Mini-tonåringar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Mini-tonåringar

Dör gör man väl inte,fast jag är rätt noga med sånt nu...Dock var jag 16 när jag fick mina första string (av mamma :eek: ) dock tog det två år innan jag använde dem tyckte det var ruskigt obekvämt...
 
Sv: Mini-tonåringar

Själv höll jag på att tappa hakan när min väninna påpekade att man "ser ju troskanterna på hon som står där, hur bara kaaaan hon". Alltså - hur f*n orkar man bry sig om troskanterna syns på nån annan?

Dessutom finns det ett bekvämare sätt att slippa troskanten om man tycker det är viktigt - boxer.
 
Sv: Mini-tonåringar

Fast i tighta byxor så kommer ju kanten bara längre ner...Men alla gör ju som de vill.

Jo det är rätt extremt att bry sig om vad andra har på sig under sina egna kläder,man får väl sköta sig själv.

mvh Zaria (som just nu går runt i boxertrosor under jeans för att värma bebismagen,inte så stilfullt kanske,på sin egen födelsedag & allt :angel: )
 
Sv: Mini-tonåringar

SweetMelody skrev:
String är ju inget sexuellt klädesplagg, det är till för att trosorna inte ska synas när man har tajta byxor.
Ok om du inte anser att det är ett sexuellt klädesplagg (för jag anser att det är upp till var och en vad man anser är ett sexuellt klädesplagg), men tycker du inte att stringtrosorna bidrar rätt mycket till utseénde och klädfixering?
Jag tycker själv att det är fel att barn skall bry sig särskilt mycket om hur de ser ut, de borde bry sig om att ha roligt! Att lära barnen att gå runt och oroa sig för om deras troskanter syns eller inte, är det passande för barn anser du?
 
Sv: Mini-tonåringar

Boxer utan ben ger ingen kant. Med string får du ju kant också isf.

Sen tycker jag inte det är ovanligt att tjejer kommenterar vad andra tjejer har på sig, särskilt om nån med ett par kilos övervikt skulle våga sätta på sig nåt "opassande".
 
Sv: Mini-tonåringar

Nej det där känner jag igen,tjejkompisar som alltid måste kommentera hur alla andra ser ut,tråkigt,antar att det är sånt som går lägre & lägre ner i åldrarna också.
Minns själv hur man var i högstadiet när kläder & sånt började bli viktigt vad det viskades & tisslades om hur folk såg ut och hade på sig,troligtvis för att man hade såpass dåligt självförtroende själv och om man själv såg okej ut...
Är faktiskt många som håller på sådär än idag och i åldrar långt över min (23) tråkigt är det.

Boxer utan kant "antecknar" får köpas in direkt...

mvh Zaria
 
Sv: Mini-tonåringar

fast mina såna, som jag annars älskar...rullar upp sig när jag tar på mig mina jeans...så då måste man rulla ner dem och fixa och det tycker jag är bökigt.
 
Sv: Mini-tonåringar

Fast just hår är väl ganska sexuellt laddat? Men där är det ok? Jag frågar för att så tycker jag nog egentligen också. Men har ingen bra motivering till det.
Min dotter vill gärna ha slingor i håret, hon har dock väldigt mörkt hår naturligt och vill ha rödare slingor. Så det blir väl till att gå till frisören och fixa det ordentligt, vilket känns som lite "överkurs" för en 10-åring??

Jag inser att jag har en fördel när det gäller mina barn...de kommer i princip inte till stan utan att man skjutsar dem, och då försvårar det ju lite för dem att köpa vad de vill...
 
Sv: Mini-tonåringar

Om du har såna utan ben? Vad är det som kan rulla upp sig?

3001-002_fram_org.jpg


Ett tips annars är att dra upp byxorna samtidigt som trosorna ist för ett par i taget.
 
Sv: Mini-tonåringar

Nederkanten, mot benen. Mina favvojeans är ganska tajta. Eller rättare sagt, de sitter inte så tajt men min midja är mycket smalare än mina höfter och när delen precis under midjan ska dras upp över höften följer de med...
Men jag ska prova ditt tips nästa gång.
 
Sv: Mini-tonåringar

Precis.....

Sen undrar jag varför inte killar har stringkalsonger i lika hög utsträckning. Eller gör det inget om man ser kalsongkanten?

Nä, tacka vet jag boxertrosor, inget bajssnöre där inte :smirk:
 
Sv: Mini-tonåringar

Nej jag menar inte att barn ska gå runt och oroa sig för det eller ha på sig string, jag tänkte bara säga att string inte var menat som ett sexuellt plagg från början.
 
Sv: Mini-tonåringar

Efter att ha läst den här tråden så känner jag att det var "tur" att jag fick en son (för snart tre månader sen :love: ) så slipper jag den här diskussionen i alla fall. ;)
 
Sv: Mini-tonåringar

Nä, string var säkert menat som en fantastiskt anatomiskt plagg som masserade hemorrojderna alldeles utan att man behövde anstränga sig :smirk:.

Vilken värld lever du i?

String är sexigt, barn ska inte vara sexiga, alltså ska barn inte ha string. Det är skitenkelt.
 
Sv: Mini-tonåringar

Och bh med gelkuddar var menade för att träna kroppen i att bära på framsidan. Eller nåt sånt? :D
 
Sv: Mini-tonåringar

Ja, jag tror att de var menade för att stärka ryggen. Dessutom var de förmodligen tänkta som stötdämpning om man råkar springa in i väggen.

Och navelpiercing var nog tänkt som en möjlighet att fästa ett koppel om man har dåligt lokalsinne och är rädd för att gå vilse. Håller nån pålitlig person i andra änden av kopplet är det ingen risk.

:D
 
Sv: Mini-tonåringar

Jag lever i precis samma värld som du. Jag fattar inte vad det är för string ni får tag på som är så obekväma, de jag har känns ju knappt.
 
Sv: Mini-tonåringar

SweetMelody skrev:
jag tänkte bara säga att string inte var menat som ett sexuellt plagg från början.
"De första stringtrosorna bars av stripteasedansöserna på 60-talet." (Darling.se)
 
Sv: Mini-tonåringar

Humlan2 skrev:
Efter att ha läst den här tråden så känner jag att det var "tur" att jag fick en son (för snart tre månader sen :love: ) så slipper jag den här diskussionen i alla fall. ;)

Jo, men hur kul är det när de visar halva arslet? :crazy: Dessa brallor (som ser ut som om de kommer från pappas avlagda...) och "specialkalsongerna", ett MÅSTE eftersom dom syns, kostar en förmögenhet! :crazy:

Som tur är tar det väl ett tag innan din grabb är där... :D
Men då är det ju ngt annat mode som gäller, vem vet det brukar ju bli värre och värre... :devil: :p

Sonen 16 år och inte helt omöjlig vad gäller kläder, han hatar nämligen att gå i affärer så han är glad om han slipper... :p
Däremot blir han ännu gladare :) när han får något dyrt och moderiktigt... :smirk: suck
 
Sv: Mini-tonåringar

mandalaki skrev:
Och navelpiercing var nog tänkt som en möjlighet att fästa ett koppel om man har dåligt lokalsinne och är rädd för att gå vilse. Håller nån pålitlig person i andra änden av kopplet är det ingen risk.

:D


:banana: :rofl: :rofl:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp