Mini-tonåringar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Mini-tonåringar

Det borde de infora! Alla foraldrar jag pratat med har bara positiva saker att saga om reglerna. Alla elever jag pratat med tycker ocksa det ar bra.
 
Sv: Mini-tonåringar

Förlåt jag missade ditt inlägg.

"Du får gärna svara på min fråga.......tycker du att det är OK att småflickor(3,4,5,6 åringar) använder string? Det är ju bara underkläder som du sa".

Mig stör det inte.
Ett plagg är inte sexigt förrens det sitter på en människa som kan framhäva sexigheten. Barn kan inte vara sexiga..ej heller tonåringar - i mina ögon.
När jag ser barn och tonåringar som försöker spela sexiga så är det deras personlighet som får mig att vilja kräkas - inte kläderna de har på sig.

"Frågade du stringbärande mammor om det är OK att småflickor ochså har string."

Frågade om de tyckte att det fanns någon åldersgräns. Den allmäna uppfattningen var väl att det var ngt som barnet själv skulle få önska.

Själv skulle jag motarbeta klädesplagg som önskades i ett enda syfte - sexualiseringssyfte.

Rent psykologiskt vore det bästa att förekomma för att avdramatisera. T.ex. börjar man blanda in string i den unga flickans garderob så kan hon välja att ta avstånd eller att använda - oavsett blir det avdramatiserat. Den dagen andra ungar börjar tjata så kan den dottern konstatera att det inte är ngt märkvärdigt för sådana provade hon för flera år sedan och det var det oskönaste hon burit ELLER hon har ju använt sådana i flera år och även mamma och mormor...och pappa och brorsa ;) .
 
Sv: Mini-tonåringar

Jo visst, men tack och lov ser man inga pojkar med halvnedhasade byxor som har string under.
 
Sv: Mini-tonåringar

Det ar mojligt att det "bara" ar varmeutslag som jag far men faktum kvarstar att om jag inte rakar sa far jag ett rodaktigt, kliande utslag som luktar surt.
 
Sv: Mini-tonåringar

Än så länge (såvitt jag vet, det är "bara" min mans systerdotter så jag har väl inte full koll) funkar det med att säga nej och stå ut med lite gråt och tandagnisslan. Alternativt förklarar de för flickan varför stringtrosor inte är så bra och då blir det så många "piniga" ord att hon inte vågar andas om stringtrosor på nån månad.
Frågan är hur länge det håller...
 
Sv: Mini-tonåringar

Lånar knapp.

Eg. spelar det ingen roll vilken syn bäraren har på stringtrosor.

Det är killarna som tänker "ööööh, sexit!!! ööööh, kåt tjej!!! Kn*lla!!!!" när de ser string. Sedan kan bäraren ha det för att det är hur bekvämt som helst o s v.

Så ska det ju inte vara (jfr. sexigt klädd tjej som blir våldtagen) men rent krasst så är det ju så det är. Frågan är varför tjejer utsätter sig för sådant ändå. Har de inte mer respekt för sig själva?
 
Sv: Mini-tonåringar

String var menat som ett modeplagg för att troskanten inte skulle synas. Eller det var tangan först, som sen utvecklades till string.

Sen förstår jag inte den här klädhysterin? Får inte era barn säga ett ord om vad de vill ha? Handlar ni alla deras kläder?
 
Sv: Mini-tonåringar

Gud vilka regler. Får man inte välja själv vad man vill ta på sig? Vad är säkerhetsrisken med högklackat? Kan man inte gå i det så tar man väl inte på sig det.
 
Sv: Mini-tonåringar

"De första stringtrosorna bars av stripteasedansöserna på 60-talet." (Darling.se)

Och om det är så farligt att troskanten syns, varför är det då så viktigt att stringen sticker fram ovanför linningen? :smirk:

String kan mina barn visst då få ha...

...när de är tillräckligt gamla. :smirk:
 
Sv: Mini-tonåringar

Visst får man välja själv, inom tydliga och helt rimliga gränser.

Jag har sett många gå omkring i skor som de eg. inte kan gå i.

Det ser löjligt ut men det inser de nog inte själv.
 
Sv: Mini-tonåringar

Jag har string, men jag drar inte upp de till midjan för det. Och det gör inte de flesta, det är ett par skräckexempel.

Varför får man inte ha lowrise byxor? Det finns ju till och med lowrise string som gör det omöjligt för stringen att synas. Har man vanliga är det ju bara att vika ner dem. Får man inte ha kjol på sig heller då?
 
Sv: Mini-tonåringar

Visst, ett par skräckexempel som man ser i drivor bara man går utanför dörren.

Varför ska barn ha lowrise? :smirk:
 
Sv: Mini-tonåringar

SweetMelody skrev:
String var menat som ett modeplagg för att troskanten inte skulle synas.
Och vad är det för farligt med att troskanten syns?
Rent pjosk för utseéndets skull, vilket jag anser inte barn borde behöva tänka på alls. Dum uppfining egentligen.
 
Sv: Mini-tonåringar

ecssory skrev:
Ok du tycker string är sexigt.

Det är inte vad jag tycker. String ÄR ett plagg med sexutstrålning. Utan strippklubbarna och porrfilmen hade ingen jäkel haft string över huvud taget.

Och du får ursäkta, men om dina kollegor tycker att det är okej att deras 10-14-åringar har string och rakar musen (vad finns det för hår att raka i den åldern :confused: ) - då tycker jag att dina kollegor är ute och cyklar.
 
Sv: Mini-tonåringar

Jag menar inte att barn ska ha lowrise, men du påpekade alla som drar upp stringen och då sa jag att det finns lowrise string.

SH: Det är exakt samma grej som bodyn egentligen, det är ju ett modeplagg framtaget för att man ska se snyggare ut och inte ha linjer från underkläder. Det är inget fel i att kanterna syns, men alla har ju olika smak. Barn ska däremot inte behöva bry sig om sånt.. Men stringen var ju inte heller en uppfinning riktad till barn utan till vuxna. Men precis som allt annat (alkohol, våld osv) har det krypit ner i åldrarna.

Och hur reffererar ni string till porrfilmer? Det är inte direkt så att tjejerna springer runt i bh och string, snarare ingenting alls. Det är ju det här med att raka musen som kommit därifrån, inte stringen
 
Sv: Mini-tonåringar

"Mamma jag vill ha plataskor for det har ju alla andra" Det ar inte alla mammor som har vett/ork att saga nej. Tjejer i 10, 11-arsaldern springer garna omkring och leker pa rasten och da ar hogklackat direkt olampligt.
Fragan ar val egentligen varfor vi orkar argumentera huruvida stringtrosor och mode oht har sexuell anknytning med nagon som sa uppenbart beundrar och uppmuntrar porrindustrin.
 
Sv: Mini-tonåringar

Men alla som drar upp stringen köper ju vanliga string till sina lågt skurna byxor just för att stringen ska synas. Det är liksom uppenbart. :smirk: Lika genomskinligt som byxorna med svart string under.

Innan de får av sig kläderna brukar de ha string. Jag tror aldrig att jag har sett en porrfilm där de har något annat än just string (möjligen filmer av typen "pappas lilla flicka som har varit stygg och ska få smisk").
 
Sv: Mini-tonåringar

Tack och lov verkar inte stilettklackarna ha krupit ner i de storlekarna än, men det kommer väl. Vissa barn är ju begåvade med stora fötter och då går det ändå. :crazy:

Jillybean skrev:
Fragan ar val egentligen varfor vi orkar argumentera huruvida stringtrosor och mode oht har sexuell anknytning med nagon som sa uppenbart beundrar och uppmuntrar porrindustrin.
:bow:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp