Min lilla Katt..

Pallas_Athena

Trådstartare
Stackarn han har gått runt nu i en vecka och låtit som om han försöker hosta/spy upp ngnting men inget kommer.
han är bara drygt ett år,norsk skogskatt.

vi har tagit en ficklampa och lyst i halsen men det är svårt att se vi har inte hittat ngt,men låter som om ngt sitter fast och irriterar.

har ni haft ngn erfarenhet av detta?
blir snart veterinären för han,tycker så synd om han.:(

Sv: Min lilla Katt..

Ganska vanligt att katter får upp grästrån och liknande "bakvägen" in i näsan som dom inte får ut själva.
Skulle åkt till vetten om jag var du.

ja har tänkt på det med,mammas och pappas han katt brukar få så med.
ska beställa tid till han direkt :)

Hårboll? En katt i bekantskapskretsen blev stum, han gapade, tog i och försökte jama men inget hände. Hos veterinären fick han antibiotika mot halsinfektion.

Men efter några dagar kräktes han upp en jättehårboll och sen kunde han prata igen. Hans husse trodde mer på hårbollen än antibiotikan.

hoho prata kan han :p
så fort han ser mig så börjar han att rulla runt på mattan och jaga saker,han är helt frisk och normal i hullet och busar som alltid.
pratar gör han så fort han vill gå ut.

Jag tror på hårboll. Dels pga rasen, dels pga årstiden. Köp Parrafin Vet och ge till kissen, då kommer den snart ut "bakvägen". :)

Ja, receptfritt. :) Men ge bara när katten har besvär, det gör att tarmen inte kan ta upp näring som den ska.

pallas_athena skrev:
hoho prata kan han :p

Jo det förstår jag men beteendet lät likadant ändå - en "grimas" men inget resultat, sen kan grimasen vara antingen ett jam eller ett försök att kräkas.

har själv legat i vinterkräksjuka och inte kommit t apoteket,sambon jobbar och är inte hemma fören halv fem så då hinner dom ju stänga.. men han hostar inte mycket alls längre,ngn gg om dagen

Precis så har min katt gjort ett tag. Jag trodde först också att det var en hårboll som ville upp men bestämde mig efter ett par månader för att åka till veterinären. Eftersom det var svårt att beskriva hur han gjorde när han fick "anfallen" så trodde först veterinären att det var magkatarr så katten fick medicin i 20 dagar för detta. Han blev inte bättre så jag åkte tillbaka och då fick han ett anfall inne hos veterinären och då såg han direkt att det var en slags hosta. Vi röntgade och upptäckte ringar på lungorna vilket kan tyda på allergi. Katten går nu på kortison och vi ska på återbesök på tisdag och ta nya plåtar för att se om ringarna är borta.

Någon som vet nåt om allergi för katt? Vad kan dom vara allergiska mot?

Oj då det var visst en riktigt gammal tråd jag svarade på :smirk:
Hur gick det för trådskaparens katt då? Kom det upp en hårboll eller var det något annat fel?

Foderallergi är ju inte helt ovanligt men då hostar de ju inte.
Sedan kan katter vara allergisk mot andra katter t o m.

Liknande trådar

Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
23
· Visningar
3 477
Senast: monster1
·
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 595
Senast: Sassy
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 957
Senast: fixi
·
Katthälsa (Med hänvisning till min tidigare tråd om torrfoder till mager katt, ”N”, detta är min andra katt :meh:) ”P”: kasterad katthona, Devon...
Svar
7
· Visningar
1 094
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17
  • Rider ni med snokrem?