Mini-tonåringar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Mini-tonåringar

millansnillan skrev:
Vad fyller de upp BHn med egentligen? Papper? :crazy:
De kan ju inte gärna gå med ett glapp ;)

Nar jag i borjan av nittiotalet var tioaring fanns det i tidningen FRIDA utmarkta tips pa hur man skulle losa detta - fyll en nylonstrumpa med lagom mangd riskorn och stoppa i BH:n. Helt sjukt ar vad det ar :crazy:
 
Sv: Mini-tonåringar

Jag säger bara:

Hipsters och HOTPANTS tills döden skiljer oss åt!

Jag säger som en raggare sa till mej:

"Förr fick man dra ner trosorna för å´se rava', nu får man dra isär rava för å se trosorna."

/ Johanna 15år.
 
Sv: Mini-tonåringar

ha ha de skulle bara veta att för lite äldre tjejer så är string OTROLIGT ute.
 
Sv: Mini-tonåringar

Jag har didskuterat stringtrosor och vad de sänder ut för signaler med mina döttrar. Grejen är att det är skillnad på hur min generation och hur deras generation ser på saken. Jag anser att det har en klar sex-anspelning, det anser inte de.
 
Sv: Mini-tonåringar

Oavsett hur ett sånt samtal slutar - den stora vinsten är att ni överhuvud taget PRATAR om det :bow:
 
Sv: Mini-tonåringar

TCJ skrev:
"Förr fick man dra ner trosorna för å´se rava', nu får man dra isär rava för å se trosorna."

/ Johanna 15år.


:rofl: Vart hörde du det?
 
Sv: Mini-tonåringar

Lånar knapp
Gjorde bara en snabbenkät bland "mina" killar - ålder 15-22 - ca 15 st,
Svaren på frågorna vad tycker ni om stringtrosor och varför tror ni tjejer har det blev;

Sexigt när det ser ut som dom inte har trosor på sig

Verkar lite mer "lättillgängligt"

Tjejerna tycker det är bekvämt - en sa det(han har sambo), dom andra tyckte det verkade jätteobekvämt och ansåg att det var för att tjejerna vill vara sexiga
 
Sv: Mini-tonåringar

Man kommer ingenvart utan att prata...

Mina tjejer har faktiskt ändrat inställning till stringtrosorna litegrann, förut var det en prestigegrej gentemot mig att de MINSANN skulle få ha vilka trosor de ville. Nu är de mer mottagliga för argument. Och SÄRSKILT efter vår vistelse i Thailand där folk gick omkring på stranden med string och utan överdel - det tyckte de var direkt osmakligt...
 
Sv: Mini-tonåringar

Upprepar ett tidigare inlägg från mig:

slice skrev:
Eg. spelar det ingen roll vilken syn bäraren har på stringtrosor.

Det är killarna som tänker "ööööh, sexit!!! ööööh, kåt tjej!!! Kn*lla!!!!" när de ser string. Sedan kan bäraren ha det för att det är hur bekvämt som helst o s v.

Så ska det ju inte vara (jfr. sexigt klädd tjej som blir våldtagen) men rent krasst så är det ju så det är. Frågan är varför tjejer utsätter sig för sådant ändå. Har de inte mer respekt för sig själva?
 
Sv: Mini-tonåringar

Japp jag läste ditt inlägg och gjorde därför en frågeställning till grabbarna för att utesluta att det kanske var vi vuxna tjejer som TRODDE att killar flåsar över stringrumpor.

Frågan är hur man får en liten 9-åring att fatta att dom genom att ha på sig dessa trosor uppfattas som vuxna och därigenom blir behandlade på ett sätt som en 9-åring inte ska behöva uppleva.

Märk väl, dom här tjejerna utsätts för inte så nice behandling av killar i tidig pubertet (12åringar) där hormonerna svämmar över och där det har kikats i en hel del porrblaskor.
 
Sv: Mini-tonåringar

Luff skrev:
Märk väl, dom här tjejerna utsätts för inte så nice behandling av killar i tidig pubertet (12åringar) där hormonerna svämmar över och där det har kikats i en hel del porrblaskor.

*ryyys* Säg inte så där. Då ska vi snart igenom det också. :crazy:
 
Sv: Mini-tonåringar

Min erfarenhet säger mig att hästtjejerna brukar fixa det galant - får man bukt med en istadig ponny så har man lite skinn på näsan och då brukar killarna inte ens fundera på att gå på just dom tjejerna.

Har hon sen ärvt lite av det jävlar anamma som vi märker hos hennes mor så klarar sig nog just hon bra. ;)
 
Sv: Mini-tonåringar

Jupp, det beteendet har jag sett själv. Tusen gånger ungefär.

När tjejerna blir lite äldre och får mer insikt i alla "spel" fnittrar de fånigt för de får ju uppmärksamhet och skickar då signaler till killarna att det de gör är OK och stringtrosorna signalerar att "den här tjejen är det OK att tafsa på".
 
Sv: Mini-tonåringar

Luff skrev:
Har hon sen ärvt lite av det jävlar anamma som vi märker hos hennes mor så klarar sig nog just hon bra. ;)

Tack.

Ja, en tonårskille kan väl inte vara värre än en istadig ponnyhingst?
 
Sv: Mini-tonåringar

slice skrev:
stringtrosorna signalerar att "den här tjejen är det OK att tafsa på".

Jaså det gör de? Vad konstigt, det har jag aldrig hört/sett/märkt någon förutom du tycka...

Anmärkningsvärt att ingen (jag upprepar, ingen) klampat fram och tafsat mig på rumpan under de 6 år jag använt stringtrosor. :confused:
 
Sv: Mini-tonåringar

Läs hela inlägget och ryck inte saker ur sitt sammanhang.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp