Min nya stjärna

Sv: Min nya stjärna

Körde min nya stjärna igår för första gången, och jag var så nervös så när jag satt upp i rockarden första gången i ridhuset så fick Nora gå bakom och säga - Braaaaa Jenny, räääätt såååå " Då lugnade sig nerverna och jag kunde bara njuuuuuta!

Helt underbart! :D :bump: :D :bump: :D :bump: :banana: :banana: :banana: :banana: :banana: :banana:

Ska köra hemma på ridbanan i veckan, kanske ta några kort.

glömde säga att han skötte sig utmärkt, som om han inte gjort annat. Och jag visste att han var inkörd, men inte hur väl.

Äntligen någon på detta forum som skaffat sej en RIKTIG ponny!! :love: ;) :D :banana:

Ang resultat osv så antar jag att din ponny har en ponnylicens eftersom han tävlat på högre nivåer och då kan du söka på Sv RF för att få reda på vad han gjort genom att knacka in hans licensnummer. Vet inte hur långt tillbaks i tiden som resultaten sparas där, men hoppas att han finns med.

http://www.ridsport.se/svrf2000/termin/mainr.htm

Hälsn. Monica (New Forestuppfödare)

En riktig ponny var det ja :love: hade en nf korsn som första ponny när jag var 6-10 år från Göte Persson i Sjöbo. Han hade Kastor RNF 43 i sin ägo.

Twille har resultat men tyvärr visas det bara från 2003, så hans bästa resultat finns inte. Han har bara gått lokal Lc-Lb efter -99

Men man kan betala 200 till svrf och få livstidsresultat (från 93) om man är riktigt intresserad.
Fast Twille har inte tävlat på högre nivåer, däremot har han ju tävlat i Skåne där konkurrensen är så mycket högre än här i Norrland. Han har mycket fin hoppteknik, en bra läromästare, och framförallt är han så trevlig i huvudet!

hejhej jenny! :)
jag hittade på internet resultatsammanställningen från lag-SM i ponnyfälttävlan 2002 (men inget från 1998).
Twille är med där! Ida Claesson tävlade honom för Lillhagens Ridklubb. Inte var de i vinnande laget, men ändå :D Jag hittade det! :banana:
/matilda

Den där historien är väldigt skum :) Han ska ha gått bäst av alla ekipage och därigenom säkrat segern för laget. På Ribersborg dessutom. Nån hittar nog på det där!

Var hittade du det, jag vill med titta!

Nu tror jag att jag rett ut det: SM=Skånska mästerskapen. Där blev han SIST av alla på straffpoäng :) Laget blev trea och det var inte tack vara ida o twille :) Tävlingen var för Torn.
Han kan ju gått bättre för förra ryttaren, men jag tvivlar!

Twilson, vem vann, jo Terese (hon vi provade Flash av) och vem blev 2:a, jo min:love: klubb

Senast ändrad:

Nu vill jag ha en liten uppdatering om hur det går med den nye :)

"Twilles" uppfödare här! Vill först säga att det är roligt att se att han verkar ha det bra! Och det där med körningen verkar ju kul också! Han tömkördes mycket innan han reds in men det är ju länge sedan nu... Du får hemskt gärna maila mig och tala om hur det hela utvecklar sig!

Jaså det är ni som har köpt lille Twille :D

Jag känner Olivia (förra ägaren), vi brukar ses ute på tävlingar och sånt. Jag hade Twilles halvsyster Dimmans Elaine innan. Hon är också efter Fredriksbergs Dalí.

Kul att han har det bra, och att har har kommit till en bukemänniska :D

Hlsn Elisabet

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 866
Senast: Lhas
·
Relationer Varnar känsliga läsare för långt och svamligt inlägg, men snart spricker jag! Om nån skulle lista ut vem jag är, låt det stanna hos dig...
Svar
16
· Visningar
2 992
Senast: WBanna
·
M
Hästmänniskan Hejsan. Jag skulle vilja varna er som funderar på att låna ut era hästar på foder att tänka genom ett par extra gånger, genom att...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 603
Senast: Jenny
·
J
Hästmänniskan Har stora bekymmer känner jag:crazy: , letar c-ponny till dottern. Har önskemål om en ponny som är ädel i typen och ganska framåt...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
12 155
Senast: Jennie73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar