Min nya stjärna

Sv: Min nya stjärna

Han gick ju skiiiitbra! Filmade och plockade lite bilder från filmen...
fbbbeb5f2941023e7c26b5880ab8f33d.jpg

och hoppbilder:
hopp 1
hopp 2

hehe... det går jättebra! Vi börjar få till omställningarna och har börjat träna lite på vägarna. Har upptäckt att den här hästen är mycket större än Clicken när man ska vända upp på medellinjen i ridhuset bara :eek: han trivs med att dra och går oftast bättre då än i ridningen:)

Senast ändrad av en moderator:

fin pålle hur hög är han?...är det jag som ser fel eller är han mager/omusklad? ser lite tunn och tanig ut, därav ser ut att ha stort huvud...annars går han ju fint lite mer påskjut kanske, inte fokusera så mkt på huvudet *hytter med fingret*;)

Nosrem..tja, för att den sitter på och tränset är så snyggt (rundsytt) Ingen rem är spänd. Han åt en massa morötter idag på banan med både nosrem o snok :)
När man tävlar måste man ha Nosrem, men ingen säger att man måste spänna den.

Hans form tycker jag är superbra! Jag har alltså inget att anmärka där och håller inte med dig. Det är ögonblicksbilder, men tycker inte dem är dåliga heller. Twille är inte den som sänker huvudet överhuvudtaget annars så detta gör under med hans klena rygg.
Vi håller på att fodra upp honom lite, och han har verkligen lagt på sig sen vi köpte honom, så nu är det bara träning, och åter träning, gärna tömkörning såklart.

han är 145 + cm hög.

Jag tycker han la sig i en bra form ganska lätt när du började köra... men han kanske kända av mina onda ögon:devil::D

Gullan: formen kanske inte är det viktigaste, men ytterstödet! När det sitter brukar allt annat falla sig naturligt:)

Måste säga att danne har ett härligt steg, kan det finnas mer att ta av ens? Härliga hoppbilder, man kan tro att ni tränade för 1.40 hoppning. Så snygg teknik. Vad sa Anna denna gången? Jag hörde att hon var nöjd som attan!

TwilleNytt:
Idag provade vi med draglinor o svängel efter honom. Inga problem! Elisabeth drog allt hon orkade i svängeln och han la sig i selen och tog både ner och in nosen. Så Härligt! Och nu har jag kört rockarden till stallet med, du kan tro att det kliade i fingrarna efter att bara få sitta upp bakom honom, men jag hejdade mig, vis av erfarenhet. Man ska sluta när det går som bäst!

Tackar som frågar!
Men det går inte så bra :o
Jag lånar ju loksele o vagn till fjordingen men jag tycker dessa är mkt klumpiga o fula :o :(
Hästen blir ju 22 o grejerna duger ju så det kanske är onödigt att kosta på annat då jag inte kör så ofta (hinner inte då jag sköter 6 hästar till jobbar som vik ganska mkt)

På ponnyfronten är jag nöjd med selen :)
Men inte med vagnen :( skaklarna fungerar inte bra med travdäckeln så de måste svetsas om.
Sen är det väl lite tråkigt att jag ska sälja en shettis och en har fång :(
Fast hon är ju piggare nu, men hur länge till med tanke på gräset som kommer :eek: *suck*

/L

Han stajlar ju till sig lite extra när han hoppar. Finns nog lite att plocka fram fortfarande... men ökad muskelmassa:) Hon tyckte (såklart!) att han var duktig. Bara andra gången an hoppar uppsuttet! Vilken "riktig häst" skulle göra det så bra? Vad sa hon till dig då? hehe...nyfiken!

Har du beställt selen än? Förstår att du är riktigt sugen!

Det lät ju inge bra... Varför ska du sälja? Tidsbristen?

Är Princess fux? Twille är ju mörkfux och Curious ser mer ut som Dalí.

Vi pratade om Curious och vi tycker att de skulle bytt namn, eftersom Twille har ett stort frågetecken i pannan och Curious är mer en "Desire"

Nej mer pengabrist :(

Tid har jag då jag inte gör annat än sköter hästarna o jobbar just nu :crazy:
Det är lite omväxling jag är ute efter...
Mindre hästar = mer tid till annat, typ träffa folk, vara ute liksom... :D

/L

Senast ändrad:

Japp, Princess är fux.
Känner du redan Curious? Visste du i såfall sedan innan att pållarna var helbröder?

Hlsn Helena

Nej, det visste jag inte! Det var ju du som upplyste mig :) :bow:

Ska ta och ringa uppfödaren, det är ju så roligt att veta allt om honom. Fördelen med svenskfödd ponny.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 866
Senast: Lhas
·
Relationer Varnar känsliga läsare för långt och svamligt inlägg, men snart spricker jag! Om nån skulle lista ut vem jag är, låt det stanna hos dig...
Svar
16
· Visningar
2 992
Senast: WBanna
·
M
Hästmänniskan Hejsan. Jag skulle vilja varna er som funderar på att låna ut era hästar på foder att tänka genom ett par extra gånger, genom att...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 603
Senast: Jenny
·
J
Hästmänniskan Har stora bekymmer känner jag:crazy: , letar c-ponny till dottern. Har önskemål om en ponny som är ädel i typen och ganska framåt...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
12 155
Senast: Jennie73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar