Min son hatar mig

Sv: Min son hatar mig

Inte för att måla faan på väggen, men be BVC kolla att han ser ordentligt.
Har en bekant vars barn bara skrek och skrek och hon fick inte gå ifrån dottern mer än nån meter.
Visade sig att lill-tjejen såg inte mer än en halvmeter framför sig.
När hon väl fick på sig glasögon var hon som ett helt annat barn.

Han skall ha spännande nya saker i händerna hela tiden.
Har han det?
En 6-månaders skall aldrig ha tomma händer.

Jo men ser gör han, har sett att han reagerar på folk han känner på långt håll och även djur

Han leker med sina leksaker, ofarliga redskap i köket (typ träslevar och sånt)
gåstolen har massa knappar som lyser och låter m.m.

Men ska tänka på det du skrev

Skaffa en hoppgunga!!!!! Toppen att aktivera ungar i....sen vet jag att alla (föräldrar) inte vill ha en men för oss funkar det kanon!!!!

Elina har inte fastnat för hoppgungan alls :(
Jag tycker att det är bra att du kan sätta ord på din frustration, jag kan vara duktigt less också vissa dagar, men som tur var glömmer jag det så fort hon är nöjd :). Elina har haft en tuff period men är ett solsken nu, hoppas din son är lite i den fasen också och kommer ut på andra sidan snart!
Styrkekramar, synd att du inte borde nära oss, så kunde vi hitta på lite.

Bäst är att inte ha alla leksaker framme på en gång.
Ha bara en tredjedel framme och så byter du ut den tredjedelen varje dag.
Så kommer grejjorna att kännas som nya och spännande igen.

Sätt honom där då när det blir för jobbigt!! Jag vet hur du har det...men man kan inte göra mkt mer än att aktivera. Har du sittdel eller liggdel på vagnen? Om du har liggdel, så BYT, min lilleman älskar att åka vagn sen han fick sitta istället för att ligga.

Bäst är att inte ha alla leksaker framme på en gång.
Ha bara en tredjedel framme och så byter du ut den tredjedelen varje dag.
Så kommer grejjorna att kännas som nya och spännande igen.

Det är faktiskt jättesmart :idea:
Elina har dessutom börjat gilla reklamen i brevlådan - vi roar oss en timme om dagen med att riva sönder och knöla ihop reklamblad :D

Han sitter där rätt mycket.
Har bytt till sittdelen för ett tag sedan, mycket populärt:)

Nej men ärligt talat, tråden skapades mitt under en skrikattack.
Just då kändes allt piss men resten av dagen har han varit riktigt lugn.
Han somnade tidigt och jag fick möjlighet att rå om mig själv lite grann.
Så nu känns det bättre igen.

Ja det är inte lätt - jag har också tänkt att min dotter inte tycker om mig, hon skäller på mig ju :cry: Men det är ju bara en stund, och då är det SKÖNT att hälla ur sig lite på ett forum.
Så jag tror alla småbarnsföräldrar förstår ;)

Ja det ger ju automatiskt barnet omväxling.
Vilket aktivt motverkar det förhatliga i att ha tråkigt.

Ibland kan leksaker kännas överskattat. Ta med kottarna till tvättstugan och låt dem kräla runt och sortera tvätten, sätt dem i ena diskhon och låt dem diska i den andra, baka sockerkaka och låt dem vara med - smaka på mjöl, bakpulver och vaniljsocker, vispa äggen. Knaga på en morot och sitta på bänken brevid när du skär morötter till middagen mm. Ta med dem i det verkliga livet istället för att aktivera med leksaker medan du tar hand om "verkligheten".
Som jag tolkar Anna Wahlgren är det det hon menar - ungarna vill hjälpa till och lära sig om livet och vad som händer i vardagen, inte bara bli satta på undantag med leksaker. Mina barn fick tex köra runt alla saker som låt på fel ställe i gåstol och bobbycar med släp - medan jag gick brevid och hjälpte till. Det finns massor av grejer där barnen kan vara med - kanske inte går på snabbaste sätt men nöjda barn ger nöjda föräldrar...
Lycka till :banana::banana:

Han tycker inte illa om dig - han vill bara visa på att han vill ha en förändring - han är inte nöjd med nuvarande fördelning av dagens aktiviteter! :bump::banana:

Ibland kan leksaker kännas överskattat. Ta med kottarna till tvättstugan och låt dem kräla runt och sortera tvätten, sätt dem i ena diskhon och låt dem diska i den andra, baka sockerkaka och låt dem vara med - smaka på mjöl, bakpulver och vaniljsocker, vispa äggen. Knaga på en morot och sitta på bänken brevid när du skär morötter till middagen mm. Ta med dem i det verkliga livet istället för att aktivera med leksaker medan du tar hand om "verkligheten".
Som jag tolkar Anna Wahlgren är det det hon menar - ungarna vill hjälpa till och lära sig om livet och vad som händer i vardagen, inte bara bli satta på undantag med leksaker. Mina barn fick tex köra runt alla saker som låt på fel ställe i gåstol och bobbycar med släp - medan jag gick brevid och hjälpte till. Det finns massor av grejer där barnen kan vara med - kanske inte går på snabbaste sätt men nöjda barn ger nöjda föräldrar...
Lycka till :banana::banana:

Han tycker inte illa om dig - han vill bara visa på att han vill ha en förändring - han är inte nöjd med nuvarande fördelning av dagens aktiviteter! :bump::banana:

Precis så där har jag också gjort med båda mina pojkar, och de har varit hyfsat nöjda, och sovit bra efter att ha blivit trötta efter aktiviteter. '
Mycket stök och spill blir det om man har dem med tex då man bakar, men det får man ta om man har barn.

Vilket bra inlägg :)

Jag vill väldigt gärna göra så med min dotter, men jag har känslan av att det kommer bli lättare när hon kan göra lite mer (?) Än så länge kan hon inte krypa, sitta eller något sådant, och jag släpar med henne runt med hennes lilla lekfilt, men hon kan ju typ bara ligga på golvet :D. Och äta på saker såklart. Hon gillar inte babysittern tyvärr. Men just 6 månader tycker jag är en svår ålder, de vill liksom saker men kan inte. Hon börjar kunna sitta lite nu så jag har gott hopp!

Som jag tolkar Anna Wahlgren är det det hon menar - ungarna vill hjälpa till och lära sig om livet och vad som händer i vardagen, inte bara bli satta på undantag med leksaker.

Bra skrivet :bow:.

Kan dock kännas hopplöst att ta med en skrikbebis i vardagsbestyren, innan dom blivit så pass gamla att dom uppskattar att sortera tvätt, diska, laga mat. Sådant tyckte min bebis var intressant först när hon var kring 10 månader. Innan dess var hon arg från morgon till kväll.. Föräldrar med glada barn fattar inte riktigt hur det är!

Jag fick föresten Anna Wahlgren-boken av svärfar när min krävande bebis var ca 5 månader. Önskar jag fått den tidigare.. Har fått många råd och aha-upplevelser av den boken! :)

När ska pappan vara föräldraledig? Det är bra att dela 50/50 på föräldraledigheten om man har en extra krävande bebis, om man inte ska bryta ihop fullständigt.. Jag har varit ledig 11 månader och min man 4 månader, så här i efterhand har jag insett hur dum uppdelningen var eftersom jag mått så dåligt..

Liknande trådar

Relationer För min mentala hälsas skull så söker jag objektiva tolkningar kring det nyligen utbrutna WW3 mellan mig och min karl. Konflikten...
19 20 21
Svar
410
· Visningar
40 537
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 388
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 373
Senast: cassiopeja
·
Övr. Barn Ursäkta ett långt inlägg, men jag hoppas på hjälp! Vår son Z upplever sig bli mobbad av en flicka, J i hans klass. De går i 4:an...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
8 320
Senast: Aliide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar