Mina planer verkar spricka

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Insanity
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 879
I

Insanity

Jag som hela tiden tänkt att hon ska få föla utomhus.

Det har regnat hela dagen, det är kallt ute och det verkar som det ska regna ett par dagar framöver enligt prognoserna.

Inatt var det 3-4 + grader, inte direkt varmt.

Såklart får jag omöjligt tag på bra halm inom rimligt avstånd.
Det är helt omöjligt att få tag på halm som inte är dammigt och mögligt.

Så nu går jag och hoppas på att vädret ska bli bra igen och att tjockisen kniper tills solen åter skiner och nätterna är behagliga.

Sv: Mina planer verkar spricka

Man KAN strö upp fölningsboxen med hö om det kniper... :idea:

Grannen skulle kommit bort med rundbalshö nu ikväll, men så vid 20.30-tiden ringde han och sa att han inte kunde.

Har inte så mkt hö kvar, så nu är maken där borta och ska se om han kan få reda på vart balarna står och isf hämta en själv.

Att det alltid ska köra ihop sig

Spån i botten och hö ovanpå är fixat iaf.
Juvret har om möjligt blivit ännu större bara idag och spenarna är ordentligt fyllda nu.

Kan bli en spännande natt det här :)

Näe, hon kniper.

Bara för att vi ska ha fest här ikväll så lär det väl bli inatt :)

Haha, såg din andra tråd, håller uppsikt där istället så du slipper hålla reda på två trådar :P

Men jag berätta för karln min om ditt läge och han sa det att fölet kommer säkert inatt enbart för att du ska ha fest ;) Hehe

Lycka till och grattis i efterskott!! :bump:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
2 139
Senast: kma
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 462
Senast: alazzi
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Då ska jag försöka sammanfatta vår resa til Norsk Varmblod's Eliteskue lite "kort". (Eller långt... :angel: ) Vi åkte hemifrån i...
Svar
0
· Visningar
1 106
Senast: sorbifolia
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 427
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka