Min son hatar mig

Sv: Min son hatar mig

Jag haller med! Tycker inte heller att sma bebisar absolut maste bada varje dag eller ens varannan dag. Mina har iofs aldrig haft ngt problem med vatten men nar de var sma (upp till 4 man) sa var de ju gipsade pga sina fotter och badades bara en gang i veckan. Nu nar de ar 9 manader sa badas de varannan dag - fast vi borjar komma till stadiet nar de maste doppas varje dag pga mat och annat som skall geggas in overallt :eek: :D
Tycker det verkar som om manga bebisar faktiskt ogillar vatten i borjan men vanjer sig efterhand.

Mirre hur varmt ar hennes badvatten? Det kanske ar for kallt? Mina har alltid foredragit att bada varmt, dvs runt 39 grader.... (svarmor holl pa att fa spel forsta gangen hon kande pa vattnet :D).

Öhm jag har väl inte skrivit något om bad?:confused:
har för övrigt en son, inte en dotter:p

Men Isak börjar faktiskt gilla att bada.
Bör till en mindre balja som han satt i och då gick det bättre.
Dessutom hjälps vi åt och då går det mycket lättare.
Då kan en tvätta och en hålla i och leka

Sv: Min son hatar mig

Har inte själv haft detta problem, men en i min föräldrargrupp frågade bvc-sköterskan om detta, deras dotter vill absolut inte bada.

"Nähä, sa BVC-sköterskan, måste hon det då?"

Hon tyckte det räckte att tvätta små barn, de blir ju inte smutsiga och svettiga, precis.

Vi har faktiskt tagit en paus i badandet, men det känns som jag skjuter upp problemet då? Nu tvättar jag henne med lappar utanför badet, och försöker göra badandet till lekstund och inga måsten. Det ordnar sig säkert :)

Liknande trådar

Relationer För min mentala hälsas skull så söker jag objektiva tolkningar kring det nyligen utbrutna WW3 mellan mig och min karl. Konflikten...
19 20 21
Svar
410
· Visningar
40 537
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 388
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 373
Senast: cassiopeja
·
Övr. Barn Ursäkta ett långt inlägg, men jag hoppas på hjälp! Vår son Z upplever sig bli mobbad av en flicka, J i hans klass. De går i 4:an...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
8 320
Senast: Aliide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar