Min lille tös börjar bli stor :-)

PIRU

Trådstartare
283424_10150241319652595_651692594_7887083_5858812_n.jpg

Från denna lille going

292639_220034621380299_100001212895622_666743_2865494_n.jpg

Så blev hon lite större

405053_10150420948582133_724397132_8777628_382600432_n.jpg

Till denna stiliga tös som nu är 7månader gammal. Tiden går jäkligt snabbt. Tränar för fullt mot ett liv som TJH.

Sv: Min lille tös börjar bli stor :-)

Det är när jag ser såna här schäfrar som jag önskar att det fanns plats i tidsschemat för lite bruksträning också!!:love:

Klart du ska ha en schäfer valp vore nåt för dig de. Exakt samma kombination som hon är efter födds nu om bara nån dag dessutom i Örebro. :D

Jag tycker hon har en jäkligt sund och fin kropp med mentala egenskaper långt utöver det normala.

Få hundar som varit under Årsta bron vid 3månader, 7våningar upp på byggställning utan att vara berörd av den bullriga och jobbiga miljö som var där.

Ja, ska man ha hunden i tjänst, så är det ju i alla miljöer, och redan från början, men man har ju igen det sen, en hund som är van vid det mesta.

Jag märker det ju bara på min egen numera vilken nytta det gjort( nu ska ju inte han bli TJH), som jag släpat med mig på jobbet, ett äldreboende som de senaste 6 mån varit en byggarbetsplats, bilningar, gjutningar, sprängningar, div byggmaskiner och apparater, spiraltrappor, hissar, rullstolar, rullatorer.

Vi kanske ska prova på att åka byggställning också :eek:... men utan mig, för jag har svimmat innan vi lämnat marken....:D

Precis så det ska vara att dom står pall.

Räknas din som normal schäfer eller är det långhårig schäfer?

Det vore jättekul, men jag är tveksam till att min ambition räcker till både flera vallhundar OCH en brukshund. Nån gång i livet, absolut!

Det vore jättekul, men jag är tveksam till att min ambition räcker till både flera vallhundar OCH en brukshund. Nån gång i livet, absolut!

Nej precis man ska veta att man orkar med och har tiden för dom kräver verkligen sin aktivering.

Hoppas att hon blir så bra jag hoppas och tror för jag tänkte då ta en eller par kullar på henne för jag har några härliga hanar som jag sneglat på till henne.

Men en sak i taget så under nästa år MH och L-test sen få henne klar TJH i slutet av nästa år. Men just nu bara näsarbeten av olika slag ska ju köra även henne i narkotikasök tänkte jag. Men mestadels nu är det miljöträning samt sök i miljö och spår av alla dess slag och lite skydd så klart :-)

Men... VISA?! Kan ju inte bara snacka en massa ;).

Hahaha det är ju inga direkt seriösa filmer men visst här kommer dom.

http://www.youtube.com/watch?v=TRm4UzWhUY4&context=C3c1af59ADOEgsToPDskK8LqDqVkNBsOP3qtx083Km

Detta är hennes första seriösa träning inför skyddet. Det jag gillar är trots hennes ålder av ca 5månader är hennes fulla fasta bett i inhoppet samtidigt som hon hoppar in i trasan och håller det bettet under hela tiden. Jääkäri som är hennes pappa var tidig och hade ganska bra kontroll på sin kropp med det är ingenting mot Valli hon är som en katt när det gäller sånt. Men då är hon liten som hund också.

http://www.youtube.com/watch?v=4bt5x3rVSLk&feature=related

Andra filmen kör vi en smygövningen på henne hon är 6månader. Sen försöker figgen skrämma henne genom att slå i planket och göra hotfulla rörelser. Man ser en omogen hund som visar underkastelse men blir ändå förbannad när han slår och hela tiden vill framåt backar aldrig i denna del vilket är jäkligt positivt. Detta är ju första gången vi testar henne på en sån här övning dessutom i miljö. Roligaste i avslutet jag tänkte mig upplösa det hela med att hon får rusa in till figgen och kela med han tack vare hon är lite upprörd men då rusar hon i och biter figgen rakt i handen ganska hårt för han vart rejält blå och lite blodvite. Sen märker hon att hon känner ju faktiskt figgen. hahaha

Så jag är mycket nöjd med lilltösen kan jag säga kommer att bli en hund med stort mod och en hel del allvar.

Ja, hon har helt klart intresse för både trasa och fig....den lilla tjejen. Hon som var så liten och pluttig sist jag såg henne. Gör henne inte förbannad för tidigt bara.

Ja, hon har helt klart intresse för både trasa och fig....den lilla tjejen. Hon som var så liten och pluttig sist jag såg henne. Gör henne inte förbannad för tidigt bara.

Ja det där blir kanon om jag vill tävla helt övertygad.

Sen om hon väljer att bli förbannad så får hon bli det så länge hon vinner i det för hon ska bli TJH inte tävlingshund. Stor skillnad i hur man låter hunden växa upp och ta för sig.

Boxern här bredvid såg djupt bekymrad ut då jag kollade filmerna. Vem gråter? :D

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två...
2
Svar
26
· Visningar
2 057
Senast: MML
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 732
Senast: fixi
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 825
Senast: Maniac123
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 458
Senast: Ragdoll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka