Min son hatar mig

Mirre

Trådstartare
Det måste vara så.:cry:
Han skriker vad f*n jag än gör!
Möjligen att han kan vara lugn i vagnen, stundtals alla fall eller när man går och bär på honom, råkar man stanna två sekunder då så skriker han.
Får ingenting gjort hemma och han bara skriker hela dagarna.

Förösker aktivera honom och då är han nöjd en stund sedan är han igång igen.
Inte förräns jag bryter ihop tystnar han. Gör han det för att jävlas eller vad?!
Trodde inte 6 månaders tänkte så men med honom vete fan.

Orkar inte med hans skrikande hela tiden.

Sv: Min son hatar mig

Han hatar inte dig. Han hatar att vara stilla.

Min första var likadan.

Enda gången det gick bra att vara stilla var vid tutten. Ju hungrigare ju argare så kolla att inte behöver mer mat.

Annars var det tex bäras, (om man gick fort) kastas upp i luften, åka bil, rida (!) åka vagn på guppig eller spännande väg (absolut inte stanna!) som gällde.

Bärsele och hårt gårdsjobb var modellen.

Det gick över när han själv kunde springa vid ett års ålder. Då fick man springa efter istället :p

Undrar om man straffades för det snabba tempot och ridningen under graviditeten, att han var van vid rörelser hela tiden?

Men jag tror mest det är en personlighetsfråga faktiskt.

Kan vara så kanske.
Dock kan jag inte gå och bära honom hela tiden, då får jag bara ont i ryggen.

Nej din son hatar dej inte.

Han är nog som min son, han ville heller aldrig vara stilla, det skulle hända något hela tiden.

Ett barn hatar inte en person så slå genast bort de tankarna och be din omgivning om avlastning innan du brakar in i väggen.

Tröstkramar

En 6månaders hatar inte sin mamma. Du är hela hans värld.

Han avskyr bara att vara stilla, Loke var sådan med.

Jag kan bara säga att det går över och att du får försöka stå ut.

Har du en MP3 spelare? Lyssna på musik isåfall.

Sålänge han inte är hungrig eller har blöt blöja bara.

Be omgivningen om lite avlastning i några timmar. Ta ett långt bad, ät en god måltid och samla styrka.

Skaffa en bärsele/-sjal som inte ger dig ont i ryggen. Utan det hade jag gått under.

Jag tycker att du ska prata med BVC om hur du känner (eftersom detta inte är första tråden om hur jobbig du tycker att din son är).

Jodå det får jag:)

Det största problemet är nog eg att jag är rätt låst, kommer licksom ingenstans (inget körkort), har inget annat att göra på dagarna annat än att vara hemma med Isak och gå med hunden typ.

Kunde man bara komma iväg och göra något annat ibland så skulle det underlätta betydligt.

Jag känner igen det där med att vara låst.

Vi bor på landet 2 mil från stan, har bara en bil som min mam tar till jobbet varje dag.

Jag har perioder då jag känner mig nere och isolerad. Då tvingar jag mannen att ta bussen till jobbet och jag har bilen. Det brukar räcka med en dag i stan för att uppskatta hur lugnt och skönt det är här på landet. :D

För att mina dagar inte ska bli allt för tråkiga så bakar vi.... bakar bakar och bakar. Jag har frysen full med matbröd och bullar..... Lasagne är också bra, fr det tar lång tid att göra....

Sen har jag ju hästarna hemma så det går ju åt tid till dom...

Det gäller att sysselsätta sig och att få egentid på kvällar och helger....

Ush, jag har haft det som dig, ett helt år innan jag började jobba. Orkade bara inte vara hemma längre! Har också ett bär/skrikbarn som nu är 13 månader. Helt ärligt så är min föräldraledighet det värsta jag varit med om i hela mitt liv. Men jag kan trösta dig med att hon blev lättare när hon började krypa (runt 8-9 månader). Nu ser jag fram emot när hon ska börja gå..

Sover han ordentligt? Alltså hela nätter och 2-3 ggr under dagen?

Kan du verkligen inte ta dig någonstans på dagarna? "Kyrkis", öppna förskolan, badhuset, hälsa på folk?

För att mina dagar inte ska bli allt för tråkiga så bakar vi.... bakar bakar och bakar. Jag har frysen full med matbröd och bullar..... Lasagne är också bra, fr det tar lång tid att göra....

Du måste ha jäkligt snäll unge om du kan baka och laga mat :angel:. Har man ett skrikbarn kan man göra i princip... nada!

Hon gillar inte att vara själv på golvet, så jag bär runt henne i sele. På så sätt har jag händerna fria. Skriker gör hon inte så ofta, förutom när hon tröttnar på golvet då....

Han har tråkigt.
Och hatar det.

Du måste hitta på något åt honom att göra.
Har du läst Anna Wahlgrens bok "Barnaboken"?
Om du inte har det - så gör det!
Där så får man föklaringar på varför barn gör som de gör och handfasta råd på hur man överlever och står ut.

Ah, bilkörningen är ju räddningen annars.

Det låter som det är lagom tid att ni byter vem som är hemma, eller delar lika.

Ett lite simplare tips är barnvagnsplacering mot gammal skramlig diskmaskin så det vibrerar och låter, då kunde min faktiskt somna inomhus...

Hah! Jag skulle PRECIS ge det rådet, att läsa Barnaboken, och så hann du före! Så jag bara instämmer! Anna Wahlgren har även en hemsida med ett rent ut sagt fenomenalt forum där du kan skriva och säga/fråga precis vad som helst och du får garanterat jättebra konstruktiva svar.
Lycka till!!

PS. Han hatar dig INTE! Du är som nån sa hans allt! Och små barn KAN inte "göra saker för att djävlas", så fungerar dom inte! Jag lovar! :) DS

Senast ändrad av en moderator:

Han aktiveras hela tiden tycker jag.
Sitter i hoppgungan, är på golvet, sitter i vagnen på promenader, går i gåstolen, sitter i knäet, bärs på m.m.
Men han lär ju faktiskt äta och sova också.

Druvan: Det är ganska olika hur mycket han sover, vissa dagar sover han både länge och väl, andra knappt någonting. Oftast sover han på nätterna, sista tiden har han dock vaknat mellan 21 och 24 och ibland även en gång till efter det.

Men han har en tand på g i underkäken tror jag så är väl det som spökar också

Han har tråkigt.
Och hatar det.

Du måste hitta på något åt honom att göra.
Har du läst Anna Wahlgrens bok "Barnaboken"?
Om du inte har det - så gör det!
Där så får man föklaringar på varför barn gör som de gör och handfasta råd på hur man överlever och står ut.

Liknande trådar

Relationer För min mentala hälsas skull så söker jag objektiva tolkningar kring det nyligen utbrutna WW3 mellan mig och min karl. Konflikten...
19 20 21
Svar
410
· Visningar
40 537
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 388
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 373
Senast: cassiopeja
·
Övr. Barn Ursäkta ett långt inlägg, men jag hoppas på hjälp! Vår son Z upplever sig bli mobbad av en flicka, J i hans klass. De går i 4:an...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
8 320
Senast: Aliide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar