumpa som tjejer så det blir inte en delad rumpa heller, om man nu ska ta det estetiska perspektivet.
:D
 
Sv: Mini-tonåringar

mandalaki skrev:
Jag tror att det är för tidigt att ha nåt historiskt perspektiv på string, den är för mycket nutidshistoria.
Det beror på vilken generation man tillhör. Visst kom den på 80talet? De som är tonåringar idag är födda på 90talet
:angel:
 
Sv: Mini-tonåringar

Nutidshistoria är för mig 50-årsperspektiv, ungefär...

Förstår inte vilka trosor du köpt som åkt in i rumpan på dig. På mig händer det bara om jag har alldeles för stora trosor. (Och sen förstår jag inte hur boten mot "åka in i rumpan" kan vara just string ;) :rofl: )
 
Sv: Mini-tonåringar

mandalaki skrev:
Nutidshistoria är för mig 50-årsperspektiv, ungefär...

Förstår inte vilka trosor du köpt som åkt in i rumpan på dig. På mig händer det bara om jag har alldeles för stora trosor. (Och sen förstår jag inte hur boten mot "åka in i rumpan" kan vara just string ;) :rofl: )

Typ alla trosor,o av vanlig modell. oberoende av storlek. Nu har jag bara string och boxer, mkt bättre!
String sitter ju på plats och känns inte, medans jag minns mkt bra hur jobbigt det var att gräva fram en hel tygaffär mellan skinkorna som skavde och var obekväma.

Du får gärna ha vilka trosor du vill, bara det känns bra för din rumpa. Min rumpa trivs bäst med string så det kommer jag fortsätta med, helst utan att bli tagen för en porrstjärnewannabe :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp