Min nya vagn!

Sv: Min nya vagn!

Var hittar jag draglinor som passar till dessa spännen? Vill gärna också ha svar på min fråga om hur långt avståndet mellan häst och vagn bör vara för att inte slå i vid galopp.Ser att jag glömt att svara på vad det är för modell på vagnen. Ja, det är en 016I.

mät bredden på spännet tror inte att det blir något problem .Dock är längden ett stöörre problem på en bröstsele sitter spännet längre bak än på lokselen ,så det går åt 10-20cm längre lina, om man har en omtagsvängel eller krokar skiljer det ca10 cm.selfirmorna kan o säljer.

Ja eller så byter man ut mot fräschare läder och i samma veva förlänger den lite, alltså remmen somspännet sitter i.
Alternativt har lite kedja närmast svängeln om man man inte hitta nog långa draglinor. Det har väl Donkey ändå kört med på VKS vagnar så det borde ju vara lungt som en lösning också.

Ska ju vara minst 50 cm från hasen och vagnen, och jag antar att det ska räcka även för galopp?:angel:

Ang draglinor är det ju bara att mäta, måste ju finnas sånna som passar:)

Det där ser väl bra ut :laugh:

Jag är lite avundsjuk, för jag sneglade också lite på den där vagnen på blocket :p

Blev ju bra det där!:idea:
Som sagt lite grejjer kvar att fixa;)
Du skulle ju kunna köpa längre/alt skarva draglinorna och använda dom till lokor som inte har nått spänne?:idea:
21617409.jpg

Jag håller med....dom lokorna ska du köra på ;)

Så här har jag fixat ihop lokorna med draglinorna. Draglinorna är sådana som säljs på H**ks dock i storlek ponny, som jag hittade i en realåda för en hundring för någon månad sedan. Var för långa för shettisen och för korta för de större, men har nu skarvat med en kedja, shackel och grova karbinhakar. Vad tror ni om detta?
http://www.pixbox.se/pic_show_id21746262.html
http://www.pixbox.se/pic_show_id21746261.html
http://www.pixbox.se/pic_show_id21746260.html

:bump: händig du e;)
Det kan ju bli lite skrammligt, men man kan ju linda tejp lr slang om, om det nu blir störande oljud:idea:

Måste höra med er som har bromsade vagnar hur mycket ni bromsar. Jag bromsar i alla utförsbackar och jag tycker det verkar som min häst uppskattar det. Eller ska jag låta honom sköta bromsandet lite själv? Det känns som att eftersom jag har broms så kan jag väl hjälpa honom.

Jag kör fyrhjuligt mitt bromsande uppskattas (shettisekipage):D
Tror nog hon va mer otränad för ja har satt bakselen så bra det gick men hon orkade inte hålla emot (väldigt brant backe). Men man ska ju träna hästen, lagom e bäst. Men inte bromsa en massa i onödan;)
Rockarder e ju ofta lätta där klarar sig hästen själv med lite träning:idea:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
2 078
Senast: kma
·
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 546
Senast: moonstruck
·
S
Hästvård Hej! Jag har ett sto på drygt tre år som vi kan kalla Julia. Jag har haft henne sedan hon var ungefär nio månader. Sedan i princip...
2
Svar
25
· Visningar
7 267
Senast: Madick
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar