Min valp äter ALLT!!!

Angelina

Trådstartare
Min valp är nu 12 veckor och hur söt och snäll som helst...förutom att hon äter allt hon kommer över. I Lördags kväll fick vi åka och kräka henne då barnen sett att hon svalt en strumpa. När hon väl kräktes visade det sig att där fanns TVÅ!!strumpor. En var stor och hade aldrig kunnat passera ut. Jag har försökt att plocka undan allt som hon kan tänkas äta men finns en sak hittar hon den.

Jag har med henne till stallet ibland men det enda hon gör är att leta ätbara saker och massor av hästskit.

Vad gör man?????

Hur är det med hästskit, är det okej att de äter det eller inte??

Tacksam för svar!

Mvh Angelina - som riskerar att få kräka hund varje vecka!!!

Sv: Min valp äter ALLT!!!

Jag vet faktiskt inte vad du ska göra, men jag hade en kompis vars valp betedde sig på det sättet och hon dog på operationsbordet vid 10 veckors ålder efter att ha ätit en sten.
Vad det gäller den valpen så verkade det vara ett stress symptom.
Ni ska kanske använda er av bur?

Hoppas inerligt att det löser sig.

Min hund älskar att äta hästskit, vet inte hur skadligt det är men han brukar kräkas upp det.
Så gäller att ha koll på honom i stallet.

Bellatrix skrev:
Jag vet faktiskt inte vad du ska göra, men jag hade en kompis vars valp betedde sig på det sättet och hon dog på operationsbordet vid 10 veckors ålder efter att ha ätit en sten.
Vad det gäller den valpen så verkade det vara ett stress symptom.
Ni ska kanske använda er av bur?

Hoppas inerligt att det löser sig.

Jag tror inte att det är ett stress symtom. Hon är lugn och trygg (och busig ibland). Hon biter nog normalt mycket på saker, problemet är att hon tydligen måste svälja dom!!!

Jag såg på tv för inte så länge sedan om någon som hade samma problem som dig..
Det var en hund som åt ALLT den kom över, speciellt strumpor.
De fick hjälp av en hundtränare som gömde en liten "ask" i en arrangerad tvätthög och sedan lurade bakom en dörr.
När hunden kom och skulle ta en strumpa så tryckte de på en knapp i en tillhörande fjärrkontroll vilket gjorde att "asken" sprutade något rakt i nyllet på hunden som givetvis blev väldigt förvånad :D
Hunden försökte ett par gånger till men sen försvann beteendet helt.

Tränaren i fråga jobbar på ett av landets stora djursjukhus. Det kanske vore en bra för dig att ringa och prata med henne?
Vill du ha namnet så pm:a mig.

Har precis samm problem, plockar ut mängder med grejer ur munnen på min 12-veckors tik varje dag :( Eftersom jag varit med om en del hundar som blir så att säga "återfallspatienter" när jag jobbade är jag rätt nojjig åxå. Vid ett tillfä'lle hade den hunden ätit en stor sten som vi opererade ut. Eftesrom hunden brukade äta sånt beslöt ägaren att cementera hundgården. Efter 4 månader var det dags igen. Hunden hade då lärt sig att stick ut tassen under gallret och PETA IN stenar till sig!! My God :crazy:

Min äter stenar, kottar, gamla tuggummin (blä) och igår fick jag plocka ut ett gammalt plåster ur munnen på henne =P Det lustiga är att min är periodare, vissa promenader äter hon inget & vissa går hon som en dammsugare så man är precis slut innan man kommer hem..

Lenis skrev:
Har precis samm problem, plockar ut mängder med grejer ur munnen på min 12-veckors tik varje dag :( Eftersom jag varit med om en del hundar som blir så att säga "återfallspatienter" när jag jobbade är jag rätt nojjig åxå. Vid ett tillfä'lle hade den hunden ätit en stor sten som vi opererade ut. Eftesrom hunden brukade äta sånt beslöt ägaren att cementera hundgården. Efter 4 månader var det dags igen. Hunden hade då lärt sig att stick ut tassen under gallret och PETA IN stenar till sig!! My God :crazy:

Min äter stenar, kottar, gamla tuggummin (blä) och igår fick jag plocka ut ett gammalt plåster ur munnen på henne =P Det lustiga är att min är periodare, vissa promenader äter hon inget & vissa går hon som en dammsugare så man är precis slut innan man kommer hem..

Jag förstod nästan att jag inte var ensam om att ha "en sån" valp...

Vi går inte så mycket i koppel utan min valp är lös och då gäller det att vara jättesnabb. Funderar att ha henne mer i koppel så att jag kanske ska hinna säga NEJ innan hon äter. Hon lyssnar bra när jag säger nej som tur är. Jag har slutat att ha henne med i stallet, de funkar bara inte:cry:

Det jobbigaste är att man får vara så orolig hela tiden. Jag drömmer mardrömmar om att hon äter "farliga" saker...

Hon är en jättemysig och underbar valp i allt annat och jag vill så gärna att hon får vara frisk!!

gör inte alla valpar det? :angel:

min tossige labbe har ätit de mest underliga saker och det höll i sig till vuxen ålder. men så slutade han plötsligt för ett par år sedan och det enda konstiga han äter numera är tomtar.

cillamuffins skrev:
gör inte alla valpar det? :angel:

min tossige labbe har ätit de mest underliga saker och det höll i sig till vuxen ålder. men så slutade han plötsligt för ett par år sedan och det enda konstiga han äter numera är tomtar.

Nej, det tror jag inte alla valpar gör?!

Detta är min fjärde hund och de andra har bitit på saker i varierande grad men det är bara denna dam som sväljer sakerna hon tuggar på. De andra kanske svalt nått jag inte sett och som inte gav problem, vad vet jag....

Liknande trådar

Hundhälsa Jag kom hem efter nattjobb till sjuk hund :(. Han hade kräkts i hela huset under de två timmarna han var ensam hemma och även kissat...
2
Svar
29
· Visningar
2 721
Senast: Tualma
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 708
Senast: fixi
·
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
7 785
Senast: Mabuse
·
Övr. Hund Igår var nog den värsta dagen i mitt liv, min älskade hund som varit sjuk under en längre period blev plötsligt akut dålig. Det började...
Svar
5
· Visningar
2 937
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Scenföreställningar

Hund, Katt, Andra Djur