Mina härliga hundar...

YorkWann

Trådstartare
.... hade väldigt trevligt ute förut, och nu har matte stått med dem i badkaret i en timme :mad: Inne på fjärde shampooneringen nu, testat det mest i shampo och balsam väg nu, visst är det trevligt när de rullar sig i ..... blod! :cool:

Sv: Mina härliga hundar...

Urk!

Min hund gnodde in sig i människoskit häromdagen, Jag fick shamponera henne ett antal gånger innan lukten försvann. Jag höll nästan på att kräkas när jag upptäckte det ... :eek:

'jag fattar inte var de hittar människobajs ute?! Vem skiter ute liksom?

Men visst är det härligt.....:crazy:

Tro mig det är MÅNGA som skiter ute :o hur lite man än vill tro det.. speciellt runt typ elljusspår! :eek: vid sånna ställen har min tik ätit jätte mkt människoskit !!
Va liksom jättekul att få reda på vad det va EFTER att man har grävt i munnen för att hon ska spotta ut det hon har i munnen :eek: *spysmajlis* (Hur stavas smajlis egentligen? :o )

:rofl: :rofl: :rofl:

Men inte balsam på en strävhårspäls :eek:

du jag har bara hällt på vad fasen som luktar gott och mycket! :crazy: Dock var inte hon värst, matte hade redan hunnit galoppera fram i ett jihu, när hon såg på håll, vad den stora busen höll på med, Lill-Tulla såg nådigt snopen ut. :D

Just i det här fallet har vi haft problem med någon som skiter bland höet uppe på logen ... Frächt!

Får jag föreslå vanlig hederlig såpa?
Världens bästa hundschampo och tar man såpa på burk är den lätt att fördela också.
Såpa är milt desinficerande och det kan ju vara bra när det handlar om en hund som varit i onämnbara saker och rullat sig.

//mimmipigg som hade en spaniel som fick springa bredvid bilen i 8 km sedan han rullat sig i humanfekalier.

Den har man vart med om när man hade den olidlige taxen som alltid ställde till hyss!:D
Vi var i stallet där han och terriern alltid fick springa bäst de ville (stooooooor gård)...en dag märker jag att han varit borta väl länge så jag ställer mig och gapar på honom. Så kommer det lilla livet springandes..och ju närmre han kommer så ser jag att hunden är helt blöt över hela ansiktet/bringan..plockar upp honom och ja..det fullkomligt rinner blod från hunden:eek:, blev vettskrämd och sprang med honom till första diskho och spolade av honom för att lokalisera skadan..men hittade absolut inget. Han fick bli avspload länge innan jag fick bort allt blod.
Senare fick jag höra ett en häst blivit skjuten bakom ridhuset samma dag...:cool: ..gick dit och tittade och jo jo. Dom hade grävt ner blodet långt ner i marken men likväl fanns där en liten smal men lika lång grop som en viss herre med mustacher förmodligen roat sig med att gräva under tiden han var borta. Han var för övrigt mycket nöjd med sig själv!

ååå..nu dyker alla trevliga minnen upp. Jag minns den väldigt heta sommardagen taxen sprang en bit framför på promenaden och plötsligt kastar sig ner på marken och rullar. Eftersom att jag visste mycket väl vad den rullningne betydde kutade jag dit och tog bort hunden..och vad möts jag av?..vita små likmaskar som fastnat i hans päls (den var lite lockig) och ngn form av likvätska över hela ryggen med andra små rester av kroppdelar på. Hunden hade rullat sig i en död mus. Behöver jag säga hur förbannat illa det luktade och att jag var jätteglad då?:)

Hundar är underbara...:idea:

...utom när dom hittar grisarnas lämningar...eller grävlingarnas...*spysmiley*...luktar vansinnigt illa:crazy:

Det är ju vidrigt!

Vi passade svärföräldrarnas irländska setter vid ett tillfälle då vi var på landet o den hyndan sprang och rullade sig i slaktavfall som legat ett par dygn... Jag kan inte ens skriva här vad jag ville (men med nöd och näppehöll mig ifrån) göra med henne...:mad:

jodå såpa är bra! dock fanns det inte till hands just vid detta tillfälle!

Min rullade sig i, och åt, en lagom halvrutten fosterhinna/efterbörd/navelsträng igår... Urk. Luktade inte mumma. Alls.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
993
Senast: inverterad
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 808
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 668
Senast: fixi
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
3 326

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridskoleryttare
  • Vi som letar häst II
  • Dressyrsnack nummer 18
Tillbaka