Tack så mycket! Men idag var det otroligt svårt att inte bli arg på henne! Vi var ute i ca 30 min och busa och hon kissade även. Sen kom vi in och hon gick o la sig o vila bredvid mig sen gick hon iväg, trodde bara hon skulle dricka vatten. Men när jag gick till henne hade hon både kissat och bajsat inne. Hon hade redan bajsat 2 gånger idag och kissat (promenaden för 10 min sen). Hon kissade på en julmatta och bajsade på en matta/golvet som jag nyss jul-skurat. Blir lite irriterad eftersom vi precis varit ute o hon som sagt då kissade o visade inga tecken på att hon var bajsnödig. Asså detta är min första hund men min mamma har haft fler. Men jag förstår inte vad jag gör fel? Jag går ut efter varje lek, efter varje måltid, när hon sitter vid dörren och verkar vilja gå ut o när hon har sovit osv osv! Jag börjar bli lite irriterad. Jag menar hon är ju ändå strax 5 månader och hon var tydligen varken koppeltränad eller rumsren-tränad innan hon kom till oss.
Du har själv förmodligen bidragit till att valpen går undan för att göra ifrån sig genom att skälla på henne.
Om att ni nyss varit ute - hunden kan inte planera när hon behöver kissa och bajsa. Min som är lika gammal är som sagt inte heller rumsren och jag har haft henne sedan hon var åtta veckor och fått många valpar rumsrena genom åren. Det är helt normalt att en femmånadersval valp inte är rumsren!
Du måste väl ändå fatta att det inte är hundens fel att ingen har tränat rumsrenhet och koppel tidigare? Men du blir arg och irriterad på hunden?