Min nya stjärna

snigelfarmor

Trådstartare
Såhär är det: Jag och goda vänner letar gemensam kamrat att ha roligt med, och så reste jag ner med tjejej 15 år till Skåne förra veckan för att leta ponny till hoppning/körning och till hennes mamma med som oxå rider på lätt nivå.

Skulle inte alls åka o titta på denna oansenliga annons, gammal var han med, 15 år. Trodde det var en korsning med...den var inkörd. Det underlättar ju för mig iallafall.

Kom till stallet, och det klickade direkt. Trevligt folk, trevlig ponny, otroligt fräsch o pigg. Hoppade lite, och inser mer och mer att denna kan passa oss allihop så bra. Vi provade en gång till att rida ut, för han skulle vara så pigg ute att tjejens mamma kanske inte skulle klara av det. Men det visade sig inte vara några problem alls, pigg men inte okontrollerbar på nåt vis. Han vill förstås vara först, men låt honom vara det då :)

o så sa de att hans ryttarinna som är snart 13, sa att hon ville vi skulle köpa honom, för han tyckte om oss :) Och vi tyckte om honom!

ok, så vet besiktning då idag, alla 4 var så nervösa för han är en gammal tävlingsponny i hopp o fälttävlan. Vi hade sagt att vi köper han även med 0,5 or. Och så ringde telefonen, inte en anmärkning. Vet trodde han var runt 7!!

Twilson är så gott som vår nu, bara en massa pengar och försäkringar som ska fixas. Han kommer till Umeå på torsdag kväll nästa vecka.

Han är en renrasig NF efter Fredriksbergs Dali och eu Fridolf
fux 145 hög, relativt smäcker för att vara New Forest.

Lägger in nån bild sen när han kommit hit upp.

Nu ska jag bara köra hem Donna till Sundsvall oxå. Kanske ska hitta nån fordervärd..

Sv: Min nya stjärna

Tredje gången; GRATTIS! :bump: :banana: :bump:

Vet hur jäkla glad du måste känna dig nu!! Såå spännande med ny häst. När vi fick Danne var vi i stallet flera timmar först, åkte hem till middagen och när vi suttit tio minuter sa vi "Ska vi inte åka ut igen?" :D Är så glad för er skull!! Men du har inte kört han än? (ska jag säga som inte ens sett hästen jag köpte:eek: )

Grattis! Vi vill se bilder med honom framför vagn!

Nu blir jag himla sugen på hästen jag blivit erbjuden :crazy:

han e mörk fux, och ganska lik fridolf såg jag! Har ni sett Frågetecknet i hans panna? Lite som E.T som Hugo Simon red!

Han har ett lagguld i SM i fälttävlan enligt ägarna, men jag har ännu inte kunnat hitta det nån annanstans...vet nån hur jag kan hitta det?

/j

Grattis, grattis!!!:bump: :bow: :bump: :bow:

Jag blir så glad för din skull, hoppas nu att körningen också fungerar, men varför ska det inte bara kunna vara enkelt nån gång ;)

Ang. Donna, vill du att hon ska körtävlas eller "bara" få ett bra hem?
Är hon även trevlig att rida?

Lotta

reklam :)
Donna: Tävlad stadigt: 1.10 hopp lb dressyr, älskar hoppning och hoppar allt. Hoppar bäst över 1 meter.
, Öppna, sluta, skänkelvikning, går på sitshjälper och röst. Alla kan rida henne, hon anpassar sig. Stadig i formen.

Okomplicerad helt enkelt. Hon är härlig att tävla med, för då tänder hon verkligen till o showar!

Det måste vara nära sundsvall eller Umeå. Och jättebillig stallplats finns här i Umeå.
Hon är bara travare på pappret kan man säga. Har gått 4 löp som 2-3 åring sen inriden av instruktör som även äger henne.

Intresserade får gärna pm:a!

Tack alla för era inlägg om Twilson!

Jag undrar varför nuvarande ägare säljer hästen, spec om han är så bra??

/L

?? folk säljer sina ponnyer, jag har inte kvar varken b ponnyn eller c ponnyn :)

fast det hade varit kul. B ponnyn bor i Ystad och är 28 år i mars!

Jo det kan ju vara så. Man vill ha det där lite extra :) som man inte alltid finner i en häst fast den är bra liksom.

/Lisa

Nu har han landat lite, kom med lastbil från Skåne i Fredags.

Idag var vi på vårt första jobb-tömkörning för miamiamia. Han skötte sig väldigt bra, och hans ryttare fick lära sig lite om tömkörning, jag med förstås.

Jag filmade rätt mycket, och tog några kort på honom när han stajlade sig. Miamiamia sade att han var fin och att han nog skulle bli en bra körhäst för mig. Sånt är ju alltid kul att höra! Han var lite smal, så nu är det mat och träning som gäller så vi får upp muskulaturen. vad är då bättre än tömkörning?

Bilder kommer snart.

Det låter bra det! Alltid kul när en ny häst sköter sig.
Spännande att se lite bilder på honom "in action"!

_L_ skrev:
Jo det kan ju vara så. Man vill ha det där lite extra :) som man inte alltid finner i en häst fast den är bra liksom.

/Lisa

Måste bara få fråga, för jag retar mig otroligt på ditt inlägg här.

Menar du att vi har köpt en ponny för att han inte dög åt nån annan? Att han var för dålig? Har du aldrig sålt hästar, köpt hästar?

Jag hoppas ditt konstiga inlägg handlar om okunskap, så här kommer lite ponnyfakta:
Ponnyer har oftast 4-6 ägare under sitt liv, för att ryttarna växer ur dem, inte för att ponnyn är dålig och ska bytas ut. Att sälja sin ponny är det värsta som finns, men gränsen för att tävla b ponny är 12, och 18 för resterande ponnyer, så nån gång måste man sälja. Och har man oturen så växer man fort och måste skaffa stor häst redan i 17 års åldern.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 866
Senast: Lhas
·
Relationer Varnar känsliga läsare för långt och svamligt inlägg, men snart spricker jag! Om nån skulle lista ut vem jag är, låt det stanna hos dig...
Svar
16
· Visningar
2 992
Senast: WBanna
·
M
Hästmänniskan Hejsan. Jag skulle vilja varna er som funderar på att låna ut era hästar på foder att tänka genom ett par extra gånger, genom att...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 603
Senast: Jenny
·
J
Hästmänniskan Har stora bekymmer känner jag:crazy: , letar c-ponny till dottern. Har önskemål om en ponny som är ädel i typen och ganska framåt...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
12 155
Senast: Jennie73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar