Min pojkvän är med på match

Sv: Min pojkvän är med på match

I min värld träffar man inte särkullebarn och flyttar ihop om man har andra planer vid sidan av. Då ska man vara klar med sånt och veta vad man vill...

I din värld nej. Men i hans värld? Och hade ni inte gjort upp om vad som skulle gälla i er gemensamma värld?

Alltså jag säger inte att jag tycker han gjort rätt. Jag skulle också vilja ha monogami i det stadium du beskriver. Men jag hade velat reda ut det noggrant så att vi var på samma linje där, med tanke på att förhållandet varit väldigt fram-och-tillbaka.

Vi har sagt att vi ska satsa på oss, tidigare under månaden alltså. Ska man behöva vara övertydlig om att inte gå ut o kolla marknaden då...det var ett jättestort steg för honom att berätta för sina barn om oss, vilket han gjorde för två veckor sedan. Gör man det om man är så oseriös som han verkar vara...i min värld ska man inte behöva uttala att man är exklusiv i det stadiet...

I min värld, skriver du. Men du verkar inte ha tagit reda på vad som gäller i hans värld och ni verkar inte ha gjort upp om vad som ska gälla i er gemensamma värld.

synd egentligen att du inte orka vänta ( skulle jag heller inte orka gjort) för då hade du ju vetat om han gått eller inte ...men vem vill gå på dejt med nån som man inte ens vet hur den ser ut liksom ..

Fast egentligen......spelar det någon roll?
Om ts inte vill ha ett förhållande på det viset, så är det ju skitsaksamma hur han vill ha det? Oavsett om de var överrens eller inte?

Jag vet, kom på det idag men det är lätt att vara efterklok. Är man naiv om man förutsätter att det ska vara trohet om man tillsammans väljer att satsa på förhållandet, med att bo ihop, träffa barnen osv

Fast egentligen......spelar det någon roll?
Om ts inte vill ha ett förhållande på det viset, så är det ju skitsaksamma hur han vill ha det? Oavsett om de var överrens eller inte?

Jag förstår inte frågan? Jag har aldrig sagt varken att hon borde "förlåta" eller att han gjort rätt. Tvärtom.

Sen hade ju han också sagt
Han skrev till mig att han också vill kolla intresset för att upptäcka att det inte finns nån bättre än mig.

Så det var nog inget missförstånd angående poly/mono.

Fast om de inte har pratat om saken kanske han tog för givet att de kunde vara fler/öppna.

Det betyder inte att ta måste acceptera det, bara att de inte var på samma plan.

Han menade på att jag hade gjort detsamma. Sånt gör man innan man bestämmer sig tycker jag...det här känns som en av de värre dagarna i mitt liv...

Missförstånd har jag aldrig skrivit något om. Vad jag skrev var att eftersom deras förhållande varit från-och-till, och eftersom TS antyder att han har trasslig förhållandehistorik, så är det viktigt att tillsammans reda ut hur man vill ha det.

Jag utgick från detta:

Det jag menar är att det spelar mindre roll vad som är "bestämt" eller inte.

Spelar roll för vad? Att hon ska stanna kvar tycker jag alltså inte. Däremot kanske det spelar roll för hur han anser att han kan uppföra sig i förhållandet.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Ridskoleryttare
  • Förvaring stallkläder
Tillbaka