ThroughMyEyes
Trådstartare
Sv: Min tuffa ponny
Ojoj, det är ett sådant svårt beslut att sälja en häst. Jag har alltid varit av åsikten att de är familj och familj säljer man inte men jag måste nog sälja tror jag. För annars kommer hästen blir förstörd och jag hästrädd för all evighet.
Min tränare säger också att det kan fungera med tiden, lång tid, ock fruktansvärt mycket jobb och jag måste förändra mitt sätt jättemycket, och just det vet jag inte om det ens går.
Du har inget att förklara.
* Hon passar dig inte helt enkelt, svårare än så är det ju inte.
* Din mamma vill ju inte ha med hästen och göra, det borde ju göra att de utan förklaringar lätt förstår din situation.
* Hon har skickat dig till sjukhus och skadat dig många gånger. Det är en mycket vettig anledning till att sälja.
* Du tycker inte att det är roligt att hantera och rida henne, vilket gör att ingen av er har så mycket utbyte av att umgås med varandra. Det är ett mycket bra argument till att sälja.
Jag tror det är ganska liten andel av hästaffärer som har starkare skäl till försäljning. Du är inte egoistisk, jag tror båda skulle vinna på det. Men med det sagt så tror jag att du och ponnyn skulle kunna hitta varandra med mycket slit och mycket tid. Hur lång tid och hur mycket slit beror på både dig och ponnyn. Och frågan är om det verkligen är värt det, för vad är vinsten för dig och din ponny som ni inte skulle kunna uppnå snabbare och enklare var och en på sitt håll?
Ojoj, det är ett sådant svårt beslut att sälja en häst. Jag har alltid varit av åsikten att de är familj och familj säljer man inte men jag måste nog sälja tror jag. För annars kommer hästen blir förstörd och jag hästrädd för all evighet.
Min tränare säger också att det kan fungera med tiden, lång tid, ock fruktansvärt mycket jobb och jag måste förändra mitt sätt jättemycket, och just det vet jag inte om det ens går.