Min nya vagn!

D

Donkey

pic_show_id21578794.html

Måste bara visa bild på min nya vagn!:love: Köpte den begagnad bara några mil härifrån för 13 000. Hade inte planerat att köpa någon vagn just nu och hade väl egentligen inte råd heller, men priset verkade bra och nu slapp jag ju fraktkostnader och liknande frånsett lite bensin. Tyvärr var det värsta stormvädret här så det blev ingen provkörning idag, men i morgon ska det ske. Tyvärr hade hon ingen instruktion till den, så jag tänkte höra om det fanns någon här på Bukefalos som kanske har en liknande vagn och kan kopiera sin instruktion. Eller om någon vet hur jag fixar en ny. Vagnen är köpt ifrån Dr**e-O*t i början på 2008. Så, snälla ni hjälp mig. Hoppas att ni tycker jag har gjort ett bra köp!

Sv: Min nya vagn!

Vad tusan gör jag för fel när inte bilden kom med?:confused: Härmed anropas någon som kan hjälpa mig lägga ut min bild!pixbox.se/pic_show_id21578794.html

Jo men det är den är värd;)
Dom vagnarna är bra (snygga)!:)

Men va ska du med en instruktion till:confused:
De e väl bara att sätta för å köra;)
Eller va har jag missat?:confused:

beroende på vilken storlek men ny kostar den 16.000:- för c-d ponny. men bra vagn är det. ska köpa en till mina nästa sommar...
Vad behöver du instruktioner till??? är det något du undrar över så är det bara att ringa till dem på drive out. De är väldigt tillmötesgående och trevliga att prata med...

Jag tänkte närmast på hur man vinklar och ändrar längden på skaklarna så det blir riktigt. Har varit med om en otäck olycka med avtagbara skaklar som lossnade. Sen eftersom det är bromsar tänkte jag att de behövde någon sorts skötsel och vilket luftryck det ska vara i däcken. Nu är ju allting ganska nytt, men sedan kanske man måste hålla efter så att inte bromsskivorna rostar ihop eller nåt. Jag är ju jätterädd om min dyrgrip!!:D Justeringen av sitsen är väl bara att prova sig fram.

Ok. men ring till dem på driveout. De är som sagt duktiga på vagnar och mycket trevliga att prata med..

Provkörde vagnen med nordisen och fjordingen och det gick jättebra!! Om körning vore religion hade jag varit en nyfrälst! Halleluja och Gud vare lovad!Synd bara att jag har så dåliga selar, men det ska bli ändring på det. Kan bara inte bestämma mig för vilken jag vill ha. Är lite sugen på att göra som Alma Braute med lokor och kördäckel. Sen vill jag veta hur långt jag ska ha mellan häst och vagn för att han ska få plats att sträcka ut i galoppen?

I Töva finns nordtravare som är seltokig och kan visa flera kombinationer av selar .Anser att jag perkulerar gott kaffe och bjuder gjärna på en giggtur .:)

Nordisen å fjordingen???
Aha nu fattar jag:idea: trodde det ver en mindre vagn för a-b ponny ju!:o:D
Kan vi inte få se bilder? Nordisar:love: ja fjordingar e fina dom me:D Ja även kallblod oxå ; )

Sen undrar ja lite, hur e selarna dåliga?
Snälla kör inte med selarna om lädret är dåligt, har själv gjort det en gång i tiden (okunnighet) och ja man får vara glad för dom smärre olyckor som hände när selen gick sönder...:crazy:
Men du kanske inte har *rätt modell* bara?;) :bump:

Är det den modellen som heter 016I? I så fall har jag precis beställt en sådan till stor häst för leverans i början av september.

Visst är dom snygga!! Det var väl ett fynd att hitta en sådan, nästan helt ny för 13.000:-, bara några mil hemifrån - grattis!

Åh va jag är avis! Vill också ha en sån ngn gång!

Men hallå, du kan ju inte visa bild på vagn utan häst framför :mad:;)

Eftersom lägga in bilder inte är min starka sida, så finns det bilder att beskåda på pixbox.se_pic_show_id21603560.html.Kanske någon kan lägga upp åt mig? Selarna är inte dåliga i lädret eller så utan bara skitselar helt enkelt. Har loksele också, så jag provade fram och tillbaka, men inget blev egentligen jättebra. Körde bara lite längs byvägen igår, så jag tror väl ingen tog skada. Lånade en travdäckel igår, så jag ska försöka plocka ihop något bättre tills jag köper en riktig sele. Sitter hela kvällarna och kollar på selar på nätet!

Jo de e inte så svårt att sätta in en bild:
Ovanför här, när man skriver finns en liten ikon *grått berg med gul bakgrund + en prick i* den klickar du på å skriver in länken:)

Men jag mig friheten och sätter in dig här;)
Så fina så!!!:love:
Du och Stellmagg:
21603560.jpg

Elin och Isa:
21603559.jpg

Selen va ändå inte det värsta jag sett;)
Vad är det för sele, skitsele me draglinor och baksele?

Lokselen, har du nån bild på den?:bump:

Jo, det är en skitsele (dubbla gjordar) med draglinor och baksele. Lokselar har jag en uppsjö av. Har mest använt en enkel ( typ som Bole har) eftersom den är lätt och så. Har även armesele (typ Floby) och några gamla som det är lös bossa till. Utöver det en massa lokor, såna som Alma Braute har, så därför funderar jag på att göra som hon har gjort (om jag bara hittar en fin däckel). Kan lägga ut lite bilder på min pixbox.

Dom här tycker jag, dom är ju draglädret redan fixat på, med spänne å allt, fattas bara draglinor lixom;)
http://www.pixbox.se/pic_show_id21623504.html
Är det helt och verkar hållbart så! Men alla lokor går att använda:)

Ja de där e ju en travdäckel, de borde funka för va jag ser på vagnen är det ju "piggar" på skaklarna:)
Men du ska inte snurra remmen (det är ju en sk remsele) så hårt runt skakeln och spänna åt, eller ja du kan snurra runt hårt men inte spänna då om jag säjjer så, skakeln ska kunna röra sig fram och tillbaka (så pass att draglinorna drar och bakselen bromsar) men inte upp och ner...
Jo du sätter ju den remmen genom läderögglan ist:idea:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
2 078
Senast: kma
·
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 546
Senast: moonstruck
·
S
Hästvård Hej! Jag har ett sto på drygt tre år som vi kan kalla Julia. Jag har haft henne sedan hon var ungefär nio månader. Sedan i princip...
2
Svar
25
· Visningar
7 267
Senast: Madick
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar