Min stackars partner tycker om att ha hund typ... i bakgrunden eller som promenadsällskap. Möjligen sova middag ihop. Jag lever för arbetet med hundarna, och mår dåligt av att inte ha dem runt mig mest hela tiden.
Vi har sex, snart sju BCs. Äldsta valpen är nu 3½ månad gammal och har varit svinjobbig sen han kom för sex veckor sen. Han sover fortfarande inte på nätterna, utan går upp och gör ifrån sig samt stökar runt kl 03 på natten. Han skäller ganska mycket, är inte kelig och det tog en månad att få honom att välja oss utan att vi behövde jobba för varenda sekund av uppmärksamhet.
Jag har haft -massor- av valpar genom åren, maken har varit med på de tre senaste. Ingen ha varit i närheten av så jobbig som den vi har nu. Jag som längtat efter Aki i 6 år känner regelbundet för att kasta honom över balkongräcket
, kan bara föreställa mig hur jobbigt det är att ha en valp man egentligen inte vill ha! Så jag har faktiskt förståelse för att nån kan uppleva att de mår dåligt av att behöva passa på en valp som äter på saker, bits, kissar på grejer, låter osv.
(Det går åt rätt håll med Aki så det kommer bli bra, men jag är glad över min rutin och många verktyg att ta till för att bygga upp relationen... Han hade kunnat vara FRUKTANSVÄRD hos nån som bara koppelrastade tex)
PS. Jag skulle må svindåligt av att behöva ta ansvar för och ha hand om barn, det har noll och intet att göra med hundar. Kan inte folk sluta göra den jämförelsen?