Min katt är borta!

Vita_N_6520

Trådstartare
Min lilla misse har sprungit sin väg.
Var ute och skulle gå på promenad med kissarna och syster tappar kopplet. :crazy:

Så nu är misse där ute nånstans. :cry:

Ska ge mig ut och leta sen hade jag tänkt, får hoppas att hon vågar sig fram då.
Hon kan ju ha sprungit hur långt som helst.
Tänk om hon fastnat med kopplet nånstans. :cry:

Sv: Min katt är borta!

Usch, känner och lider med dig. Har suttit i situationen med bortsprungen katt flera gånger. Lyckligtvis har han kommit till rätta efter ett tag. Hoppas det blir så för dig också.

vi hur det när ens katt har spuringet bort. har varit med om det etyt bar gånger. men de brukar hitta hem tillslut. :D men man vet ju inte hoppas att hon inte har kommit bort alledas för långt nu.

Det är hemskt. Sitter o kollar ut hela tiden, hoppas jag får syn på henne :crazy:

Problemet är ju att hon vet inte redigt var hon bor. Vi har tre ingångar och brukar gå in/ut genom alla tre, så hon har ju inget direkt "hem-hem".

Hur lång tid kan det ta innan man kan hitta dem?
Har nyss blivit av med en häst, vill inte förlora en katt också :cry:

Och nu börjar det bli mörkt. :cry:

Förhoppningsvis sitter hon gömd någonstans, förmodligen skrämd av något, men hon kommer säkert hem när hon vågar sig fram. Eller så är hon bara på upptäcksfärd ;). Katter brukar veta var de bor. Men gå ut och "pissa" på henne så kommer hon säkert höra dig också.

En av mina sprang bort när de fick börja gå ut (varit innekatter innan). Men efter tre dagar satt han där på trappan, visserligen hungrig och vääldig kelen, men välbehållen. :) Han hade nog bara varit runt och markerat sitt territoruim :D

jag har blivit av med 3 kattungar. en vecka gammla..

..För att du lät någon "man" komma och slå ihjäl dem för att de i era ögon var för många, ja. :grin:

Till TS: Usch vad fruktansvärt! Det är min värsta mardröm. :( Testa att gå ut nu i mörkret och ruska lite med en torrfoderburk och ropa på henne. Hoppas hon kommer hem snart, håller alla tummar!

Usch din stackare! Jag lider med dej. Hade jag bott i närheten hade jag hjälp dej att leta.
Hoppas hoppas hon kommer tillrätta.
Styrkekramisar.

Nej hon har inte kommit tillbaka :(
Däremot har jag drömt flera gånger att jag hittat henne. :grin:

Jag försöker hålla band på mig själv, man kan ju inte springa o leta hela tiden :grin:

Jag hoppas att hon är lite hungig nu, ska ge mig ut med lite kattmat tänkte jag..
Men det är så stoooort, det känns lixom så meningslöst. Vet ju inte vilken ände man ska börja i ens.

Var ute igårkväll/natt ett par ggr, en gång försökte jag få andra katten att locka fram henne men det lyckades inte de heller :p

Jag tror hon sitter o gömmer sig. Jag hade hoppats att hon varit som en normal katt och sprungit upp i ett träd - då hade man iaf vetat var hon var :p
Men hon är en sån som hellre sitter och trycker nånstans så det är ju omöljligt att hitta om man inte råkar springa på henne.

Tyvärr så är hon hemskt rädd för moppar så risken finns ju att för varje gång hon hört en har hon sprungit längre iväg. :crazy:

Usch, vilken otur. :( Hoppas kissen kommer tillbaka oskadd!! Ett tips kan vara att sätta upp lappar i området och har du tur så ser någon missen och kan antingen fånga in henne eller ringa till dig och meddela vars de sett henne.

Hon brukar lyssna hyfsat bra. Vilket namn man än använder :p

Men om hon sitter och är rädd tror jag inte hon lyssnar så mkt.
Jag vet ju som sagt inte heller var hon är, vi har letat i hela området noga.
Är rädd för att hon gett sig av alldeles för långt :(

Har varit ute med andra kissen 2 ggr, och även med kattmat nu men har inte sett skymten av henne. :(

Flera av dem som bor här vet om det nu.
Är hon inte hemma inom några dagar får jag sätta upp en lapp i affären och på anslagstavlorna här....

Så du skulle varit och letat i två dygn? :crazy:
Du kan inte ha så stort område att behöva leta i.

Har inte hittat henne än. Även om man inte borde så har jag nästan gett upp. :(
Både föräldrar o vänner har letat :bow:
Men ingen har ens sett en skymt av henne.
Jag tänkte gå ännu djupare in i skogen sen för häromkring finns hon inte!

Liknande trådar

Katthälsa Hoppas på tips, tankar och idéer. Uppgiven då vår ena katt inte har synts till sedan natten till den 19e oktober :( Hon är en katt som...
2
Svar
29
· Visningar
1 883
Katthälsa Mina små galenpannor är pigga och glada, bägge är nu kastrerade och i samband med kastreringen av den andra så tog vi bort fri tillgång...
Svar
16
· Visningar
1 195
Senast: Marvin
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 085
Senast: Red_Chili
·
Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
1 249
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama