Mini-tonåringar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Mini-tonåringar

Jag förstår inte denna rädsla för string?
Det är ett underklädesplagg - inget som syns utanpå!
Är ni rädda för att era döttrar ska ta av sig kläderna så pojkar kan se stringtrosorna?

För 15 år sedan var jag 14 år. Det fanns knappt några string att köpa i vanliga butiker.

Jag hade alltid idrottat och vid denna tid tränade jag aerobics. Hade länge irriterat mig på att vanliga trosor hade en tendens att krypa inåt och rätt var de var så hängde ena eller båda skinkorna lite halvt utanför och på denna tid var skinkorna relativt små och fasta :smirk: .

Vid ett besök i en H&M butik såg jag mina första stringtrosor. Vanliga vita i bomull. Tidigare hade de få som fanns enbart funnits bland de "raffigare" och exklusivare underkläderna.

Jag köpte ett par och FAST!! Vilket toppenplagg och ja, jag tyckte de var sköna från första stund.
Jag förstår inte att kvinnor envisas med att bära vanliga trosor som inte lyckas hålla skinkorna på plats utan hamnar mitt på och bildar fyra skinkor...är det skönt?

Det kryllar av dessa kvinnor med fyra skinkor eller ibland tre, ser dem varje dag, vanliga trosor har ju en tendens att bilda en mkt tydlig linje utanpå byxor, skjolar m.m.

Det syndiga och fula ligger i betraktarens ögon. Att äcklas och förfäras över att dottern vill ha stringtrosor visar att ni är präglade av samhället och överför dessutom denna "skuld" på era döttrar.

Ett plagg som inte ens syns?!
Om valet stod mellan att er dotter valde att gå utan trosor eller med stringtrosor, vad skulle ni välja?

//Ecssory som bara använder string och sedan sex år tillbaka nästa Guds gåva till kvinnan - boxertrosor
 
Sv: Mini-tonåringar

ecssory skrev:
Det är ett underklädesplagg - inget som syns utanpå!
Har du sett hur fjortisar klär sig?
Vita transparenta byxor med svarta string under.
Lågt skurna byxor med högt skurna string under.

Det ska vara ett underklädesplagg som inte syns utanpå. Det är numera en accessoar som SKA synas utanpå. Det är MENINGEN att de ska synas och det är MENINGEN att alla ska höra pratet om string.
 
Sv: Mini-tonåringar

Jag håller med om att det är helt sjukt. Det finns inget som rättfärdigar att en mamma uppmuntrar sin dotter till att missa sin barndom. MEN jag måste påpeka att 11-åringar inte alltid är jättelätta att handskas med. När jag var 11 upptäckte jag sminket. Jätteroligt :D Rosa läppglans med glitterprickar lite överallt. Rosa mascara, rosa skor, rosa väska, rosa byxor, rosa tröja och rosa hårmascara.

Mamma har sagt nu i efterhand att hon blev galen på mig, men jag är glad att jag fick hålla på med de här knäppa grejerna. För att hitta vem jag var, vilket alla små fjortisar måste få, och vad lär man sig inte genom om inte av sina misstag och erfarenheter?

Men sen har jag aldrig haft en speciellt utseendefixerad familj, jag har alltid haft en mycket stabil grund, föräldrar som älskar mig villkorslöst, nära vänner och djuren.
Då tror jag att man kan vara nästan hur utseendefixerad som helst, eftersom man vet vem man är och vilka som älskar en. Jag testade för att det var roligt, inte för att passa in (rosa glitterprickar passar INTE in, kan jag ju berätta) och inte för att det var så man skulle se ut.
 
Sv: Mini-tonåringar

Om vi diskuterar string, så tror jag att jag tillåtit min 13 åring själv välja underkläder... string hade varit ok tror jag.... Svårt när man inte har en själv i den åldern.

Någonstans får man dra en gräns, då man måste tillåta dem klä sig som de vill, kanske den gränsen inte går förrän vid femton, eller när de börjar nian?

Men återigen, så länge jag betalar maten på bordet, kläderna och annat, så får de banne mig rätta sig efter de regler som finns i mitt hus.

Sen måste man som förälder även försöka hitta en "lämplig" gräns för när olika saker är lämpliga i ålder och mognad för sitt barn. Det finns ju trettonåringar som behöver bh, 12 åringar oxå..
 
Sv: Mini-tonåringar

"Vita transparenta byxor med svarta string under.
Lågt skurna byxor med högt skurna string under".

Detta är ju intressantare än diskussionen runt stringtrosan.

Hur kommer barnen över dessa kläder?
Skaffar de själva fram pengar för att köpa midjekorta tröjor, minimala linnen, transparanta kläder, byxor så låga att höftbenen går över linningen, kort korta kjolar m.m.

Kläder som inte ens döljer underkläderna är väl intressantare fråga än själva underkläderna.

När jag valde stringen som 14 åring var det inte så många som hade synpunkter på det...stringtrosan var inte så "exploaterad" och beryktad som ngt som porrstjärnor hade på sig. Mormor mfl undrade däremot om det inte var oskönt med en tråd i rumpan.
Jag svarade att det inte var lika oskönt som att ha fyra skinkor samt om jag nu ändå var tvungen att ha tyg mellan skinkorna så hellre tyget från en string än tyget från en vanlig trosa...typ lika mycket tyg som en gardin.
 
Sv: Mini-tonåringar

Från föräldrarna. Om inte annat så kommer i a f. pengarna från föräldrarna. Hur fasen har de annars råd med tanke på att kläder är dyra och barnbidraget lågt? Om de inte snattar förstås. :angel:

Och om de mot all förmodan har byxor som täcker stringen så ska det ändå bara pratas string.
 
Sv: Mini-tonåringar

Håller helt med dig. Jag har gärna string själv av samma anledning som du. Men de flesta av mina par är inte i spets utan i mer sportiga material.

Och jag undrar också om inte problemet ligger i det man har utanpå snarare. Skulle inte betala för kläder som visar så mycket som en del gör, ens när min dotter verkligen är tonåring.
Men en sak är ju om det verkligen blir fyra skinkor på en 10-åring? Inte på min dotter i alla fall...så om hon skulle komma och säga att hon ville ha stringtrosor skulle jag nog reagera, eftersom det då förmodligen skulle vara av fel orsaker.

Smink är en diskussion vi har hemma nu, än så länge tjatar hon bara om det till diskon, "kalas" och liknande. Men det känns som att släpper man det där så kommer nästa steg snart. Det jag käner nu är att det är bättre att jag i alla fall hjälper henne, att hon får ha lite, lite så att hon inte smyger med det och så visar det sig att hon har set ut som en påskkärring...

Men hur ser ni på hårfix då? Är hårfärgning ok? Slingor? Modefrisyrer? Ja, helt enkelt var går gränsen?

V
 
Sv: Mini-tonåringar

*svarar på lite utav varje utan att rikta allt till dig*

Jag tycker gränser går vid "sexuallisering". När tjejerna vill ha glitter i håret eller en frän frisyr så är det för att vara fin. När de har string och bh är det för att vara sexiga. Jag tycker det är en klar skillnad när man är 11 år. En 11 årig tjej som klär sig på ett visst sätt för att vara sexig är fel.

De här tjejerna har string för att vara sexiga, inte för att det är praktiskt. De har tydligen sådana i spets och leopardmönster osv. Och de dras upp för att man ska se dom över linningen.

Vi har varit på julfest ni i kväll, och herregud !!! Svarta strummpor, minikjol, bh och närbrynja. Lågt skurna byxor med stringkanten ovanför, kort linne och bh som syns. En hade någon sorts linne-klänning i vitt (nästan genomskinlig, svarta strumpor och svart bh (syntes igenom). Alla rejält sminkade.

Jag har själv korta skinnkjolar med nitar och tighta läderbyxor mm liggande i en låda på vinden. Skitsnygga, tidlösa och rejält sexiga. De får dottern gärna ta över (eller skaffa sig egna) den dag hon har tillräckligt med skinn på näsan för att kunna bära upp sådana plagg utan att se ut som en "slampa". Man måste vara mogen för att klara av att bära den typen av kläder. Och det är inte en 11 åring, därför anser jag att det är helt sjukt.
 
Sv: Mini-tonåringar

Ja, det är från föräldrarna. Eller mammorna rättare sagt. De handlar kläder tillsammans, och de handlar likadana plagg. Mammorna sitter ju och skryter över sina döttrar så "vuxna" de blivit.

Underkläder handlar de däremot själv. De får pengar till sånt, och eftersom de hänger i gäng om 4-5 st på köpcentrat inne i stan på em, så shoppar de sånt där.
 
Sv: Mini-tonåringar

ecssory skrev:
Jag förstår inte denna rädsla för string?
Det är ett underklädesplagg - inget som syns utanpå!
Är det Ok anser du att sätta på barn i alla åldrar string, det är ju bara ett underklädesplagg!!
Är ni rädda för att era döttrar ska ta av sig kläderna så pojkar kan se stringtrosorna?
Nej, men vilka signaler det säder ut. Eftersom som jag tycker att det är porranspelning på string.
Jag hade alltid idrottat och vid denna tid tränade jag aerobics.
På den tiden så fanns ju träningskläder med string. Skitfult tyckte jag då, som ochså tränade aerobics, fast med cycklabyxor och t-shirt.........Dom träningskläder som finns idag och är "mode" är jättefina.
Jag förstår inte att kvinnor envisas med att bära vanliga trosor som inte lyckas hålla skinkorna på plats utan hamnar mitt på och bildar fyra skinkor...är det skönt?
Det finns underbyxor som verkligen håller skinkorna på plats. Det gör inte stringen. Vad är det för fel på maxi?
Det kryllar av dessa kvinnor med fyra skinkor eller ibland tre, ser dem varje dag, vanliga trosor har ju en tendens att bilda en mkt tydlig linje utanpå byxor, skjolar m.m.
Mmm......men vad tyckte din mormor om alla kvinns där man, gu'bevars såg kanten på trosorna, eller kanske såg dom den inte, utan det har vi 60-70talister kommit på att det är så fuuuult.
Det syndiga och fula ligger i betraktarens ögon. Att äcklas och förfäras över att dottern vill ha stringtrosor visar att ni är präglade av samhället och överför dessutom denna "skuld" på era döttrar.
MEn skulle inte du förfäras om du såg 3,4,,5 åringar med string. Jag såg ett flickebarn här i Italien med string och hon kan inte vartt mer än 4 år. När hon tog av sig dom så såg man tydligt märkena efter string. DET förstörde min soldag på stranden. Och vaddå präglade av samhället....och det är inte du då? Skuld? Känner du skuld för att du använder string?
plagg som inte ens syns?!
Jodu det syns visst, för ser man inte troskanten så har säkert kvinnan string, och ibland åker brallorna efter upp i rumpan så man verkligen ser delade skinkor ( fast det och i och för sig bara två och inte tre eller fyra) och ibland ser man till och med delningen på blygdläpparna framtill..........uäk vad fult,
Om valet stod mellan att er dotter valde att gå utan trosor eller med stringtrosor, vad skulle ni välja?
Det var svårt val.....pest eller kolera
hälsningar gulan fd.gulla som använder rejäla underbyxor som inte ger skinkorna en chans att smita förbi........fast risken finns att andra "störs" av troskanten
 
Sv: Mini-tonåringar

Det är faktiskt en väldigt sorglig värld vi lever i (vad det gäller barnmodet).
Jag jobbar på massor med olika skolor och vart jag än kommer så finns det någon som är snäppet värre än den andra :crazy:

Just nu är jag på lågstadiet. Tjejer i trean önskar sig stringtrosor och "Foxy/Sexy" byxor :o
En tjej i ettan har bara skrivit upp smink på sin önskelista (OBS! Märkessmink)

De flesta fyrorna som man ser på rasterna är sminkade...och femmorna o sexorna de ser ut som vuxna dvärgar :(

Så se till att din dotter får vara sig själv och vara barn på riktigt, hon kommer vara stolt över det om 15 år :bow:
 
Sv: Mini-tonåringar

De har sån där bh med nån sorts gelekuddar (?) i så det ser ut som om de har stor byst.

Känns som lite siliconvarning tycker jag.
 
Sv: Mini-tonåringar

Jag har också en dotter som är 11. På hennes skola tillåter lärarna att eleverna(ej min dotter) står och hånglar med varann. Jag tycker det är klart olämpligt, men jag kanske är gammaldags! Min dotter får absolut inte ha string, jag brukar kalla string för bajssnöret i avskräckande syfte...Hon får heller inte sminka sig när hon ska till skolan, däremot får hon sminka sig när hon ska på disko e.d.

millus- som hatar string och skulle aldrig sätta på sig ett par
 
Sv: Mini-tonåringar

*lånar knapp*

String är ju inget sexuellt klädesplagg, det är till för att trosorna inte ska synas när man har tajta byxor. Och string är faktiskt mycket mer bekväma än vanliga trosor tycker jag. Sen har inte det nåt att göra med att man har svarta string under vita byxor eller har de uppdragna till midjan. Det är ju inte stringen det är fel på.
Visst, det är jättetråkigt att barn ska sminka sig och hålla på med bhar och allt vad de hittar på. Att sminka sig i femman sexan är ju inte helt fel, men då ska det inte vara mer än lite mascara, läppglans och kanske lite concealer. Men vill ni inte att era barn ska ha det på sig är det väl bara att säga ifrån? Det var iallafall det jag ville säga..
 
Sv: Mini-tonåringar

Jag har haft vanliga trosor under tighta byxor och jag lever än konstigt nog. :smirk:
 
Sv: Mini-tonåringar

Därför att alla fjortisar (och många vuxna) verkar tro att man döööööör om troskanten syns under de tighta byxorna. :smirk:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp