Min nya stjärna

Sv: Min nya stjärna

Vad roligt att det gick bra! Men nu får du skynda dig med bilder och filmer eller berätta vart han står!! Är ju så nyfiken! Skynda!!!

På ett sätt dög han ju inte till den som sålde han, eftersom hon inte kunde tävla, eller hon var för stor va (?). Men det säger ju inget om att han skulle vara en dålig häst på nåt sätt! Danne dög ju inte åt förra ägarna som travhäst men det innebär ju inte att han passar oss till 100%. Många som tävlar ponny kan ju börja med en lite lättare/lugnare ponny men byter till en svårare/mer fartfylld trots att storleken är densamma. Man söker nya utmaningar hela tiden men de är ju olika för alla vad de är. Du vill ju köra och tävla med ponnyn och det såg väl inte förra ägare som en utmaning hon ville ge sig på... vad jag babblar.

vad du babblar :)

Känner mig bara så sårad å Twilsons vägnar. Han är en mycket duktig hopphäst, men så här kan det inte se ut när man är 12 och ponnyn en d ponny. Bild Använd ej denna bilden utan att fråga fotograf!!!!

han ser ju ut som en liten welsh på bilden fast han är 145+

(Håller på med filmerna nu :) )

Senast ändrad av en moderator:

Fiin!:) Vad blir det för vagn och sele nu då? lånas din stora rockard fortfarande ut?

Nja, tänkte ha den hemma, iallafall tills fyrhjularen går att köra med.

Är väldigt sugen på att köpa en beg gigg av nån modell. Då har jag ju en komplett uppsättning vagnar!
Funderar på Torpängarns vagnar, han tillverkar ju efter beställning med, och det blir nära att hämta den. Lundmarks kanske har nån?...

/jenny

Lundmark ska du nog inte hoppas på. Vad är Torpängarns vagnar för några? Ska du bara ha en vagn tycker jag du ska ha maratonvagn eller rockard, inte gigg. Jag såg filmen du skickade igår! Han ser ju jättetrevlig ut!

Jag vill ha flera vagnar! *mad*

Funderar på att skära upp skaklarna och göra dem reglerbara på bulletrockarden så har jag en vagn detta året när vi ska tävla Lätt klass. Om inte maratonvagnen blir så lyckad att jag vågar tävla med den. Den står fortfarande på verkstaden.

http://www.torpangan.com/

Ja det är ju smart, du som kan svetsa! Men gör den så att den kan användas till nästan alla storlekar i så fall. Rockard duger ju bra i lätt klass, speciellt när han aldrig tävlat förr (visst har han inte?).

snigelfarmor skrev:
Måste bara få fråga, för jag retar mig otroligt på ditt inlägg här.

Menar du att vi har köpt en ponny för att han inte dög åt nån annan? Att han var för dålig? Har du aldrig sålt hästar, köpt hästar?

Jag hoppas ditt konstiga inlägg handlar om okunskap, så här kommer lite ponnyfakta:
Ponnyer har oftast 4-6 ägare under sitt liv, för att ryttarna växer ur dem, inte för att ponnyn är dålig och ska bytas ut. Att sälja sin ponny är det värsta som finns, men gränsen för att tävla b ponny är 12, och 18 för resterande ponnyer, så nån gång måste man sälja. Och har man oturen så växer man fort och måste skaffa stor häst redan i 17 års åldern.

Dom hästar jag köpt har varit bottennapp (hästhandlar hästar förutom en, bra köp!)
Och jag har inte sålt än då jag inte visste hur ponnyn skulle bli.
Det är ju som jag skriver, fast ponnyn är bra så duger den inte eftersom man söker något annat, man har högre krav etc!
Tex i mitt fall så har jag fött upp en shettis (korsning) hon blir 5 år i år. Jag har kört in henne (mkt trevlig att köra och lyssnar bra).
Men hon är lite för sävlig även fast hon är unghäst! Hon kommer knappast att bli livligare?
Att hon är lugn är säkert positivt om man har barn eller är nybörjare!
Så därför tycker jag hon passar bättre hon nån som har henne till ridponny och lättare körhäst liksom.
Kunde väl sålt tidigare men man kanske tror att det fungerar men det gör det liksom inte. Så höga krav har jag inte utan det är helt enkelt roligare med en ponny med lite "motor" :D

Förstår du??
Ursäkta om du tog illa upp :o

/L

Nej, han är inte tävlad, bara hobbykörd (säkert med skitsele och låg rockard som alla andra) Han kommer få en chock när han kan ta ut steget och inte har skaklar som slår han i sidan!

Vad fin han ser ut :) är han trevlig att rida också?

Jodå, igår hade matilda slängt sig om hans hals och sagt massa söta saker till honom just för att han var så fin att rida o sköta. Idag tömkörde jag på ridbanan och han är så fin att se på och gör sitt bästa hela tiden. Jättekul med ny häst och lyckat köp!

vad roligt att allt har gått så bra med honom! :)
vart står han någonstans?

Ja, man hoppas allt flyter på såhär, så att jag kan debutera på Hippo i april.

han står i Täfteå tillsammans med Koriander mfl

Hittade tråden av en slump...:)
Vill bara gratulera till köpet av en trevlig ponny - för visst är det väl Twilight Desire, f-91 u.Princess RNF 66-S?? Jag är själv mycket förtjust i Fredriksbergs Dalís avkommor, har haft två mycket bra döttrar till Dalí.

Han har en helbror f-92, Curious, som har tävlat en del i hoppning. PM:a om du vill komma i kontakt med uppfödaren (god vän till mig), och/eller se bilder på Curious.

Hlsn Helena

Hur går det med körningen?
Vad ska du ha för sele?
Kan han ha brösta?
Halsen ser lågt ansatt ut typ :crazy:
Vagn, den du hade till Donna?
Den där ?

/Frågvisa Lisa :D

Senast ändrad av en moderator:

Vadå kallt, jag som svettades som en gris!

Tack för att du offrar dina tår o fingrar Nora. Hörde ryktesvägen att Danne gick toppenbra idag! Kan du inte lägga in en fin bild på hans välmusklade kropp?

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 866
Senast: Lhas
·
Relationer Varnar känsliga läsare för långt och svamligt inlägg, men snart spricker jag! Om nån skulle lista ut vem jag är, låt det stanna hos dig...
Svar
16
· Visningar
2 992
Senast: WBanna
·
M
Hästmänniskan Hejsan. Jag skulle vilja varna er som funderar på att låna ut era hästar på foder att tänka genom ett par extra gånger, genom att...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 603
Senast: Jenny
·
J
Hästmänniskan Har stora bekymmer känner jag:crazy: , letar c-ponny till dottern. Har önskemål om en ponny som är ädel i typen och ganska framåt...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
12 155
Senast: Jennie73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar